آخرین اخبار

23. فروردين 1395 - 13:10   |   کد مطلب: 5163
مراسم ترحیم دانشجوی انقلابی و عدالتخواه مرحوم کربلایی «محمدجواد جلال‌فرد» بعد از ظهر روز یکشنبه 22 فروردین با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اساتید دانشگاه‌های تهران و مسئولان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس مراسم ترحیم دانشجوی انقلابی و عدالتخواه مرحوم کربلایی «محمدجواد جلال‌فرد» بعد از ظهر روز یکشنبه 22 فروردین با حضور جمعی از چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اساتید دانشگاه‌های تهران و مسئولان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: نباید به مرگ نگاه سطحی و ظاهری کرد مرگ پایان و از بین رفتن نیست. بلکه یک آغاز است و برای انسان یک مرحله تکاملی و آغاز بزرگی برای ابدیت است و انسان با مرگ یک زندگی بزرگتر را شروع می‌کند.

وی افزود: همان گونه که تولد یک فرزند از زیباترین پدیده‌ها برای خانواده است و با تولد فرزند خانواده رونق پیدا می‌کند در عالم هستی نیز مرگ یک تولد بزرگ است و خوب است که از موضوع تولد به بحث مرگ نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان: کسانی که به دنبال این نیستند اطرافشان چه اتفاقی می‌افتد نمی‌توانند مبدا تحولات باشند ولی کسانی که دغدغه مسائل مختلف را دارند و به مسائل کشور حساس هستند می‌توانند به رشد کشور و خودشان کمک کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان اضافه کرد: برای ما تنها از بهشت مثل گفته شده و رسول اکرم (ص) می‌فرماید «آنچه در آنجا (بهشت) وجود دارد نه کسی دیده و نه در قلب کسی خطور کرده است» پس آنچه برای بحث بهشت و جهنم گفته می‌شود مثل است یعنی مقیاسی از بهشت و جهنم است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: مرگ برای مومن و کسی که آماده این تولد است از آب خنک بسیار گواراتر است و در روایات مرگ برای مومن مانند بو کردن گل است.

محمدیان تاکید کرد: مرگ می‌تواند جزو شیرین ترین لحظات زندگی باشد البته برای کسانی که تولدشان طبیعی باشد اگر خدایی نکرده نوزاد برعکس به دنیا بیاید هم خودش خفه می‌شود و هم مادرش دچار مشکل خواهد شد. آنهایی که سرشان در این دنیاست و دلبستگی دنیا آنها را اسیر کرده و دلبسته قدرت و شهرت هستند مانند این است که تولد سختی دارند.

محمدیان ادامه داد: اینکه ما عزیزی را از دست می‌دهیم یک تلنگر برای ما است که بدانیم ما هم تولدی در پیش داریم و ما هم باید از این دنیا برویم مهم این است که بدانیم با چه توشه‌ای از این دنیا خواهیم رفت.

*دانشجویان فعال در تشکل‌های دانشجویی به خود افتخار کنند

وی خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در تشکل‌های دانشجویی هستند باید افتخار کنند که در دوران جوانی چنین فرصتی پیدا کردند که چنین فعالیتی داشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی،‌اجتماعی، مذهبی و سیاسی آنها را وادار کرده است که وارد چنین فعالیت‌هایی شوند.

وی افزود: مرحوم جلال‌فر جزو دانشجویانی بود که احساس مسئولیت دارند و در مسیر عدالت گام برداشت و با حس مسئولیتی که داشت وارد عرصه فعالیت شد.

*به حس مسئولیت در دانشگاه‌ها نیاز داریم

محمدیان تصریح کرد: کسانی که وارد تشکل‌های دانشجویی می‌شوند یک حس دیگری برای انجام وظیفه دارند و فارغ از اینکه در جریانات سیاسی چه موضعی می‌گیرند به دنبال رشد جامعه هستند و ما به این حس مسئولیت در دانشگاه‌ها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: کسانی که به دنبال این نیستند اطرافشان چه اتفاقی می‌افتد نمی‌توانند مبدا تحولات باشند ولی کسانی که دغدغه مسائل مختلف را دارند و به مسائل کشور حساس هستند می‌توانند به رشد کشور و خودشان کمک کنند. مرحوم جلال فرد هم همین گونه بود در وی احساس انقلابی‌ بودن موج می‌زد و از افتخارات امام راحل این است که هنوز پیامش در میان جوانان با اشتیاق فریاد زده می‌شود.

محمدیان گفت: ما هنوز در دانشگاه‌ها جوانانی را داریم که همان ذوق دوران انقلاب و دفاع مقدس را دارند و احساس انقلابی بودن درون آنها ملموس است اینها سرمایه‌های انقلاب هستند.

همچنین وحید جلیلی فعال فرهنگی در سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده مرحوم جلال‌فر، گفت: امام(ره) حرف تازه‌ای برای جنگ عدالت‌خواهانه با مستکبران آورد و عدالت‌خواهی تا قبل از ظهور حضرت امام(ره) عمدتا تحت تأثیر نگاه‌های مارکسیستی و ماتریالیستی بود.

وی ادامه داد: اینها را برای این مطرح کردم تا قدر افرادی چون مرحوم جلال‌فر مشخص شود. این مرحوم یکی از نمادهای بلوغ اندیشه عدالت‌خواهی در جهان معاصر است.

*امام (ره) با پیام خود به درب پوسیده کمونیست ضربه زد تا دیوار ترک‌خورده لیبرال بشنود

جلیلی در ادامه با اشاره به پیام امام(ره) به گورباچف، تصریح کرد: امام راحل با این پیام به درب پوسیده کمونیست ضربه زد تا دیوار ترک‌خورده لیبرال بشنود.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: مفهوم ظلم در قرآن، مفهوم عمیقی است و بزرگ‌ترین ظلم دروغ بستن به خداوند است. اسلام آمریکایی، اسلامی است که ظلم استکبار را توجیه می‌کند.

وحید جلیلی: کسانی که در راه خدا از دنیا می‌روند، هیچ‌وقت مأیوس نشده‌اند، بلکه کسانی مأیوس می‌شوند که در بحث عدالت‌خواهی خودشان به دنبال هدف دیگری هستند.

جلیلی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مرحوم جلال‌فر معنویت، اخلاص و اخلاق وی بود. وجود عناصر و جوانانی همچون جلال‌فر نشان می‌دهد اندیشه انقلاب هنوز زنده است و توانایی تربیت جوانانی در تراز خود را دارد.

وی اظهار داشت: اگرچه مرحوم جلال‌فر خیلی زود از میان ما پر کشید، اما منش و الگوی این مرحوم در میان ما باقی است و ترویج خواهد شد.

این فعال فرهنگی گفت: شهدای بزرگ از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای جنگ و شهدای هسته‌ای و کسانی که در راه خدا از دنیا می‌روند، هیچ‌وقت مأیوس نشده‌اند. بیش‌تر کسانی که مأیوس می‌شوند به دلیل این است که در بحث عدالت‌خواهی خودشان به دنبال هدف دیگری هستند.

جلیلی تأکید کرد: مرحوم جلال‌فر امروز در پیشگاه خداست و توشه قابل‌توجهی با خودش به درگاه پروردگار برده و یک یاد و راهی از او باقی مانده و این راهی است که از شهدای بزرگ دیگر نیز باقی مانده است.

وی در خاتمه اظهار داشت:‌ انشاءالله فوت مرحوم جلال‌فر در جنبش عدالت‌خواهی موجب تلاش و همت بیش‌تر خواهد شد و مسلما عَلَمی را که آن مرحوم برداشته بود، به زمین نخواهد افتاد و رفتن جلال‌فر عزیز باعث ایجاد یک فضای جدید برای ادامه فعالیت‌های جنبش عدالت‌خواهی خواهد شد.

از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم، نیلی احمدآبادی، و مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی، فریدون عباسی رئیس سابق انرژی اتمی، سعید زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ثمره هاشمی دستیار ویژه رئیس جمهور سابق، سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی و حجت‌الاسلام کلانتری اشاره کرد.

لازم به ذکر است «محمد جواد جلال فرد» از اعضای شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی بود که چند روز پیش به علت عارضه قلبی درگذشت.

کرد.

T0303-2T0303-4T0303-5T0303-6T0303-7T0303-8T0303-9T0303-12T0303-13T0303-15T0303-16T0303-17T0303-19T0303-20T0303-21T0303-22T0303-23T0303-24T0303-26T0303-27T0303-28T0303-30T0303-31T0303-32T0303-33T0303-34T0303-35T0303-36T0303-37T0303-40T0303-43T0303-44

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک