آخرین اخبار

12. آذر 1394 - 12:16   |   کد مطلب: 4042
انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از بیانیه عوامانه برخی از اساتید
قضاوت ژورنالیستی برخی از اساتید دانشگاه آزاد دهدشت نسبت به دانشجویان انقلابی
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت طی بیانیه‌ای از تخریب دانشجویان انقلابی در کهگیلویه و بویراحمد توسط بیانیه‌های هتاکانه و سکوت برخی نهادها در این خصوص انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت در بیانیه‌‌ای آورده است: بدعت جدیدی از بیانیه‌نویسی آن هم به نام استاد دانشگاه و در سطحی بسیار پایین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت که دارای اساتیدی فرهیخته و متدین و عالم می‌باشد، شاهد بودیم که پیرامون لغو یک سخنرانی در دانشگاه آزاد یاسوج، بدون بررسی دقیق و استادانه موضوع و صرفا بر اساس پیش داوری‌های یک طرفه و بیانیه‌های احزاب سیاسی مشخص در استان و ادبیات سایت‌های ضد انقلاب خارجی، کس یا کسانی قطعا محدود به نام مجمع سیاسی اسلامی اساتید دانشگاه دهدشت قلم فرسایی کردند که مایه تعجب و تاثر و تامل است.

 

در این بیانیه آمده است: ضمن محکومیت هر نوع افراطی‌گری و ورود احزاب و سیاسیون به دانشگاه و  اظهار همدردی با دانشجویان خواهر و برادری  که به جرم شعار «مرگ بر فتنه‌گر» یا در دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و یا در خیابان‌های شهر یاسوج و هنوز هم تهدید می‌شوند و فریادرسی ندارند اعلام می‌کنیم که فتنه و فتنه‌گری و ورود فتنه‌گران به دانشگاه خط قرمز ماست و مدیران و مجریان، قانون‌ها و چارچوب‌های مشخص نظام را در این خصوص رعایت نمایند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از مدیران دانشگاه و نهادهای امنیتی و قضایی به جد درخواست می‌شود با ضاربان و هتاکان پیدا و پنهان به خواهران دانشجوی دانشگاه برخوردهای لازم در اسرع وقت به عمل آید و جلوی این همه بیانیه‌نویسی احزاب و گروه‌ها و افراد مغرض را در تخریب دانشجویان انقلابی و ارزشی بگیرند.

 

در این بیانیه آمده است: کسی که عنوان مقدس و با ارزش استاد دانشگاه را به یدک می‌کشد نباید بر اساس قضاوت‌های ژورنالیستی و عوامانه بیانیه رسمی بدهد. انتظار از استاد دانشگاه بسیار فراتر از این قبیل ادبیات عوام فریبانه و بچگانه است. بهتر این بود اگر اساتید عزیز ارشادی داشتند بعد از اظهار نظر مراجع ذی‌صلاح و شفاف شدن موضوع بیان می‌شد و آنگاه با ادبیاتی استادانه، همگان را موعظه می‌کردند و یا در این شرایط از دانشجویان صدمه دیده خصوصا خواهر دانشجویی که مورد ضرب و شتم مدعیان فرهنگ و سیاست قرار گرفته دلجویی و همگان را به وحدت دانشگاهی فرا می‌خواندند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خلاصه آنچه تحت عنوان بیانیه از جانب اساتید دانشگاه آزاد دهدشت آمده هرگز در شان منزلت و اهلیت اساتید فرهیخته این دانشگاه نبود و بسیار متاثر شدیم که بیانیه و ادبیات به کار رفته در آن عین همان ادبیاتی بود که دیگر احزاب سیاسی استان همگام با سایت‌های خارجی علیه دانشجویان ارزشی و انقلابی در این چند روز به کار گرفته بودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک