آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1395 - 17:22   |   کد مطلب: 5256
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیرامون وضعیت صنعت‌ها نادرست است و اکثریت واحدهای تولیدی و صنعتی استان تعطیل هستند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستاتن کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،لهراسب باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واحدهای صنعتی و تولیدی استان روزگار سختی را می‌گذرانند، بیان کرد: متاسفانه برنامه خاصی از سوی مسئولان و متولیان صنعت و معدن استان برای برون رفت از وضعیت کنونی نیز وجود ندارد.

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان صنعت و معدن استان و در راس آن رئیس سازمان صنعت و معدن به وضعیت بنگاه‌های تولیدی و کارخانه جات استان عنوان کرد: این بی‌توجهی ناشی از عدم وجود برنامه برای حمایت از واحدهای تولیدی استان است.

باقری تصریح کرد: تعطیلی واحدهای صنعتی استان باعث افزایش جویندگان کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مهاجرت روستاییان به شهرهای استان شده و عدم حمایت جدی از بخش خصوص موجب افزایش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

کار آفرین بر‌تر کهگیلویه و بویراحمد تعطیلی ۶۵ درصدی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ استان را دردآور دانست و گفت: در کمال تعجب مسئولان و متولیان امر برای رفع این مشکل هیچ برنامه و راهکار علمی ندارند.

وی از نبود سرمایه در گردش و عدم تزریق نقدینگی به عنوان اصلی ترین مشکلات واحدهای صنعتی یاد کرد و گفت: عدم همکاری بانک‌ها برای آزادسازی وثایق سرمایه‌گذاران از دیگر علل مشکلات موجود است.

باقری با بیان اینکه متولین صنعت و معدن و مدیران استانی راه تعامل و کمک به بنگاه‌های اقتصادی را بلد نیستند تصریح کرد: این گونه رفتار‌ها و بی‌توجهی‌ها موجب دلسردی سرمایه گذاران خواهد شد و نهایتا این بی‌توجهی به بی‌رغبتی سرمایه گذار‌ها و تعطیلی واحدهای صنعتی منجر خواهد شد.

وی در ادامه با انتقاد شدید از رویکرد رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در مواجه با مشکلات واحدهای صنعتی تصریح کرد: آیا تا به حال شده این مسئول که باید به عنوان طبیبی برای مشکلات واحدهای صنعتی باشد بازدیدی از واحدهای صنعتی داشته باشد و پای صحبت و درد دل آن‌ها بنشیند.

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد همچنین خواستار توجه جدی مدیران ارشد استانی به رفع مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ استان شد و تصریح کرد: وقت آن است که مسئولان استانی از خواب خرگوشی بیدار شوند به فکر چاره جدی و اساسی برای این مشکلات باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک