آخرین اخبار

14. دى 1393 - 21:53   |   کد مطلب: 46
شهردار قلعه رئیسی گفت: سگ‌های ولگرد بهداشت و سلامتی را در قلعه‌رئیسی به خطر انداخته‌اند.

  به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، صابر پیکر عصر امروز در نشست شورای سلامت چاروسا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عواملی که در بهداشت گوشت نقش اساسی دارد کشتارگاه‌‌ها بوده که متأسفانه فقدان آن در بخش چاروسا به صورت جدی احساس می‌شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل وجود بیماری‌های مشترک بین دام، انسان و نقش مستقیم آن در سلامت جامعه، انجام کشتار دام در محل‌های مجاز و زیرنظر کارشناسان دامپزشکی ضروری است.

 

شهردار قلعه رئیسی بیان کرد: راه‌اندازی کشتارگاه در این  بخش  ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

وی افزود: اگر دامپزشکی توسعه‌‌یافته نداشته باشیم، بدون تردید بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، جامعه را از پا درمی‌آورد و در چنین شرایطی هیچ پزشکی نمی‌تواند فعالیت و خدماتی داشته باشد.

 

پیکر با بیان اینکه وقتی سخن از سلامت و بهداشت می‌شود، همه تصورها به سوی پزشک و خدمات پزشکی معطوف می‌شود، در حالی‌ که نقش دامپزشک هم در سلامت جامعه کمتر از پزشکان نیست، بیان کرد: دامپزشکی باید تلاش بیشتری کرده و نسبت به واگیردار شدن بیماری بین انسان و دام جلوگیری کند.

 

این مسئول اضافه کرد: یکی از چالش‌هایی که شهروندان و مدیریت شهری را درگیر خود کرده، وضعیت سگ‌هایی است که از آن‌ها به عنوان سگ‌های ولگرد یاد می‌شود.

 

شهردار قلعه‌رئیسی در پایان تشریح کرد: شهرداری قلعه‌رئیسی از هفته آینده نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام خواهد کرد و نیاز است تمامی مسئولان و دستگاه‌های عضو شورای سلامت همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک