آخرین اخبار

14. فروردين 1395 - 20:03   |   کد مطلب: 5085
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در دهدشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در شهر دهدشت خبر داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد در مراسم کلنگ زنی مرکز جراحی شهر دهدشت با اشاره به اینکه مجتمع آموزش عالی در دهدشت راه اندازی می‌شودتصریح کرد: با توجه به اینکه از مهرماه آینده مجتمع آموزش عالی سلامت با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی شروع به کار می‌کند نیاز است که یک فضای آموزشی برای آن پیش‌بینی نمود.

 

چمن با اشاره به اهمیت بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از خلاءهای ما در نظام سلامت استان ضعف بخش خصوصی و فعال نبودن این بخش است.

 

وی با اشاره به ضرورت فعال شدن بخش خصوصی در بحث بهداشت و درمان، عنوان کرد: همه فشارها و سنگینی مسئولیت سلامت، بهداشت و درمان متوجه بخش دولتی است و این بخش هم نقصان فراوانی در کارکرد دارد و به طور قطع پاسخگوی تمام و کمال نیاز مردم نیست.

 

چمن با بیان اینکه در شهرستان بیمارستان و کلینیک‌های تخصصی خصوصی نداریم، تصریح کرد: بیمارستان کنونی دهدشت پاسخگوی نیاز ده سال آینده شهرستان نیست و ما باید ساخت بیمارستان دوم در شهر دهدشت را پیگیری کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه از خصوصی سازی در بخش درمان استقبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بخش بهداشت چون مربوط به پیشگیری و یک بحث حاکمیتی و متولی آن نظام سلامت‌ست اما بخش درمان تا حدودی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

 

وی عنوان کرد: در حوزه سلامت شهرستان خلاء بخش خصوصی کاملا آشکار است و در این ایام تعطیلات همه بار مراجعات به اورژانس بیمارستان محدود می‌شد که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد.

تسنیم

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک