آخرین اخبار

24. بهمن 1393 - 19:14   |   کد مطلب: 401
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت:ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود تحریم‌ها یک جا برداشته شوند توافق خوب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

 

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه بحث خانواده گفت: یکی از مهمترین عوامل پیروزی فرزند تربیت دینی فرزندان و مشکلات جوانان است.

 

صلواتی تصریح کرد: دوره جوانی دوره شکوفایی غرایض و احساسات است لذا مسئله رفاقت برای جوان یک اصل است.

 

خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی افزود: جوانان زود با هم مانوس می‌شوند به هم وابسته و به صورت اتفاقی رفیق انتخاب می‌کنند.

 

صلواتی با بیان اینکه یک مشکل جوانان این است که آزمایش نکرده رفیق انتخاب می‌کنند، اذعان داشت: پدر و مادر مسئله انتخاب همسر بدون تحقیق و تفکر و به صورت تصادفی و اتفاقی مشکلاتی را برای انسان بوجود می‌آورد.

 

وی ادامه داد: جوان وقتی رفیق انتخاب کرد شدیدا وابسته می‌شود و در رفاقتش هم متعصب است و اگر آلودگیها و ناهنجارها و خباثت ها را در رفتار رفیقش ببیند درصدد توجیه بر می‌آید.

 

صلواتی با بیان اینکه رفاقت های اتفاقی عامل مهمی در انحراف جوانان است؛ اضافه کرد: پدر و مادر از فرزندانشان باید مراقبت کنند باید به رفت و آمد فرزند نظارت داشته باشد و ببیند که با چه کسی ارتباط دارد.

 

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوا الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

 

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: 22 بهمن عید حقیقی برای امت ما است از طرفی در حکم عید فطر است که ملات در آن از یک دوران روزه سخت خارج شده اند و دورانی که محرومیت از تغذیه مادی و معنوی بر امت ها تحمیل کرده اند.

 

صلواتی با بیان اینکه باید از خداوند متعال تشکر کرد که توفیق خدمتگزاری به اسلام را به ما عطا کرد، تاکید کرد: از ملت و شما مردم غیور و سلحشور و پشتیبان انقلاب بخاطر حضور در راهپیمایی تشکر کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: این راهپیمایی 22 بهمن پشت سران استکبار به خصوص آمریکا را لرزاند، این مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یک زلزله به تمام معنا برای سران استکبار است.

 

صلواتی با بیان اینکه ملت در این راهپیمایی آمادگی خویش برای هر میدانی اعلام کردند اضافه کرد: در یک توافق هسته ای همه  تحریم‌ها باید یکبارچه و یکباره لغو شود هر توافقی باید همراه با حفظ حرمت و جایگاه رفیع ملت ایران همراه باشد./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک