آخرین اخبار

21. شهريور 1394 - 18:53   |   کد مطلب: 3350
اسماعیل از جوانان مسلمان ساکن آمریکا می‌گوید: وقتی اثرگذاری پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی را دیدیم، تصمیم گرفتیم در ایالت کالیفرنیا مسجدی بنا کنیم تا زمینه معرفی اسلام ناب هر چه بیشتر فراهم شود، البته هنوز در تأمین بودجه مانده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی در نخستین روز از بهمن‌ماه سال 1393 (21 ژانویه 2015)، بازتاب‌های گسترده‌ای را به همراه داشت تا جایی که «فیل ویلایتو» یکی از رهبران ضدجنگ در آمریکا و سردبیر نشریه «ویرجینیا دیفند» پس از خواندن این پیام اظهار داشت که اگر چه ایالات متحده به خود درباره وجود «آزادی بیان» و نیز جریان آزاد اطلاعات می‌بالد، اما من این کلمات را هیچ جای دیگری ندیده‌ام، کلمات آیت‌الله خامنه‌ای معقول، صریح و روشنگر هستند.

 

همچنین مایکل برگ (پدر «نیک برگ» که توسط القاعده در عراق کشته شد) در خصوص نامه مقام معظم رهبری چنین گفت: «آیا شما می‌دانید که پسر من نیک با خودش یک قرآن داشت و به همین دلیل پلیس ارتش امریکا به او مظنون شد و عاقبت هم در عراق در سال 2004 کشته شد؟

 

او می خواست که همه چیز را در مورد اسلام بداند و درست همان چیزی را که آیت‌الله خامنه ای به جوانان پیشنهاد کرده است، انجام می‌داد؛ یعنی مسایل را با فکر باز و دست‌اول درک کنند. چه اندرز نیکویی! من این را برای دیگران می‌فرستم و سعی می‌کنم که در روزنامه هم چاپ شود.»

 

از همین جا به بعد بود که جوانان ایرانی هم چه در داخل و چه در خارج از کشور دست به کار شدند تا صحبت‌های رهبر معظم انقلاب را به گوش جهانیان برسانند و به همین جهت هم اقدام به ترجمه پیام مقام معظم رهبری به زبان‌های گوناگون کردند.

 

در این میان، گروهی از جوانان ایرانی مقیم آمریکا نسبت به ترجمه پیام رهبر انقلاب به زبان انگلیسی و اسپانیایی اقدام کرده و آن را در بین جوان‌های آمریکایی توزیع کردند.

 

اسماعیل یکی از همان جوان‌های ایرانی مقیم آمریکاست که با چند تن از دوستان خود تصمیم گرفته‌اند فرهنگ شیعه را به بهترین شکل ممکن به جوانان اروپایی و آمریکایی معرفی کنند.

 

اسماعیل  اظهار داشت: بر خلاف تصورات عموم، خیلی از ایرانی‌های مقیم آمریکا، ایران و نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند.

 

وی افزود: متأسفانه اکثر مکان‌ها و مراکز فرهنگی یا جاهایی که برای برگزاری هیئت‌ها و مراسم مذهبی در اینجا وجود دارد، رنگ و بوی سیاسی گرفته و بیش از اینکه کار فرهنگی انجام شود کارهای سیاسی صورت می‌گیرد، به همین جهت هم ما به دنبال راه‌اندازی مسجدی بودیم که فارغ از هرگونه بحث سیاسی بتوانیم مراسم‌های مذهبی را برگزار کنیم.

 

اسماعیل با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این مسجد در ایالت کالیفرنیا از پائیز سال گذشته آغاز شده است، گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان موفق به اخذ اجازه از شهرداری برای راه‌اندازی این مسجد شدیم. برای تأمین هزینه‌های تأسیس مسجد نیز با آقای هدایتی مالک باشگاه استیل آذین ایرانیان رایزنی کردیم که ایشان آن را بر عهده گرفت اما متأسفانه هنوز این وعده عملی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای شروع کار نیاز به تحقق وعده‌ داده شده داریم، گفت: 22 بهمن امسال برنامه‌ای برای معرفی بهتر فرهنگ شیعه داریم و مطمئن هستیم که خیلی راحت می‌توانیم مردم جهان را با ایران و فرهنگ شیعه آشنا کنیم، چرا که با چشم خود تأثیر صحبت‌های مقام معظم رهبری را آن هم با حجم گسترده‌ای از بایکوت رسانه‌ای دیدیم.

 

منبع:فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک