آخرین اخبار

30. مهر 1394 - 21:30   |   کد مطلب: 3714
عضو شورای شهر تهران با اشاره به رسوخ خرافات و نوحه‌سرایی‌های خلاف واقع در مجالس عزاداری محرم گفت: امروز یک آفت و آسیب دیگری به مجالس حسینی راه یافته و آن بهره‌برداری سیاسی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،ولی‌الله شجاع‌پوریان امشب در پنجمین یادواره ورزشکار و معلم شهید جمال‌الدین دولتخواه که در گلزار شهدای دهدشت برگزار شد عاشورا را سرمایه بزرگ جامعه بشری دانست و اظهار داشت: متاسفانه ما شیعیان از این سرمایه به درستی استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه شیعه بر مصائب اباعبدالله‌الحسین(ع) گریست اما به مسائل عاشورا نگریست و تامل نکرد افزود: میلیون‌ها انسان در عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی به صورت خودجوش و بدون هزینه پای منبر حسین(ع) می‌آیند اما از این مجالس عزاداری چه بهره‌ای می‌بریم؟

وی با اشاره به رسوخ خرافات و نوحه‌سرایی‌های خلاف واقع در مجالس عزاداری محرم با بیان این‌که اگر این پتانسیل در اختیار جوامع غربی بود بهترین استفاده را برای اصلاح جامعه خویش می‌کردند تصریح کرد: ما به جای ایجاد جوشش و بیداری جامعه، همدیگر را تخریب می‌کنیم و این سرمایه بزرگ را بلااستفاده گذاشتیم.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه مداحی‌های کم عمق باعث شده از این ظرفیت بهره‌برداری خوب نشود استفاده از تعابیر ناشایست در مداحی را ظلم دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح جامعه خویش قیام می‌کند اما عده‌ای در مرثیه‌خوانی دامادی قاسم را همه آرزوی امام عنوان می‌کنند!

عضو شورای چهارم شهر تهران خاطرنشان کرد: در گذشته اگر این خرافات روح انسان‌های بزرگی چون شهید مطهری را آزرد امروز یک آفت و آسیب دیگری به مجالس حسینی راه یافته و آن بهره‌برداری سیاسی است.

وی امام حسین(ع) را متعلق به همه ایده‌ها و افکار دانست و افزود: آیا این‌که در مجالس حسینی رقیب خود را تخریب می‌کنید ظلم نابخشودنی به حسین‌بن علی نیست؟

شجاع‌پوریان در ادامه با انتقاد از بهره‌برداری سیاسی از مجالس عزاداری محرم تصریح کرد: مداحانی که سال‌ها در این کشور چشم بر همه کاستی‌ها و اختلاس‌ها بستند و همراهی کردند اما امروز مجالس حسینی را کرسی برای تخریب دولت کرده‌اند.

نماینده بهبهان در ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید به این سرمایه سترگ شیعه آسیب بزنیم ادامه داد: اگر بناست عاشورا آموزنده باشد باید تبیین درست و اراده صحیح از این مکتب داشت، درس‌های بزرگ گرفت و شرکت در هر همایشی انسان را برای پیمودن بقیه عمر و زندگی به عنوان یک شیعه آماده کند.

شجاع‌پوریان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبیین جایگاه شهید و شهادت بر اساس آیات و روایات از شهید به آموزگار جامعه نام برد و گفت: امام حسین(ع) به عنوان آموزگار بزرگ شهادت در همه اعصار و زمان‌ها و مکان‌ها معلم، مدرس و آموزگار جوامع بشری است.

این فعال اصلاح‌طلب حضرت اباعبدالله‌الحسین را متعلق به شیعیان تنها ندانست و با بیان اینکه هیچ گاه نباید از حسین (ع) تفسیر و برداشتی باشد که متعلق به شیعیان است افزود: فراتر از جامعه دینی هر جامعه‌ای که بخواهد تغییر و تحول در خود ایجاد کند چه بداند و چه نداند باید به مکتب حسین(ع) مراجعه کند.

عضو شورای شهر تهران در بیان علل و چرایی این سئوال که چرا امام حسین(ع) کانون محوری همه حرکات بعد از عاشورا بوده است در پاسخی اجمالی گفت: بعد از عاشورا هر سوزش، خروش و هر قیامی که در جوامع اسلامی رخ داده ریشه در حرکت بنیادین امام حسین(ع) داشته است.

وی حرکت توابین برای جبران اشتباه تاریخی خویش را یادآور شد و خاطرنشان کرد: میزان نقش حسینی و حادثه تاریخی عاشورا در حفظ اسلام باعث متمایز شدن عاشورا از همه تاریخ اسلام شده است.

نماینده مردم تهران در شورای شهر متفاوت بودن قیام عاشورا با وقایع تاریخی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در غزوه احد 70 نفر از اصحاب پیامبر(ص)شهید شدند و برای فروکش شدن عطش عداوت با رسول خدا جنایات عدیده‌ای مرتکب شدند که این حوادث پژواک زیادی نداشته است، اما نهضت حسینی متفاوت بوده و هست.

شجاع‌پوریان با بیان اینکه مسلمان بودن عمل می‌خواهد و نمی‌توانیم هر کاری انجام دهیم و هر باوری و هر ناهنجاری در جامعه داشته باشیم افزود: نهضت حسینی به داد اسلام رسید و اسلام را احیاء کرد.

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک