آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 15:30   |   کد مطلب: 4940
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: فرهنگ‌سازی بهترین راه جلوگیری از نابود شدن منابع طبیعی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه  قلعه‌رئیسی در مراسم غرس نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در کنار گلزار مطهر شهدا با گرامیداشت این هفته  اظهار داشت: اسلام بیشترین تاکید و توصیه در زمینه درختکاری و احیای منابع طبیعی دارد و کاشت درخت را از بهترین عبادت‌ها می‌داند.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی تاکید کرد: در تعالیم اسلام آیات و روایات فراوانی است که کاشت درخت را به عنوان صدقه معرفی می‌کندکه امیدوارم همه ما به این توصیه قرآن عمل کنیم.

 

وی افزود: همه مردم باید در پاسداشت منابع طبیعی تلاش کنند تا بتوانیم از سبزی و طراوت آن در زندگی شهری و روستایی بهره بیشتری ببریم.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی با اشاره به آلودگی هوا در شهرهای بزرگ کشور گفت: بیشتر عوامل به وجود آمدن این آلودگی نبود و از بین بردن منابع طبیعی و درخت است که باید دولت و سازمان محیط زیست از طریق کاشت درخت در جهت رفع این مشکل قدم بردارند.

 

صلواتی خاطرنشان کرد: طبیعت نماد قدرت خدا و درخت نماد زندگی و مایه آرامش انسان‌هاست که همه باید از این قدرت خداوند استفاده درست کنیم.

 

وی تنها راه توسعه جنگل و فضای سبز را مشارکت مردم دانست و اذعان داشت: از همه دستگا‌ههای مسئول خواستاریم که با مردم در این زمینه همکاری نمایند.

 

وی به کاشت درخت در کنار گلزار مطهر شهدا اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با کاشت درخت طرحی بسیار خوب و معنوی است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک