آخرین اخبار

10. بهمن 1394 - 18:53   |   کد مطلب: 4689
در گفتگو با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه مطرح شد
برگزاری نخستین یادمان «مجیدی‌کرایی» نویسنده و شاعر کهگیلویه ای+ عکس
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه طی از برگزاری نخستین یادمان زنده یاد نورمحمد مجیدی کرایی در دهدشت خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه طی گفتگویی از برگزاری نخستین یادمان زنده یاد نورمحمد مجیدی کرایی در دهدشت خبر داد .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری نخستین یادمان شاعر و نویسنده فقید هم استانی، زنده یاد نورمحمد مجیدی کرایی خبر داد و گفت: این یادمان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۵ عصر در فرهنگسرای ارشاد دهدشت برگزار خواهد شد.

 

کاظمی جو این یادمان را شامل برنامه های مختلفی از جمله معرفی زنده یاد مجیدی کرایی توسط فرزندش، برپایی نمایشگاه آثار این نویسنده و همچنین پخش مستندی از آثار ، مصاحبه ها و سخنرانی های زنده یاد دانست و افزود: در بخش دیگری از برنامه یکی از شاهنامه خوانان برجسته استان اشعار زنده یاد مجیدی کرایی را به سبک حماسی همراه با موسیقی سنتی اجرا خواهد کرد.

پایگاه خبری کهگیلویه

وی همچنین از حضور و سخنرانی دکتر رضا دهبانی پور؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دکتر رضا چمن ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این یادمان خبر داد و گفت: مهمانان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان قبل از شروع رسمی برنامه یادمان با حضور بر مزار زنده یاد مجیدی کرایی یاد، نام و خاطره اش را گرامی خواهند داشت.

 

گفتنی ست زنده یاد نورمحمد مجیدی کرایی نویسنده ، شاعر، پژوهشگر و مورخ هم استانی است که بیش از ۱۴ اثر تاریخی از جمله تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد ، تاریخ و جغرافیای ممسنی ، تاریخ کازرون ، تاریخ بهبهان، اورنگ باختگان ایران در سه جلد، علما و شعرای کهگیلویه و بویراحمد و مردم و سرزمین های کهگیلویه و بویراحمد را از خود به یادگار گذاشت.

 

شایان ذکرست که زنده یاد نورمحمد مجیدی کرایی اولین هنرمند از حوزه کهگیلویه است که در قطعه هنرمندان این شهرستان در دهدشت به خاک سپرده می شود.

خبر نما

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک