آخرین اخبار

25. فروردين 1395 - 18:37   |   کد مطلب: 5178
قول دو ماهه مسئولان یکساله شد
ضعف راه و شهرسازی در ساخت ورودی قلعه رئیسی
در اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ گلنگ سه کیلومتری محور قلعه رئیسی به دهدشت با حضور نماینده کهگیلویه، مدیرکل راه و شهرسازی به زمین زده شد، در مراسم کلنگ‌زنی قول از تکمیل شدن این مسیر در دو ماه داده شد که متاسفانه قول دو ماه تقریبا به یکسال کشیده شده است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، در اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ گلنگ سه کیلومتری محور قلعه رئیسی به دهدشت با حضور نماینده کهگیلویه، مدیرکل راه و شهرسازی به زمین زده شد، در مراسم کلنگ‌زنی قول از تکمیل شدن این مسیر در دو ماه داده شد که متاسفانه قول دو ماه تقریبا به یکسال کشیده شده است.

 

 یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای، داشتن شبکه ارتباطی و راه‌های مناسب است چرا که پیشرفت راه می‌تواند در رشد و پیشرفت عرصه‌های مختلف یک منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

محور ارتباطی شهر قلعه رئیسی به دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان‌ دارای پیچ‌های تند، آسفالت نامناسب و چاله‌های فراوانی است و بیشتر مسیر این جاده فاقد شانه مناسب است. در هر هفته یک الی دو مرتبه در این مسیر شاهد تصادفات هستیم که این مساله بسیار نگران کننده است.

محور ارتباطی دهدشت به قلعه رئیسی یکی از مسیرهایی است که جمعیت تقریبی بیش از ۸۰ هزار دو منطقه دیشموک و چاروسا و دشمن زیاری از آن استفاده می‌کنند.

هر ساله به خصوص در ایام نوروز گردشگران زیادی چاروسا به خصوص بقاع متبرکه امامزاده سید محمود(ع) و امامزاده میرسالار(ع) را برای زیارت و گردشگری انتخاب می‌‌کنند.

 

 

 

 

امسال هم همچون سال‌‌های گذشته که افزایش ۲۰درصدی رشد گردشگر را به این مناطق داشتیم ولی متاسفانه محور ارتباطی بسیار نگران‌کننده بود.

سال گذشته در اوایل اردیبهشت ماه گلنگ سه کیلومتری محور قلعه رئیسی به دهدشت از سمت پمپ بنزین قلعه رئیسی تا روستای مهرآباد چاروسا با حضور نماینده کهگیلویه، مدیرکل راه و شهرسازی به زمین زده شد.

در مراسم کلنگ‌زنی قول از تکمیل شدن این مسیر در دو ماه داده شد که متاسفانه قول دو ماه تقریبا به یکسال کشید.

این روزها شاهد انتقاد شدید مسئولان و مردم هستیم که نگرانی بسیاری را به همراه دارد و خرابی راه به یک معضل اساسی برای مردم تبدیل شد.

 

 

 

 

به همین علت تا زمانیکه این جاده آماده بهره‌برداری شود مردم این منطقه باید از مسیر روستای الگن به شهرقلعه رئیسی عبور و مرور کنند؛ این درحالی است که این جاده دارای مشکلات متعددی است و نداشتن عرض مناسب، چاله‌های فراوان، شیب‌های بسیار خطرناک، تندترین پیچ‌ها، طولانی شدن بیش از حد مسیر و پرتگاه‌های با ارتفاع زیاد تنها تعداد کمی از معایب این جاده است.

حیات پرواز، هفته گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص این محور گفت: در هر هفته یک الی دو مرتبه در این مسیر شاهد تصادفات هستیم که این مساله بسیار نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ هزار نفر از این مسیر استفاده می کنند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این جاده به بخش‌های چاروسا و دیشموک متصل است، چندین سال است که ترمیمات جزئی و لکه‌گیری روی آن انجام شده اما کار عمده و بزرگی در این باره نشده است.

رئیس شورای اداری چاروسا تاکید کرد: محور دهدشت به قلعه رئیسی که دو شهر دیشموک، قلعه رئیسی و بخش دشمن زیاری با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت از آن استفاده می کنند و محل عبور و تردد آنهاست نیاز مبرم و جدی برای بازگشایی و ترمیم دارد.

وی به حضور بیش از ۴۰هزار گردشگر در ایام نوروز اشاره و گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۴۰ هزار نفر از مناطق گردشگری چاروسا بازدید کردند که متاسفانه همه از نامناسب بودن راه ارتباطی گلایه داشتند از ورودی شهر قلعه رئیسی تاسف می خوردند.

پرواز با بیان اینکه عمر این جاده به ‌بیش از ۲۰ سال می رسد یادآور شد: چندین مرتبه با مسئولان استانی و شهرستانی نامه نگاری کردیم ولی هیچ جواب قانع کننده‌ای داده نشد و متاسفانه مدیرکل راه و شهرسازی استان به کلی حاضر به پاسخگویی نبود.

رئیس شورای اداری چاروسا به وضعیت ورودی قلعه رئیسی اشاره و اضافه کرد: اداره راه و شهرسازی در سال گذشته آسفالت ورودی قلعه رئیسی را به طول ۳کیلومتر تخریب و قول از تکمیل کردن این مقدار در دو ماه ولی متاسفانه یکسال از آن می گذرد و همچنان متاسفانه دارای وضعیتی بسیار نادرست تر از گذشته است.

کندی کار از سمت پیمانکار یکی از عواملی است که جای سوال دارد که نبود اعتبار باعث کندی کار است یا سیاست راه و شهرسازی علت این تاخیر است.

گزارش و عکس: حسن آرمند

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک