آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 0:00   |   کد مطلب: 4932
نبایداجازه بدهیم تا به راحتی آبرو و شخصیت مسئولین، چهره ها و نخبگان بویراحمد و دنا توسط خودمان یا دیگران زیر سوال برود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، محمدرضا احمدی با ارسال یادداشتی نوشت: برخی از ما رسانه های استان از چند سال گذشته تا کنون پیش قدم تخریب ظرفیت های انسانی کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم. برخی از ما با انتشار اخبار و یادداشت های تخریبی- و نه انتقادی- که هدفشان تحقیر و بد جلوه دادن فردی از اردوگاه غیرهمفکر بود و هم چنین انتشار کامنت های گاهاً خودساخته و یک طرفه ی حاوی توهین ها باعث شدیم این روزها همین وضعیت در شبکه های اجتماعی با شکل بدتری دنبال شود.

 

تخریب های شخصیتی، ترور خانواده کاندیدها، تحقیر طایفه و قومیت، بدترین نوع الفاظ رکیک و در نهایت شایعاتی خانمان برانداز در مورد کاندیدهای احتمالی یا قطعی حاضر در انتخابات بویراحمد ودنا از دو سه ماه پیش تر از انتخابات در فضای رسانه ای و سپس در فضای فعالان شبکه های اجتماعی استان کلید خورد.

 

در ایام تبلیغات انتخاباتی هم گروه های مختلف وانساپی و تلگرامی شاهد جنگ و جدل های خونین خانوادگی، اداری و یا رسانه ای بر سر انتخابات بوده است. بسیاری از شایعات و مطالب تخریبی توسط افراد در گروه ها بازنشر می شد و این موضوع موجب ناراحتی و واکنش افرادی می شد که به نامزد مورد حمایتشان توهین یا افترایی شده است.

چه بسا بسیاری از افراد یک خانواده، فامیل و یا همکاران اداری به خاطر بحث و جدل های انتخاباتی -که از یک شایعه یا خبر بی سند نشأت گرفته- این روزها از هم قهر کرده یا روابط سردی بینشان ایجاد شده است.

 

این رویه پس از انتخابات هم ادامه داشته و فعالان شبکه های اجتماعی در بویراحمد و دنا هر روز شاهد صدهای شایعه و خبر بی سند مبنی بر تایید یا رد انتخابات هستند. انتشار دوباره این مطالب در گروه های اداری، خانوادگی و .. همانا و آغاز دوباره دعواها، توهین ها و قهر و جدایی ها همانا.

 

از شبکه های اجتماعی که بگذریم در جمع های حضوری هم این اتفاق افتاده است و این روزها تعدادی از اعضای یک فامیل، اعضای یک اداره و.. به خاطر مسائل انتخاباتی کدورت هایی از هم به دل دارند.

 

ضرر دوطرفه

در میان این جنگ و جدل ها یک موضوع دیگر این مغفول مانده و آن هم تخریب چهره نخبگان استان است. همه نامزدهای محترمی که در انتخابات شرکت کردند جز نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند. همه این افراد با همه مردم بویراحمد و دنا به نحوی رابطه آشنایی یا فامیلی دارند اما با دست خودمان این افراد را به گونه ای ترور شخصیت می کنیم که دیگر جایگاهی پیش مردم نداشته و نه تنها در مجلس بلکه در هیچ جای دیگری نتواننند به استان خدمت کنند.

 

لزوم امر به معروف و نهی از منکر در شبکه های اجتماعی/دشمن از این دوقطبی ها خوشحال است

این روزها و پس از انتخابات هم که تعدادی از نامزدهای محترم انتخابات نسبت به پاره ای موضوعات برگزاری انتخابات شکایاتی دارند، شاهد اتفاقات ناگوارتری توسط کاربران شبکه های اجتماعی استان هستیم.  هیچ یک از ما نبایداجازه بدهیم تا به راحتی آبرو و شخصیت ظرفیت های انسانی بویراحمد و دنا توسط خودمان یا دیگران زیر سوال برود. باید به خودمان و دیگران تذکر بدهیم. اجازه انتشار هر مطلب و شایعه بی اساسی را ندهیم، اجازه توهین به شخصیت یک کاندید، مسئول و یا نماینده را ندهیم. قطعاً این دوقطبی ها و این جدل ها که از بین برنده اتحاد مردم است، دشمن را خوشحال می کند. دشمن از هر موضوعی که اتحاد مردم کشور ما را از بین ببرد خوشحال می شود.

 

فضا باید آرام باشد

هرچند تعدادی از نامزدها و هواداران آن ها ممکن است از برخی موضوعات پیش آمده در انتخابات شکایت داشته باشند که البته این حق قانونی ان ها است اما نباید به این بهانه در جمع های حضوری و مجازی به تحریک هواداران دیگر کاندیدها پرداخت. تحریکی که ممکن است به آتش افتراق ها بیش تر دامن بزند و  فردا اگر قانون تصمیمی بر خلاف علایق آن ها بگیرد دوباره اتفاق های بدتری رخ بدهد. باید اجازه بدهیم قانون در کمال آرامش مستندات را بررسی کند و در نهایت هر تصمیمی بگیرد مورد احترام همه باشد. هر کس نماینده بویراحمد و دنا بشود، نماینده همه ما خواهد بود.

باشد که هوشیار باشیم..

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک