آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1395 - 10:08   |   کد مطلب: 5270
رئیس تعاون روستایی کهگیلویه مطرح کرد
نبود انبار نگهداری گندم در بخش‌های دیشموک و چاروسا
رئیس تعاون روستایی کهگیلویه گفت: انبار با شرایط استاندارد نگهداری گندم در بخش‌های دیشموک و چاروسا نداریم و در صورت نیاز تا زمان برداشت در این بخش‌ها نسبت به راه‌اندازی انبار مسقف اقدام خواهد شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، عطاء سلیمانی رئیس تعاون روستایی کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی و امکان افزایش برداشت گندم،امسال خرید این محصول در شهرستان رشد دو برابری خواهد داشت.

 

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه با بیان این‌که سال گذشته 6هزار و 500 تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود،گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان خرید به 13 هزار تن برسد.

 

سلیمانی افزود: تعاون روستایی آمادگی کامل از لحاظ فضای فیزیکی و نیروی مورد نیاز جهت خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان دارد.

وی با اشاره به انبار مسقف خرید گندم با ظرفیت 2 هزار تن در دهدشت تصریح کرد: امکان ذخیره‌سازی 3 هزار تن نیز در فضای باز وجود دارد.

 

سلیمانی افزود: انبار با شرایط استاندارد نگهداری گندم در بخش‌های دیشموک و چاروسا نداریم و در صورت نیاز تا زمان برداشت در این بخش‌ها نسبت به راه‌اندازی انبار مسقف اقدام خواهد شد.

 

این مسؤول همکاری جهاد کشاورزی و شرکت غله در خرید تضمینی گندم را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی انبار ذخیره‌سازی مسقف در اختیار تعاون روستایی قرار دهد.

 

سلیمانی با اشاره به مسدود بودن مسیر ورودی انبار خرید از سمت جاده سوق،خواستار بازگشایی این مسیر و تسهیل در عبور و مرور کشاورزان شد.

 

وی،در مورد قیمت خرید تضمینی گندم با بیان این‌که هنوز جدول خرید اعلام نشده است گفت: به طور میانگین قیمت هر کیلو گندم درم 1006 تومان و گندم معمولی 1200 تومان برآورد می‌شود./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک