آخرین اخبار

10. آبان 1394 - 16:42   |   کد مطلب: 3787
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
انجام 11 هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان اجرای طرح تحول سلامت تاکنون 11 هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، رضا چمن صبح امروز در جلسه شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت در استان، اظهار کرد: استان در برخی از شاخص‌های طرح تحول سلامت اقدامات خوبی انجام داده و در برخی از شاخص‌ها نیاز به کار بیشتری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون 785 نفر در بیمارستان‌های و مراکز دولتی استان ویزیت شدند، افزود: 114 هزار نفر در بیمارستان‌های استان به صورت رایگان بستری شدند و از خدمات این طرح استفاده کردند.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث افزایش مراجعات مردم برای بستری شدن در مراکز بهداشتی درمانی شده است، ضمن اینکه روزانه دو هزار و 500 نفر در شهر یاسوج به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون 11 هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

چمن افزایش توقعات و انتظارات بیش از حد از بخش درمان استان را یکی از آسیب‌های طرح تحول سلامت دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح سطح انتظارات مردم از بخش درمان افزایش یافته و همین امر سبب ایجاد مشکلاتی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه سخنان خود به افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور و استان اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی 40 درصد، سوانح و حوادث 14 درصد و سرطان‌ها و تومورها 12 درصد باعث مرگ و میر در استان شده است.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات صورت گرفته مردم ایران چند سال زودتر به بیماری‌های سرطان و سکته‌ها دچار می‌شوند، افزود: علت افزایش مرگ و میرهای ناشی از سرطان و سکته‌ها تغییر سبک زندگی، مصرف دخانیات در سنین پایین، کم‌تحرکی و افزایش مصرف فست‌فودها است.

این مسئول اضافه وزن و چاقی را یکی از علل اصلی ایجاد بیماری‌های غیرواگیر دانست و بیان کرد: 50 درصد زنان و 35 درصد مردان بالای 30 در کهگیلویه و بویراحمد دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اضافه کرد: 16 درصد زنان و مردان بالای 30 سال کهگیلویه و بویراحمد دارای فشار خون بالا هستند.

چمن در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت کلینیک‌ها در شهرستان‌ها کهگیلویه و گچساران خبر داد و تصریح کرد: ساخت کلینیک‌ها در شهر‌های دهدشت و گچساران در مساحت یک‌هزار و 900 مترمربع و اعتبار 4 میلیارد تومان برای هر کلینیک پیش‌بینی شده که عملیات ساخت این کلینیک‌ها در حال انجام است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک