آخرین اخبار

19. فروردين 1395 - 18:21   |   کد مطلب: 5139
این سوال پیش می آید آیا رسانه های اصلاح طلب و محافظه کار که خود را معتدل می نامند، نمی دانند و بلد نیستند کار حرفه ای کنند که هیچ می گوییم ناآگاه هستند، و یا از روی عمد دست به سانسور بیانات رهبر انقلاب می کنند و انتخاب گزینشی می کنند که خیانت است به مردم استان ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد؛
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، متن یادداشت به قلم علی رضا وطن خواه با عنوان «دوره " دوره "سانسور" تمام شد! به کجا چنین شتابان/ سایت های ناآگاه یا خائن در کهگیلویه و بویراحمد!» به شرح ذیل است:

 

از زمانی که دولت تدیبر و امید روی کار آمده است بحث‌های زیادی از طیف‌های مختلف سیاسی در نقد و حمایت از بحث مذاکره با کدخدا مطرح شد و درآخر همه منتظر اعلام نظر رهبری می‌شدند و فصالخطاب همه بود و هست.

رهبر انقلاب از  همان ابتدای مذاکره و  در مراحل بعد از آن موافقت و حمایت خود را اعلام کرد، البته با پیش شرط‌ها و خطوط قرمزی که برای حفظ عزت ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلام ترسیم کرده است.

 

بلاخره مذاکرات و توافق هسته به پایان راه رسید و ایران  و ۵+۱ برجام را امضاء کردند و بر همین اساس باید همه تحریم‌ها برداشته شود که با گذشت چند ماه از این توافق هنوز در عمل خبری از برداشته شدن تحریم‌ها نیست و از طرق و بهانه‌های دیگر تحریم‌های جدیدی را وضع کردند و می‌کنند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات عید نورز در حرم مهطر رضوی درباره برجام درخصوص بدعهدی آمریکا در اجرای برجام و نقض آن و برجام های ۱،۲،۳ مطالب بیسار مهمی را بیان کردند.

 

در این میان این صحبت‌ها به مذاق برخی رسانه‌های محافظه کار و اصلاح طلب در استان کهگیلویه و بویراحمد خوش نیامده و اقدام به سانسور بیانات رهبری کرده‌اند و یا هم در حاشیه‌ای ازتارنما (سایت)خود که شاید کسی به جز خودشان آن را نبینند، درج کردند.

 

حال دوباره رهبر انقلاب در هفته گذشته به مناسب ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها در دیدار با مداحان کشور بیانات مهمی داشتد که در خبرگزاری‌های کشور و بین الملی بازتاب فراوان داشت اما همین بیانات در سایت‌های محلی اصلاح طلب و معتدل یا محافضه کار  استان کهگیلویه و بوراحمد بارتاب داده نشد.

 

 با این وجود مشاهد می‌شود که حرف‌های نه چندان مهم و درجه ۲، ۳ کشوری جریان مطبوع که در قسمت‌های ویژه سایت خود قرار می‌دهند.

 

این تارنماهای (سایت‌)محافظه کار بیانات رهبری را بر خلاف جریان و هدف خود می‌دانند و برای همین از انتشار آن جلوگیری می‌کنند و  جالب‌تر اینکه در مواقعی که احساس می‌کنند بیانات رهبر معظم انقلاب به نفع خودشان است  بازتاب گسترده می‌دهند که هم از این طرف سودش را ببرند و از طرف دیگر بگویند ما هم ولایتمدار هستیم و چهره واقعی خود را پشت این نقاب مخفی کنند.

 

همچین وجود رسانه‌های غیر حرفه‌ای در استان که دست به اخبار گزینشی می‌زنند و خود را از اخلاق حرفه‌ای یک رسانه به دور است و گفتن اسم "رسانه" برای این‌ها خیلی زیاد است.

 

این سؤال پیش می‌آید آیا رسانه‌های اصلاح طلب و محافظه کار که خود را معتدل می‌نامند، نمی‌دانند و بلد نیستند کار حرفه‌ای کنند که هیچ می گوییم ناآگاه هستند، و یا از روی عمد اقدام انتخاب گزینشی و سانسور بیانات رهبر انقلاب می‌کنند که خیانت است به مردم استان ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد؛ برخی از همین سایت‌های محافظه کار و فرد محور در ایام انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی فیلتر شده که نشان از غیرحرفه‌ای بودن مدیران این سایت‌ها دارد.

 

نکته‌ای دیگری که وجود دارید این است  که عصر امروز، به عصر فناوری و ارتباطات معروف است و از ماهواره و اینترنت و سایت‌های خبری و به ویژه شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، کسی نمی‌تواند دست به سانسور بزند و  امکان تک صدای وجود ندارد و بر همین اساس به همکاران رسانه‌ای خود پیشنهاد می‌کنم کمی حرفه‌ای تر عمل کنید./عصر دنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک