آخرین اخبار

27. آبان 1394 - 15:30   |   کد مطلب: 3907
در گفت‌وگو با پایگاه خبری کهگیلویه عنوان شد
کنترل بهداشتی بوفه‌های مدارس کهگیلویه
رئیس شبکه بهداشت درمان کهگیلویه گفت: در راستای تامین امنیت غذایی دانش آموزان بوفه‌های مدارس شهرستان به طور مرتب رصد و در صورت مشاهده مشکلات احتمالی در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.

دکتر سید غفار شفایی سرپرست شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه در گفت و گو با  پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، ضمن بیان مطالبی در خصوص بیماری های واگیر دار نظیر کرونا ویروس و آنفلو آنزا و همچنین تشریح وضعیت بهداشت محیط مدارس تصریح کرد: لازم است با توجه به اهمیت مسئله بهداشت مدارس و ضرورت رعایت شاخص های بهداشتی در این زمینه و در راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان رده های مختلف تحصیلی، توجه ویژه ای به وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی مدارس ،دفع بهداشتی فاضلاب،زباله و آب خوری های مدارس صورت پذیرد. 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به اینکه تغذیه صحیح یعنی خوردن غذای کافی، مناسب و دریافت مقدار لازم و کافی از هریک از این مواد مغذی که برای حفظ سلامت به طور روزانه لازم است افزود:  این نیازها با توجه به شرایط جسمی ،محیطی و فردی متفاوتند و بر اساس سن، جنس، شرایط فیزیولوژیک، اندازه بدن و میزان فعالیت فرد تعیین میشوند،لازم است اقلام غذایی مجاز که این شبکه لیست آنها را در اختیار مدارس قرار داده در بوفه های مدارس سطح شهرستان عرضه شود.

 

دکتر شفایی اضافه کرد: بوفه های مدارس توسط کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط مرکز بهداشت به طور مرتب رصد خواهند شد و در صورت مشاهده مشکلات احتمالی در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.

 

وی برگزاری نشست شورای سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این نشست مقرر شد شهرداری در خصوص جمع آوری زباله ها و شناسایی نقاطی که زباله های آنها جمع آوری نمی شود با برگزاری جلسه پیگیری و وضعیت کشتارگاه دهدشت تا 15آذرماه نسبت به نصب دوربین مدار بسته جهت امنیت کشتارگاه دهدشت توسط دامپزشکی اقدام کند.

 

شفایی  نصب تانکر ذخیره آب به اندازه کافی جهت آرامستان و همچنین کشتارگاه دهدشت، پیگیری و انجام مکاتبات لازم با اداره راه و شهرسازی جهت واگذاری مالکیت حریم مخازن آب واقع در تپه نورالشهداء دهدشت وهمچنین تعیین تکلیف مشکلات زمین های خالی شهر دهدشت را از دیگر مصوبات شورای سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک