آخرین اخبار

25. دى 1394 - 12:41   |   کد مطلب: 4518
دادستان یاسوج تاکید کرد: رسانه های جمعی بویژه سایت های محلی این استان مراقب بحث های التهاب زا، تنش آفرین و شیطنت های برخی افراد و گروه ها بویژه در این شرایط حساس رد صلاحیت نامزدها باشند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،  مهرداد کرمی پنجشنبه شب در سلسله نشست های هم اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان امنیتی و قضایی کهگیلویه وبویراحمد، افزود: رسانه ها به همان میزان که می توانند در فراهم کردن آرامش و امنیت انتخابات کمک کنند در ایجاد تنش و التهاب در جامعه نیز نقش آفرینند.

وی برخی موضوعات حساسیت زا و اختلافات قومی و قبیله ای در استان کهگیلویه وبویراحمد را یادآور شد و از رسانه ها خواست تا از دامن زدن به این گونه مسایل به طور جد پرهیز کنند.

کرمی همچنین به سایت های محلی استان و برخی اظهارنظرهای مردمی(کامنت ها) نیز هشدار داد و افزود: بسیاری از این کامنت ها مدیریت شده نیست.

وی یادآور شد: در بسیاری از آنها انواع توهین، افترا ، تخریب و نشر اکاذیب علیه افراد، شخصیت ها و حتی ارکان نظام دیده می شود.

کرمی با تاکید بر اینکه مدیران سایت های محلی باید با جدیت و امانت داری نسبت به انتشار اخبار بویژه کامنت ها اقدام کنند، افزود: تامین آرامش و امنیت مردم در بحث انتخابات پیش رو مهمترین اصل برای دستگاه قضایی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد است. 

دادستان مرکز کهگیلویه وبویراحمد همچنین راه اندازی کاروان های تبلیغاتی از سوی نامزدها را جرم دانست و گفت: رسانه ها نسبت به تقبیح و مذمت این گونه رفتارهای خلاف قانون و شرع مردم و جامعه را آگاه کنند.

کرمی بار دیگر نسبت به سایت های بدون مجوز هشدار داد و افزود: باید هر چه سریعتر برای سایت های خبری بدون مجوز کهگیلویه و بویراحمد چاره ای اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: فضا و امکانات لازم نباید از سوی متولیان امور فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در اختیار اینگونه سایت ها قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست، بر ضرورت رعایت مسایل اجتماعی و فرهنگی به عنوان مهمترین فاکتور در ایجاد ارامش و یا التهاب در عرصه انتخابات از سوی رسانه های جمعی تاکید کرد.

الماس گشتاسبی مهمترین ملاک برای دستگاه قضایی و مجریان و دست اندرکاران انتخابات اعم از نظارتی، اجرایی و امنیتی قانون دانست و خواستار آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این راستا از سوی رسانه ها شد.

وی بر توجه و اهتمام ویژه رسانه ها به موضوعات تنش زا همچون بحث های قومیتی و یا سردسیری و گرمسیری در عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: این مهم اکنون به عنوان یک آفت جدی و آسیب بزرگ در راه توسعه استان نیز محسوب می شود.

گشتاسبی با بیان اینکه باید به جای پرداختن و دامن زدن به این گونه مسایل تنش زا بر رویکردهای دینی، ملی، قانونی و ارزش های والای نظام تاکید کرد، افزود: رسانه ها علاوه بر این که خود متعهد به قانو ن مداری هستند، نامزدها و مردم را نیز به این مهم وادار کنند.

وی برخی عادت های ناروا و خلاف عرف و قانون از جمله راه اندازی کاروان های تبلیغاتی از سوی طرفداران نامزدها را یاداور شد و افزود: به طور معمول یکی از آفت ها و در عین حال دغدغه جدی حوزه های امنیتی، قضایی و دست اندرکاران امر انتخابات همین موضوع است که خسارات زیادی را در طول انتخابات های گذشته برای استان بهمراه داشته است.

وی تبلیغات زودهنگام انتخابات، حمل سلاح در کاروان های تبلیغاتی، تخریب رقیب و از سوی طرفداران نامزدها را از جمله مصداق های عینی تخلفات انتخاباتی و جرم دانست و گفت: رسانه ها با اگاهی بخشی و روشنگری بیشتر نسبت به پیشگیری از بروز این گونه ناهنجاری های اجتماعی وفرهنگی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات دارای زمان بندی مشخص و مرحله ای، است، گفت: رسانه ها باید از پیش داوری و انتشار اخبار بر پایه حدس و گمانه زنی ها پرهیز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت رعایت قانون ، صداقت و امانت داری در انتشار اخبار از سوی رسانه ها و جهت گیری جامعه و نامزدهای انتخاباتی نسبت به اصل قانون و ایجاد ارامش در عرصه انتخابات تاکید کرد.

رضا دهبانی پور افزود: یکی از اهداف اصلی در برگزاری این نشست ها را ضمن یاداوری به رسانه در رعایت اصل امانت داری و صداقت در انتشار اخبار و رویدادها به نوعی درخواست کمک و همراهی آنها با دست اندرکاران امر برای ایجاد آرامش و دوری از التهاب آفرینی در فرایند انتخابات است.

وی از وجود حدود 18 سایت محلی دارای مجوز در استان خبر داد و گفت: با هشدارها و یاداوری دادستان یاسوج و برخی نهادهای نظارتی و امنیتی استقبال برای تشکیل پرونده صدور مجوزقانونی از سوی مدیران سایت ها رو به افزایش است.

دهبانی پور ملاک اصلی برای رسانه ها،مسئولان امنیتی و قضایی و سایردست اندرکاران امرانتخابات را قانون دانست.

ایرنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک