آخرین اخبار

7. مهر 1394 - 20:50   |   کد مطلب: 3523
با گذشت دو روز از تحصن خانوادگی یکی از طلاب حوزه علیمه قم در مقابل مجلس شورای اسلامی با هدف مطالبه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اجرای برجام، شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی و دانشجویی به این حرکت خودجوش پیوستند.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، با گذشت دو روز از تحصن خانوادگی یکی از طلاب حوزه علیمه قم در مقابل مجلس شورای اسلامی با هدف مطالبه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اجرای برجام، شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی  و دانشجویی به این حرکت خودجوش پیوستند.

به گزارش رجانیوز، دو روز پس از آغاز تحصن توسط حجت الاسلام عمارلو، طلبه فرزند شهید، همسر و سه فرزندش در مقابل مجلس شورای اسلامی، جانباز ۷۰ درصد سید محسن محسنی که چندی پیش به دیدار رهبر معظم انقلاب رفته بود نیز به این تحصن پیوست.

جانباز ۷۰ درصد سید محسن محسنی در دیدار جانبازان با رهبر انقلاب با اشاره به بررسی برجام در مجلس اینگونه سخن خود را آغاز کرده بود که : نماینده‌های مجلس آنقدر که حواسشان به سانتریفیوژ و غنی‌سازی و... هست حواسشان به این نیست که آمریکا با این کار و توافق دارد پایش را می گذارد لابلای در تا این درِ مذاکره هیچ‌وقت بسته نشود و ما تا چندین سال بعد همچنان باید برویم پشت میز مذاکره و...

 رهبر انقلاب در پاسخ به ایشان فرمودند: این را به من نگویید، این را به نماینده‌های مجلس بگویید، به آنهایی بگویید که فکر می‌کنید حواسشان نیست بگویید...

این در حالی است که پیش از این نیز شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‎ای از این تحصن حمایت کرده و به آن پیوسته بودند.

در همین حال بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ کشور نیز  با صدور بیانیه‎ای از این حرکت حمایت کرده و اعلام کردند که به زودی به متحصنین خواهند پیوست.

در بیانیه این هشت تشکل  آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اگر آمریکا لا اله الله هم بگوید ما قبول نمیکنیم.»

پس از دو سال مذاکره مستقیم با دولت مستکبر آمریکا امروز شاهد تجلی خوی استکباری شیطان بزرگ در متن جمع بندی مذاکرات و همچنین اظهار نظرهای دولتمردان آمریکایی هستیم. در متن مورد اشاره که با اصطلاح برجام شناخته شده، این دولت خبیث با گرفتن امتیازات بسیار زیاد از ایران، عملا حاضر به لغو هیچ یک از تحریم های اساسی نشده است. همچنین با سازوکار طراحی شده در این متن، جمهوری اسلامی ایران مجبور خواهد بود تا سال ها به مذاکره با آمریکا ادامه دهد و از این طریق، به تدریج رابطه با شیطان بزرگ عادی شده و ابزار نفوذ امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و همچنین از همه مهم تر نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی فراهم آید.

از طرفی دیگر، متأسفانه شاهد برخی اظهارات و اقدامات ناشایست از سوی برخی مقامات بلندپایه ی کشورمان هستیم. این مسئولان دانسته یا نادانسته به عادی سازی روابط با این شیطان بزرگ دامن زده و مدام ابراز تمایل به ادامه ی مذاکرات در موضوعات دیگر میکنند. در همین راستا از جمله میتوان به سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و حواشی این سفر اشاره کرد؛ همچنین سخنرانی ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل که اغلب بسیار گنگ، مبهم و تفسیرپذیر و در بخشهایی هم به روشنی با رویکرد شفاف و خطوط قرمز مصرح رهبری در جریان مذاکرات و نیز چارچوب معین سیاسی نظام جمهوری اسلامی در مغایرت است.

امروز در آستانه ی بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی، انتظار میرود تا نمایندگان ملت چنان نقشی ایفا کنند که ایشان را در تاریخ ماندگار سازد. انتظار این است که مجلس جلوی نفوذ دشمن را گرفته و با اقدامی مناسب نگذارند که مسئولان ناآگاه به عادی سازی رابطه با آمریکای جهانخوار دامن بزنند. زیرا که این اقدامات مسئولان ناآگاه، حرکتی است که به دست اینان آغاز میشود ولی پایانی نخواهد داشت مگر نابودی و استحاله ی جمهوری اسلامی.

تذکر این نکته ضروری است که هرگونه تفسیر و یا پیش بینی نسبت به سرنوشت برجام بدون رصد و پیگیری اقدامات طرفین مذاکره در روزهای گذشته از زمان توافق، بویژه عملکرد حکام ۵+۱ و مسئولین کشورمان در ایام نشست عمومی در سازمان ملل، عاقلانه به نظر نمی رسد. به دیگر سخن، نمیتوان و نباید برجام را تنها به دوگانه تحریم – هسته ای فروکاست؛ بلکه توافق اخیر را باید نقطه عطفی دانست که مبدأ پاره ای تحولات است. اینکه این تحولات منحصر در مسئله تحریم است یا دروازه ای برای تغییر تدریجی در رویکرد اصولی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، مسئله ای است که باید با بررسی و تحلیل دقیق رفتار مسئولین کشورهای درگیر خاصه دولت مستکبر امریکا، و نیز دولتمردان کشورمان توسط نمایندگان ملت به پاسخ برسد.

برای پیگیری این انتظار به حق از نمایندگان، چند روزیست که طلبه ای جوان به همراه خانواده اش در مقابل ساختمان بهارستان تحصن کرده اند. پس از اقدام دلسوزانه ی این روحانی فرزند شهید، اکنون جمعی از جانبازان و اساتید و مردم نیز به آنان پیوسته اند. بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران ضمن حمایت از این اقدام مومنانه، اعلام میکند که دانشجویان و بسیجیان نیز به جمع آنان خواهند پیوست تا خواسته ی خود را به گوش نمایندگان برسانند.

ان شاء الله نمایندگان درخواست ملت را شنیده و نخواهند گذاشت که تعرض به عزت و استقلال این ملت شریف ادامه پیدا کند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

گفتنی است کمیسیون ویژه برجام در تدارک ارائه گزارش نهایی خود به هیات رئیسه مجلس درباره برجام و اجرا یا عدم اجرای آن است.

با این حال تیم سیاست خارجی دولت با سوء استفاده از فضای پیش آمده بواسط گفتگوهای هسته ای اقدام به ساختار شکنی‎های غیرقابل توجیهی کرده، چنانکه شب گذشته و در ساعات پایانی حضور روحانی در نیویورک، خبرگزاری های امریکایی از دیدار و مصافحه ظریف و اوباما خبر دادند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک