آخرین اخبار

30. مهر 1394 - 9:44   |   کد مطلب: 3708
فعال فرهنگی کهگیلویه وبویراحمدی بر لزوم ترویج فهم و درک مبانی مهم قیام امام حسین(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: امام حسین(ع) اهل مذاکره با دشمن و شیطان نبود، و امروز برخی می خواهند چنین در جامعه قلمداد کنند که امام حسین(ع) در شب قبل از تاسوعا با عمر بن سعد مذاکره کرد،که چنین چیزی اصلاً در تاریخ وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ،ستار هدایت خواه در شب هفتم محرم در جمع عزادران حسینی(ع) به فرهنگ عاشورای حسینی و پدید آمدن این صحنه پرحزن و اندوه در صحنه تاریخ اشاره کرد و افزود: صحنه عاشورا یک دانشگاه فوق العاده با عظمت فراتر از مرزها، زمانها و مکانها است.

 

وی بر لزوم ترویج فهم و درک مبانی مهم قیام امام حسین(ع) در جامعه تأکید کردوگفت: امروز برخی می خواهند فرهنگ و لازمه وجودی عاشورا و قیام امام حسین(ع) در صحرای کربلا را با سخن ها و گونه های مختلف تحریف و به خور جامعه دهند.

 

فعال فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد:امروز برخی از روی قصد و غرض و یا ساده لوحی لازمه وجودی کربلا و عاشورا را به مذاکره دامن می زنند که چنین چیزی خلاف ارزشها و مفاهیم قیام امام حسین(ع) است.

 

هدایت خواه تصریح کرد:مذاکره با شیطان که امروز برخی  با ساده اندیشی از آن دم می زنند باعث خشم خداوند خواهد شد و این آقایان برای استنباط حرفهای ساده اندیشانه خود مبحث مذاکرات را به مسئله عاشورا می چسپانند.

 

وی با بیان اینکه امروز برخی دم از این می زنند که باید جلوی طرف مقابل ادب اسلامی را رعایت کرد و به او دست داد، بیان کرد: مگر می شود در برابر شیطان ایستاد و به او دست داد.

 

فعال فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد دست دادن با شیطان را زیر پا گذاشتن مفاهیم و ارزشهای اسلامی دانست و افزود:کسانی که امروز دست دادن با شیطان را از روی ادب اسلامی می دانند،بدانند که دست دادن با شیطان بزرگ و دشمن شماره یک مسلمانان زیر پا گذاشتن اصول و ارزشهای اسلامی و خیانت به طیف مسلمان است.

 

 هدایت خواه با بیان اینکه  امام حسین(ع) اهل مذاکره با دشمن و شیطان نبود، بیان کرد: برخی می خواهند چنین در جامعه قلمداد کنند که امام حسین(ع) در شب قبل از تاسوعا با عمر بن سعد مذاکره کرد،که چنین چیزی اصلاً در تاریخ وجود نداشته است.

 

وی با تأکید بر این موضوع که برخی در صدد تحریف اندیشه های قیام امام حسین(ع) هستند، بیان کرد: برخی می خواهد برای رسیدن با مقاصد شوم خود فرهنگ قیام عاشورا و ائمه را به گونه دیگر در جامعه بیان کنند.

 

عضو جبهه پایداری استکبار ستیزی را یکی از نمونه های بارز شیعه و انبیاء و ائمه معصومین دانست و افزود: در تاریخ گفته شده است که تمامی انبیاء برای اعاده حق مسلمین استکبار ستیز بودند و هیچ وقت  با دشمن خود دست دوستی ندادند.

 

هدایت خواه گفت: چرا امروز برخی از این آقایان درصدد این هستند که واقعیت ها و تاریخ را به گونه دیگر تحریف کنند و فرهنگ استکبار ستیزی را از این مردم بگیرند.

 

وی ادامه داد: چرا این آقایان امروز در همه جا در بوق و کرنا می کنند که نباید در برابر کدخدا ایستاد،آیا سیاست این آقایان زلت و خواری در برابر دشمن است.

 

هدایت خواه ابراز کرد: این نوع افراد، افرادی هستند که تعقل و تفکر بر مبنای تحلیل در بین آنها وجود ندارد و ظالمان و زورگویان به راحتی می توانند برتفکر این نوع افراد مسلط شوند .

 

فعال فرهنگی هم استانی بیان کرد: این آقایان باید بدانند که امام حسین(ع) برای اهداف بزرگی که ادامه دهنده راه جدش بود در کربلا با اهل بیت خود حضور یافت که یکی از این دلایل استکبار ستیزی و مرگ با عزت در برابر دشمن بود.

 

وی با تاکید بر لزوم فهم درس های عاشورا و تجزیه و تحلیل آنها بر انتقال این درس ها به بدنه جامعه تاکید کردو گفت:حادثه عاشورا جریان خوش عاقبتان و بد عاقبتان است که امروز باید به مردم و جامعه به صورت صریح گفته شود.

 

منبع:پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک