آخرین اخبار

17. بهمن 1393 - 16:13   |   کد مطلب: 345
امام جمعه دیشموک گفت: انقلاب اسلامی امروز دیگر منحصر به ایران اسلامی نیست بلکه متعلق به همه کشورهای اسلامی دنیا می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، دوری از گناهان اظهار کرد: انسان باید محاسبه نفس داشته باشد تا دچار خودبزرگ بینی نشود.

 

حجت الاسلام محمودی اصل افزود: انقلاب اسلامی صرفاً با اهداف مادی شکل نگرفت که امروز عده ای بخواهند به جهاتی آن را زیر سوال ببرند، انقلاب اسلامی امروز دیگر منحصر به ایران اسلامی نیست بلکه متعلق به همه کشورهای اسلامی می باشد.

 

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: غرور، زیاد شمردن اعمال، کم دیدن گناه باعث می شود  تا ابلیس بر انسان مسلط شود و انسان را به بیراهه بکشاند.

 

وی در ادامه گفت: اگر انسان مومنی تحت تاثیر بخل،عجب نفس(بزرگ دیدن خود)، هوای نفس شود موجب هلاکت انسان می شود.

 

امام جمعه دیشموک اشاره ای به خدمات نظام جمهوری اسلامی در قبل وبعدا از انقلاب داشت و گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا ایران اسلامی پیشرفت بخصوصی داشته باشد.

 

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: انقلاب اسلامی از این جهت که ریشه در حماسه هایی چون بعثت، غدیر و عاشورا دارد ارزش واهمیت والایی دارد و حکومتی شکل گرفت تا مسلمانان در سایه آن با عزت زندگی کنند وکفار بر آن تسلط ندارد. و اینجاست که ترجمان این آیه شریفه که می فرماید:( و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً)و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است، محقق می شود.

 

وی اظهار کرد: مسلمانان اعم از شیعه و سنی قبل از انقلاب در انزوا بودند و علمای بزرگ این دو مذهب جایگاه و احترامی نداشتند اما در سایه معجزه ای که رخ داد، عالمان و بزرگان دین و این مملکت صاحب عزت، کرامت و اقتدار شدند جرات پیدا کرده و امروز در صحنه بین المللی حرف اول و آخر را در مبارزه با کفر می زنند و خواب مستکبران دنیا را پریشان می کنند.

 

 

وی با بیان اینکه ایران در حیطه ی علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت:انقلاب ما صرفاً بر اساس تامین احتیاجات مادی و رفاهی نبوده بلکه تامین احتیاجات معنوی جامعه را هم وظیفه خود می داند، هرچند در بعد مادی و رفاهی خدماتی انقلابی بی نظبر بوده که در یک نمونه آن پیشرفت فوق العاده در زمینه علمی و صنعتی که در سایه این پیشرفت علمی بود که ملت ایران روزهای گذشته ماهواره فجر را به فضا فرستاد و این حرکتی بود که باعث خوشحالی مردم ما و دوستداران انقلاب و باعث سرشکستگی دشمنان این ملت بود و این پیشرفت ها همه از برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی بیان کرد: با وجود همه خدمات انجام شده ، هنوز تا تحقق جامعه آرمانی فاصله داریم که با همراهی مردم و حمایت مسئولین روز به روز پیشرفت بهتر و سریعتر را شاهد خواهیم بود.

 

 وی، از ملت شریف، فهیم  و همیشه در صحنه کشور جمهوری اسلامی ایران خواست تا امسال همچون سالهای گذشته با حضور پرشور خود، همراهی و حمایت خود را از انقلاب ، امام و رهبری و آرمانهای آنان، با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دهند.

 

حجت الاسلام محمودی اصل: ضمن تشکر از دولتمردان جهت اعطای سبد کالا به قشرهای کم درآمد، افزود: طرحی است قابل تحسین و تقدیر، لیکن غیر از خانواده های تحت پوشش، خانواده های کم بضاعت فراوانی دیگری هستند که استحقاق دریافت این هدیه را دارند. لذا پوشش قشرهای نیازمند را از مسئولین خواستار شد.

 

انتهای پیام :و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک