آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1395 - 12:33   |   کد مطلب: 5198
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه مدیران معمولا نفرات سوم و چهارم خود را به این کارگروه فرستادند،کارگروه اقتصادی را اتاق فکر برای اتخاذ تصمیمات سازنده دانست.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سعید برومندزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باید راهکارهای بومی به جای جلسه تئوری ارائه شود افزود: در این راستا سال گذشته کارگروهی تشکیل شده اما از سوی مدیران مورد استقبال قرار نگرفته است.

 

برومندزاده با بیان این‌که مدیران معمولا نفرات سوم و چهارم خود را به این کارگروه فرستادند،کارگروه اقتصادی را اتاق فکر برای اتخاذ تصمیمات سازنده دانست و افزود: انتظار می‌رود امسال به کارگروه اهمیت داده شود و با حضور مستمر در این کارگروه راهکار لازم در جهت شکوفایی اقتصاد ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اقدامات ناحیه مقاومت بسیج در شناسایی آسیب‌های اقتصادی و بومی سازی اقتصاد تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه صنایع تبدیلی و کارگاه‌های زودبازده پرداخت شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با بیان این‌که پرداخت تسهیلات در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان الزاما بر مبنای ایجاد شغل انجام شده است،گفت: به دلیل این‌که هنوز فرهنگ کار غیر اداری در این شهرستان جا نیفتاده است بسیاری از جوانان بعد از سه ماه راه‌اندازی این مشاغل را رها کردند.

 

برومندزاده افزود: این بی‌رغبتی نشان می‌دهد جوانان شغل را تنها در پشت‌ میز نشینی می‌دانند و به دنبال کار اداری هستند.

 

وی،نهادینه کردن فرهنگ اشتغال را از موارد ضروری در توسعه اقتصاد شهرستان دانست و گفت: در بعد دیگر باید بازار فروش محصولات تولیدی این کارگاه‌ها و صنایع تبدیلی فراهم شود.

 

برومندزاده گفت: بخش عمده محصولات تولیدی در عرصه‌های مختلف با مشکل بازاریابی مواجه بوده و این روند باعث دلسردی صاحبان این مشاغل می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به تعطیلی صنایع کوچک شهرستان از انجام کارهای مطالعاتی با استفاده از ظرفیت مهندسان بسیج خبر داد و گفت: تعدادی از این صنایع با کوچکترین پشتوانه به چرخه تولید باز می‌گردند.

 

برومندزاده صرفه‌جویی و مصرف بهینه از امکانات دستگاه‌های اجرایی را از دیگر راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر از هزینه‌های اداره سازمان کم شود و به بدنه جامعه کشیده شود می‌توان به همت مسئولان در تحقق شعار سال امیدوار شد./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک