آخرین اخبار

9. ارديبهشت 1395 - 16:53   |   کد مطلب: 5239
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
1800 پروژه نیمه تمام در استان/ پروژه های ما جذابیت مورد نیاز برای واگذاری به بخش خصوصی را ندارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمداز تعداد 1800 پروژه های نیمه تمام در استان خبرداد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس اولین همایش تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل درکهگیلویه و بویراحمد با موضوع آموزش مشارکت عمومی و خصوصی با حضور استاندار ،معاونین و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد با گلایه از عدم حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: انتظار می رفت مدیران در اولین برنامه استانی جهت تحقق شعار سال حضور پررنگتری داشته باشند.

علی حسن نوروزی تعداد پروژه های نیمه تمام کشور را 81 هزار پروژه عنوان کرد و گفت: 1800پروژه نیمه تمام در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد که این پروژه های عمرانی ودولتی با منابع  عمومی بودجه تامین مالی شوند، این کار 15 سال زمان می برد.

این مسئول افزود: راهکاری که در سطح کلان کشور در قالب ماده 27 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت دیده شده این است که این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی و عمومی انجام شود.

نوروزی با بیان اینکه در سطح کشور بخش خصوصی اعتماد چندانی به دولت ندارد، افزود: مهمترین موانع واگذاری پروژه های عمرانی تأمین منابع مالی پایدار برای این پروژه ها، هزینه تجهیز منابع از طریق بانک ها، ایجاد بازار سرمایه برای سرمایه گذاری و تجهیز منابع ارزان قیمت برای ورود سرمایه گذار است.

 



وی مهمترین کمک دولت در راه سرمایه گذاری را تضمین خرید سرمایه‌ی، سرمایه گذاران خواند و اظهارکرد: پروژه های ما جذابیت مورد نیاز برای واگذاری به بخش خصوصی را ندارد و دولت باید منابع ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذار قرار دهد تا برای مشارکت در پروژه ها راغب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد یکی از راهکارهای مهم دولت در سطح کشور در سال جاری را واگذاری پروژه های عمرانی عنوان کرد و گفت: در استان 14 پروژه تا مرحله فراخوان جذب سرمایه گذاری پیش رفته اند.

این مسئول یکی از مشکلات سرمایه گذاری در بخش خصوصی کهگیلویه وبویراحمد را عدم تضمین های بانکی برشمرد و گفت:یکی از برنامه های خروج واحد های تولیدی و اشتغال زا از رکود پرداخت تسهیلات ارزان و کم بهره به متقاضیان است.

نوروزی بیان کرد :برای رفع موانع عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح کشور به خصوص در استان کهگیلویه وبویراحمد باید موانع شناسایی و به شورای اقتصاد ارائه داده تا راهکار های اساسی دیده شود.

 

 

وی عنوان کرد:طرح های آماده واگذاری به بخش خصوصی بیشتر در زمینه اردوگاه های تفریحی و اقامتی مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری،پروژه های ورزشی استان، تعدادی از مدارس ،تجهیز و آب رسانی به شهرها و فاضلاب دوتا از شهر های استان هستند .

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمدافزود:امید است بااصلاحاتی که در آئیین نامه اجرایی ماده 27 قانون الحاقیه دو برای واگذاری پروژه های نیمه تمام صورت می گیرد شرایط برای استقبال بخش خصوصی تسهیل شود.

نوروزی با بیان اینکه در صورت رفع موانع شاهد استقبال سرمایه‌گذاران خواهیم بود، در مورد بحث مالکیت پروژه‌ها نیز گفت:  این پروژه‌ها هم می‌تواند منتقل شوند و مالکیت به سرمایه‌گذار واگذار شود و هم می‌تواند برای مدت خاصی اجاره داده شوند.

وی در مورد کاربری طرح نیز تصریح کرد: در آیین‌نامه اولیه پیش‌بینی شده بود که کاربری طرح باید محفوظ بماند، اما در آیین‌نامه جدید پیش‌بینی شده است که کاربری بخشی از طرح می‌تواند تغییر کند تا انگیزه سرمایه‌گذار بیشتر شود.

نوروزی در پایان 2 اقدام مهم در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل» را واگذاری پروژه ها و فعال کردن طرح های موجود راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی عنوان کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک