آخرین اخبار

6. خرداد 1395 - 15:54   |   کد مطلب: 5339
وزیر نیرو به همراه استاندار و جمعی از مسؤولان استان کهگیلویه وبویراحمد از پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد بازدید کرد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس حمید چیت‌چیان صبح امروز در رأس هیأتی از روند ساخت سد تنگ سرخ واقع در منطقه تنگ سرخ بویراحمد بازدید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با بیان اهمیت ساخت سد تنگ سرخ اظهار کرد: این سد برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سال 90 کلنگ‌زنی شد.

سید موسی خادمی در ادامه افزود: این پروژه برای تأمین سالانه 25 میلیون متر مکعب آب شهر یاسوج، 13 میلیون متر مکعب آب صنعتی و 42 میلیون متر مکعب آب کشاورزی و 72 میلیون مترمکعب آب شهر شیراز ساخته می‌شود.

وی  به نقش مهم این سد در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این سد تحول عظیمی در حوزه کشاورزی بویراحمد و دنا صورت خواهد گرفت.

خادمی خواستار کمک هر چه بیشتر مسؤولان از نظر اعتبارات این سد بزرگ در استان شد.

وی با اشاره به مشکلات این سد گفت: بازدید وزیر و معاونان وزارت نیرو از این سد می‌تواند زمینه‌ساز حل برخی مشکلات باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سفر مجموعه وزارت نیرو به این استان راهکارهای مناسبی برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه آب مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، افزود: در حال حاضر سیاست انقباضی حوزه آب در کشور حاکم است.

درخواست استاندار از وزیر نیرو

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبی در اول راه است، گفت: از وزیر نیرو می‌خواهیم محدودیت‌ها و سیاست‌های انقباضی موجود در کشور را برای این استان لحاظ نکند.

خادمی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، افزود: بخشی از آب استان بدون اینکه برای مصارف و نیازمندی‌های مردم استفاده شود از استان خارج می‌شود که وزارت نیرو باید در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم‌اکنون باید تلاش کنیم و تخصیص‌هایی از حوزه آبی دریافت کنیم، چراکه به دلیل یکپارچه بودن شبکه آبی تخصیص گرفتن منابع در آینده کار سختی خواهد بود.

وی عنوان کرد: با احداث سد تنگ سرخ یاسوج آبرسانی به دهدشت غربی، دشت لیکک، و چهار شهر دیگر انجام می‌شود که انتظار می‌رود وزارت نیرو محدودیت‌های مالی برای احداث این سد ایجاد نکند.

 
حواشی سفر وزیر نیرو به تنگ سرخ
 
در هنگام بازدید وزیر نیرو از سد تنگ سرخ تعداد از روستائیان محلی ( حدود 30 نفر ) به پرداخت نشدن مطالباتشان از جمله وجه زمین هایشان که در حوزه سد تنگ سرخ قرار دارد اعتراض کردند و از وزیر درخواست پرداخت کردن مطالباتشان را داشتند . 
آقای چیت چیان در خصوص حل مشکلات روستائیان و صاحبان زمین ها و باغهای حوزه سد تنگ سرخ قول مساعد داد و گفت: اولین اولویت ما برای ساخت سد پرداخت کردن مطالبات روستائیان و صاحبان زمین ها بالا دست سد است . 
 

 کلنگ احداث سد تنگ سرخ در 23 آذر سال 90 به زمین زده شد و با گذشت بیش از چهار سال، تاکنون سد پیشرفت قابل قبولی نداشته است.

همچنین با وجود مشکلات آبی که در سال‌های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد با آن مواجه است، ضروری است پروژه‌ها و طرح‌های حوزه آب استان با مساعدت بیشتری از سوی مسؤولان وزارت نیرو مواجه شود تا شاهد بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها باشیم.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک