آخرین اخبار

24. فروردين 1395 - 21:14   |   کد مطلب: 5177
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس مولفه های نظارتی پیش بینی شده شدیدترین برخوردها با مدیران و دستگاه های کم کار در راستای اقتصادمقاومتی انجام خواهد شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزازش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید موسی خادمی روز دوشنبه در ستاد راهبردی مدیریت اقتصادمقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد افزود: تمامی دستگاه های اجرائی و متولیان امور اقتصادی در استان موظف هستند گزارش های عملیاتی از برنامه های راهبردی و شاخص های کاری خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را به دبیرخانه ستاد راهبردی آن به صورت هفتگی ارائه دهند.

خادمی بیان کرد: شرایط و میزان تحقق این امر در هر دستگاهی یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی مدیران است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی و دستور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ارائه گزارش های هفتگی، منظم و روشن از وضعیت تحقق راهبردهای این امر مهم در همه استانها ، عملکرد هر مدیر نیز به دقت مورد بررسی و رصد قرار می گیرد.

خادمی اظهار کرد: براساس مولفه های نظارتی پیش بینی شده شدیدترین برخوردها با مدیران و دستگاه های کم کار در راستای اقتصادمقاومتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در 24 بند از سال 92 تاکنون از سوی مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ شده است، گفت: دولت نیز در یک برنامه منسجم و جامع و همراه با سازه کارهای لازم این موضوع مهم را به همه وزارتخانه ها و سازمانها ابلاغ کرد.

وی تاکید کرد: وزارتخانه ها و سازمان های متولی نیز هر یک شاخص ها، راهبردها و برنامه های عملیاتی خود در این راستا را تهیه و تدوین کرده اند.

خادمی افزود: اکنون وظیفه دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی در استان این است که نسبت به تدوین و برش استانی برنامه های عملیاتی خود متناسب با سیاست ها و شاخص های ارائه شده از سوی سازمان ها و وزارتخانه های تابعه خود اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: از مجموع 24 بند سیاست های ابلاغی اقتصاد مقامتی از سوی مقام معظم رهبری 14 مورد آن کارکرد استانی دارد که برنامه های عملیاتی آنها از سوی برخی دستگاه ها نیز تدوین شده است.

حسن نوروزی افزود: البته دستگاه ها باید سعی کنند در ارائه برنامه عملیاتی خود سیاست ها و راهبردهای اساسی اقتصاد مقاومتی نیز به طور شفاف و دقیق لحاظ شود.

وی با این که شوراها وکارگروه های تخصصی و راهبردی متناسب با اقتصادمقاومتی در استان نیز در هرهفته و یا دوهفته یک بار برگزار خواهد شد،گفت: برنامه های عملیاتی با برش استانی و مطابق با سیاست های ابلاغی و مدون از سوی هرسازمان و وزارتخانه نیز در این راستا احصا می شود.

نوروزی تصریح کرد: فرمت وجداول برنامه های عملیاتی هردستگاهی نیز براساس برنامه ابلاغی وزارتخانه متبوع خود تهیه و در اختیار دستگاه های مختلف قرار داده شده است.

وی یادآور شد: از مهمترین کارکردها و سیاست های مورد نظر اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخل، افزایش صادرات محصولات غیرنفتی و یا کاهش هزینه ها در حوزه های مختلف است.

سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصادمقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است./ایرنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک