آخرین اخبار

17. بهمن 1393 - 11:03   |   کد مطلب: 342
امراله اندرزیان: آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران دانست و با اشاره به قدم‌زدن وزیر امورخارجه کشورمان با کری و نشستن با وریز امور خارجه فرانسه در روزی که به پیامبر اسلام اهانت شده بود گفت: ما قبول نداریم این‌قدم زدن را، این‌ همه خون دادیم، ما پیرو همین‌ شهدا هستیم برای همین ارزش‌ها انقلاب کردیم و هرگز چنین روزی را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و همچنین یادواره اولین شهید انقلاب شهید سید علی نورالدینی و عصری با شعرا به یاد شهدا در پنجمین روز از دهه مبارک فجر در گلزار شهدای دهدشت برگزار گردید.

شهید سید علی نورالدینی اولین شهید انقلاب شهرستان کهگیلویه است، که در محضر مجاهدانی همچون مرحوم عبدالکریم بخردیان در همراهی با ایشان در افشای چهره منفور پهلوی نقش بسزایی ایفا کرد.

وی از جمله کسانی بود که در همه تظاهرات و راهپیمایی‌ها با حضور خویش در دفاع از ولایت بارها توسط مأموران ساواک دستگیر و نهایتا در تاریخ 8 دی ماه سال 1357 در تظاهرات مردم بهبهان توسط ساواک دستگیر، و بدن مطهرش آماج گلوله‌های دشمن شد و به آرزوی دیرینه خویش «شهادت» نایل گردید.

در این آیین حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان ضمن تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد امام و شهیدان به‌ویژه شهید پاک و وارسته و انقلابی شهید سید علی نورالدینی، در وصف این شهید بزرگوار اظهار داشت: به ‌هنگام تشییع این شهید بزرگوار با نشان دادن پیراهن خونین وی به مردم، آن‌قدر عشق به این شهید بین مردم موج می‌زد که در همان لحظه مردم با سر دادن شعار‌های کوبنده، تنفر و انزجار خودشان را نسبت به رژیم پهلوی به نمایش گذاشتند.

استاد حوزه و دانشگاه، شهیدان را یکی از وعده‌های و آزمون‌های الهی عنوان و با بیان اینکه شهدا مورد رضایت حضرت حق قرار گرفتند، شهدا را چراغ و شمع مشتاقان به درگاه خداوند عنوان و افزود: پیروی از آرمان‌های شهدا سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را به دنبال دارد.

اندرزیان شهدا را مظهر «الشداء الکفار» عنوان کرد و گفت: شهدا دست رد به سینه شیاطین و اجانب و گرگ‌های در کمین از جمله آمریکا و اسرائیل زدند، و با اشاره به اینکه پیروی از راه شهدا  همان تبعیت از ولایت فقیه است،و  شهدا یک خط بیشتر نداشتند آن خط امامت ولایت بود، پس رسیدن به مقام شهادت در سایه ولایت امکان پذیر است.

این استاد دانشگاه، با اشاره به نفوذ دشمن در میان جامعه اسلامی، خواستار بصیرت‌افزایی در میان دولتمردان و مردم شد و با توجه به اینکه شهدا راضی نیستد در هر مسئله‌ای رهبر معظم انقلاب تنها به‌میدان بیایند، تصریح کرد: شهدا مأموریت خود را به بهترین نحو ادا کردند جان دادند، سوختند، و ما هم باید به پیروی از شهدا در دفاع از آرمان‌هایشان کوتاهی نورزیم. و

اندرزیان در ادامه گریزی به فتنه 88 زد و گفت: اینها حتما فراموش کرده‌‌اند که رهبری بیش از 200 مرتبه فرمودند فتنه 88، بنابراین نباید هرگز کودتای نوژه، 28 مرداد، جنگ 8 ساله، گروه‌های تجزیه‌طلب علیه اسلام و منافقین کوردل فتنه 88 را فراموش کنیم.

حجت الاسلام اندرزیان در ادامه با انتقاد شدید به مجوز تک خوانی زنان اظهار کرد:ما با هرگونه تفریط و افراط، تندروی و کند رویی،روشنفکری غربی مخالفیم و با تاکید بر شریعت اسلام و فتوای مراجع تقلید راه شهدا و امام شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران دانست و با اشاره به قدم‌زدن وزیر امورخارجه کشورمان با کری در روزی که به پیامبر اسلام اهانت شده بود این کار را ناشایست خواند و گفت: ما قبول نداریم این‌قدم زدن را، این‌ همه خون دادیم، ما پیرو همین‌ شهدا هستیم برای همین ارزش‌ها انقلاب کردیم و هرگز چنین روزی را فراموش نخواهیم کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک