آخرین اخبار

19. اسفند 1394 - 18:38   |   کد مطلب: 4967
دولت یازدهم در سال‌های گذشته سنتی را مبنی بر ارائه وعده برای هر سال داشته است که اکثرا به موارد اقتصادی و رفع رکود مربوط می‌شده است اما وضعیت اقتصادی که اکنون آحاد جامعه با آن دست به گریبانند، بیانگر چیز دیگری است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از مشرق - دولت یازدهم را می‌توان به نوعی دولت وعده‌های اقتصادی نامید. این روزها که دولت 900 روزه شده یادآور وعده رئیس‌جمهور احیا اقتصاد در 100 روز و ارائه گزارش در این مدت به مردم است. « اقتصاد را 100 روزه احیا می‌کنم» جمله معروف تبلیغات انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود. اما وضعیت اقتصادی کشور رکودی را نشان می‌دهد که حتی در مقطعی صدای چهار وزیر مهمی که در امور اقتصادی کشور فعال هستند را در آورد. 

روحانی اما در ابتدای هر سال به کار ویژه دولتش در سال آینده اشاره کرده و وعده‌هایی برای اجرای این امور به مردم داده است که این وعده‌ها نیز در جای خود جالب توجه است و می‌توان بر اساس آن کارنامه کاری دولت را در ارائه وعده‌ها و عمل به آن مورد بررسی قرار داد.

در ادامه به برخی از این موارد اشاره‌ می‌کنیم:‌

روحانی در همایش روز کارگر (11 اردیبهشت 93)؛

سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می‌کنم/ دولت مصمم است قفل تمام تحریم ها را بشکند

حسن روحانی در بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه ها و واحد های نمونه کشور که در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید دولتی است که در سایه حمایت شما سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه من سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کنم گفت: دولت مصمم است قفل تمام تحریم‌های نابجا علیه ملت ایران را بشکند چرا که تحریم های نابجای قدرت های بزرگ علیه ملت ایران برای همه مردم ما درد و رنج بود به ویژه برای کارگران عزیز دولت مصمم است با حفظ حقوق ملت ایران در سایه تعامل با جهان درها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند.[1]

 

روحانی در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی (28 اردیبهشت 93):‌

برنامه دولت تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است

حسن روحانی رئیس‌جمهور دیروز در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی گفت: همه برنامه‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تبدیل سال 93 به سال رونق اقتصادی است و همه باید در جهت رونق، ایجاد اشتغال و پشت سر گذاشتن دوره رکود همگام و هم‌صدا شوند. وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا مردم برای به دست گرفتن امور، به صحنه بیایند چرا که دولت هیچگاه نمی‌تواند به تنهایی در جهت توسعه کشور اقدام کند اما می‌تواند هدایت‌گر بوده و در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار ناخوشایند ایجاد اشتغال در کشور طی سال‌های گذشته، گفت: مبنای حرکت دولت در سال 93 اشتغال‌زایی بوده و ایجاد اشتغال یکی از اهداف اساسی ما خواهد بود.[2]

 

روحانی در نخستین جلسه هیئت دولت ( 5 فروردین ۹۴):

سال 94 را سال رونق تولید معرفی میکنم/ آمارهای اقتصادی در کشور دلگرم‌کننده است

روحانی گفت: شعار امسال نباید تنها روی کاغذها و تابلوها بماند بلکه باید بر دل‌های ما حاکم شود و همه تلاش‌ها برای تحقق عینی آن متمرکز شود.

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نخستین جلسه هیئت دولت در سال 94 با اشاره به اینکه با نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال 94 با تقویت بیش از پیش روحیه وحدت، برادری و همدلی آغاز شد و ان‌شاءالله این شعار، شعاری دائمی خواهد شد، گفت: میان دولت به‌معنای عام و مردم به‌عنوان صاحبان کشور و کسانی که همه اختیارات مسئولان با امضا و رأی آنان شکل گرفته است، باید همیشه همدلی و همزبانی باشد.

رئیس‌جمهور سال جدید را سال رونق تولید معرفی کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که شاهد یک رونق در بخش تولید باشیم و بتوانیم کنار تولید، برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم. بحث رونق تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی، سه محور اصلی در موضوع اقتصاد است که امسال باید با جدیت بیشتری دنبال شوند.[3]

 

رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام (یکشنبه 16 فروردین94):

بزرگترین هدف دولت در سال 1394 رونق اقتصادی است

رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از کارگزاران نظام و مدیران دستگاه‌های مختلف کشور با تأکید بر تلاش همگانی برای دستیابی به اهداف ملی، گفت: بزرگترین هدف دولت در سال 1394 رونق اقتصادی است و این مهم در سایه همدلی و همزبانی که پایه همه امور است، محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه با بیان اینکه ‌خلوص، هماهنگی و تلاش هر کجا که باشد، موفقیت به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: کلید اصلی رونق اقتصادی همدلی و همزبانی است و باید این نکته که رهبر معظم انقلاب فرمودند نصب‌العین همه ما باشد تا پله‌های پیشرفت و توسعه را سریع‌تر طی کنیم.[4]

 

روحانی در اجتماع بزرگ مردم استان یزد ( 17 اسفند 94):

سال 95، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود

رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان یزد با بیان اینکه «دولت یازدهم ارزش پولی ملی، ثبات بازار ملی و روند کاهنده تورم را باوجود کاهش شدید و کم سابقه درآمدهای نفتی حفظ نموده»، اطمینان داد که سال 95، سال شکوفایی و رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال گفتباوجود همه مشکلات، به شما مردم ایران قول می‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک