آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 15:39   |   کد مطلب: 4942
مقامات دولتی تاکنون در طول چند ماه اخیر اظهار نظر های متناقضی در خصوص وجود رکود در کشور مطرح کرده اند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، به نقل از سرویس اقتصادی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، وجود رکود در کشور یکی از معضلاتی است که مدت هاست علاوه بر آنکه از سوی کارشناسان اقتصاد به آن اشاره می شود، توسط اقشار مختلف مردم و به خصوص بازاریان نیز احساس می شود.

 

آنچه که در این موضوع بیش از بحث خود رکود خودنمایی می کند، اظهارات بسیار متناقض مقامات دولت یازدهم در خصوص رکود در کشور است.

 

روحانی در سال 93: از رکود عبور کردیم

 

روحانی در سال 93 اعلام کرده بود: ما به شما قول داده بودیم که بر رکود غالب خواهیم شد، ما طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ایم؛ بخشی از آن را که نیاز به قانون داشت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم، اما امروز در کنار حرم علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) به ملت ایران اعلام می‌کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کردیم.

 

4 وزیر دولت: خطر تبدیل رکود به بحران

 

با این وجود مهر ماه امسال بود که 4 وزیر دولت یازدهم یعنی علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع دولت یازدهم در نامه ای که به رئیس جمهور نوشتند نسبت به وجود رکود در کشور هشدار داده بودند.

 

در این نامه تاکید شده بود: براساس پیش بینی های بودجه ای شرکت‌ها که در بازار سرمایه موجود است و واقعیت‌های موجود در عملیات صنایع مختلف بورسی در برهه کنونی اگر به صورت ضرب الاجل و براساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می رود که این رکود تبدیل به بحران و آنگاه بی اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدت‌ها وقت لازم باشد.

 

روحانی سال 94: مشکل کشور رکود است

 

پس از این بود که بار دیگر روحانی در اظهار نظری متفاوت اعلام کرد که مشکل کشور هنوز رکود است.

 

وی در همایش "اجرای برجام" با بیان اینکه امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است، خاطرنشان کرد: کشور ما با خیلی از مشکلات ساختاری اقتصادی روبه‌رو است و من در نطق بودجه به برخی از آنان در مجلس شورای اسلامی اشاره کردم که ما در 5 سال پیش رو باید چه کنیم تا از این مشکلات عبور کنیم.

 

جدیدترین اظهار نظر: رکود در 2 سال متوقف شد

 

نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور باز هم در صبح امروز در دومین همایش تجاری بانکی ایران و اروپا  در اظهار نظری متناقض با دیگر اعضای هیئت دولت مدعی شد که دولت رکود را متوقف کرده است.

 

وی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم نرخ تورم بالای 40 درصد، رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد بود و در دو سال گذشته توانستیم نرخ تورم را به حدود 13 کاهش دهیم و رکود را متوقف کنیم.

 

حال مشخص نیست که دولتی ها بالاخره به وجود رکود در کشور پی برده اند یا هنوز نتوانسته اند که مشکلات اقتصادی مردم را درک کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک