آخرین اخبار

13. خرداد 1395 - 20:09   |   کد مطلب: 5360
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه گفت:80 درصد آتش‌سوزی‌ها در کهگیلویه ناشی از سیاست نادرستی است که کشاورزان پس از برداشت محصولات در مزارع دارند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، هدایت‌الله آویزش رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در جمع خبرنگاران گفت:80 درصد آتش‌سوزی‌ها ناشی از سیاست نادرستی است که کشاورزان پس از برداشت محصولات در مزارع دارند.

 

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه افزود: آتش زدن پسماندهای کشاورزی یک معضل و زمینه بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در این شهرستان است که باید در این راستا فرهنگ‌سازی لازم از سوی جهادکشاورزی انجام شود.

 

وی ادامه داد: سوزاندن آثار به جا مانده از مزارع سنت نادرستی است که هنوز در بین کشاورزان شهرستان مرسوم است.

 

آویزش گفت: این کار علاوه بر آسیب رساندن به خاک و آلودگی هوا احتمال گسترش آتش به دیگر نقاط از جمله مراتع و جنگل را افزایش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج و مردمی در زمان آتش‌سوزی حضور به موقع و همکاری خوبی دارند تصریح کرد: حضور گسترده بسیج و سپاه بازوی توانمند منابع طبیعی برای مقابله با آتش‌سوزی است.

 

آویزش اظهار کرد: سال گذشته 83 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در آتش خاکستر شد.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه با اشاره به وقوع چهار فقره آتش‌سوزی تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها 528 میلیون تومان به منابع طبیعی و ملی خسارت وارد کرده است.

 

آویزش همه دستگاه‌های اجرایی را بر اساس قانون مکلف به همکاری در اطفای حریق دانست و گفت: معمولاً آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور روی داده و اطفای حریق در چنین شرایطی هزینه بالایی دارد.

 

وی با بیان اینکه تخریب و آتش‌سوزی یک مرتع تبعات بسیاری را به دنبال دارد بیان کرد: بیشترین خسارت را در منابع طبیعی شاهد بودیم اما تاکنون یک ریال در این زمینه کمک نشده است.

 

آویزش تصریح کرد: جاده دسترسی به نقاط حادثه‌خیز از جمله دره شور بر اثر ریختن نخاله‌های ساختمانی مسدود بوده و امکان تردد به موقع حین آتش‌سوزی وجود ندارد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک