آخرین اخبار

15. شهريور 1394 - 11:52   |   کد مطلب: 3250
نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از رویکرد ضعیف دولت یازدهم در اتمام پروژه های عمرانی از جمله پروژه ملی و حیاتی پاتاوه - دهدشت انتقاد کرد و گفت: اگر با این منوال به جلو برویم شاید تا چهار سال آینده برای افتتاح این پروژه به نتیجه نرسیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری ظهر امروز در گفت و گوبا خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، به آخرین وضعیت پروژه ملی پاتاوه - دهدشت اشاره کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر به دلیل پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار پروژه راکد مانده که این راکد ماندن هم به ضرر دولت و هم به ضرر ماست.

 

وی از دیدار نمایندگان استان و استاندار با وزیر راه و شهرسازی در مورد راه حل جدید برای ادامه فعالیت این پروژه خبر داد و افزود: در دیدار نمایندگان و مسئولان اجرایی استان با وزیر راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی خواهان انعقاد قرار جدید با قرارگاه خاتم برای ادامه این پروژه شد.

 

50میلیارد تومان از سوی دولت به این پروژه اختصاص داده شد

 

نماینده چهارشهرستان استان در مجلس شورای اسلامی پرداخت نکردن مطالبات در موعد مقرر را یکی از دلایل تعطیلی این پروژه از سوی پیمانکار دانست و افزود: دولت تاکنون 600میلیارد تومان از مطالبات معوقه قرارگاه خاتم را پرداخت کرده که این میزان ، 50میلیارد تومان آن به پروژه پاتاوه - دهدشت اختصاص دارد.

 

پیمانکار موظف به شروع پروژه است

 

بزرگواری با بیان این طبق دستورالعمل جدید قرار گاه خاتم موظف به اجرای دوباره پروژه است، گفت: براسا مفاد قرارداد جدید، قرارگاه خاتم  برای تسریع در ادامه این پروژه عملیات اجرایی تکمیل تونل ها را بر عهده بگیرد و ساخت پل ها به شرکت پیمانکاری پارس گرما واگذار شود.

 

وی با بیان تأکید بر این موضوع که مسئولان استانی به دنبال از رکورد خارج کردن این پروژه در حال حاضر هستند، ابراز کرد:فاز یک و چهار این محور به طول ۴۵کیلومتر به بهره برداری رسیده است و فاز دو این طرح به طول ۲۸کیلومتر از سرچنار تا لوداب ۶۵ درصد و فاز سوم آن از لوداب تا کوه پاد به طول ۶۳ کیلومتر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر اعتبارات لازم برای این پروژه لحاظ شود تا سال آینده بعد از بیست سال این پروژه به اتمام خواهد رسید.

 

دولت شانه خالی می کند

 

نماینده چهارشهرستان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شانه خالی کردن دولت در تکمیل این پروژه گفت:اگر با این وضعیت پیش برویم و بودجه کافی برای این پروژه از سوی دولت اختصاص داده نشود کار بجایی نخواهیم برد.

 

پروژه ملی پاتاوه دهدشت نیازمند 200میلیاردتومان اعتبار است

 

بزرگواری با بیان اینکه اتمام این پروژه نیازمند 200میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: دولت باید در این زمینه همت کافی بگذارد که هنوز عزمی از دولت یازدهم نمی بینم.

 

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی از رویکرد ضعیف دولت یازدهم در اتمام پروژه های عمرانی از جمله پروژه ملی و حیاتی پاتاوه - دهدشت انتقاد کرد و گفت: اگر با این منوال به جلو برویم شاید تا چهار سال آینده برای افتتاح این پروژه به نتیجه نرسیم.

 

بزرگواری با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این جاده ملی هزینه شده است، اظهارکرد: با تکمیل و بهره برداری آن بیش از ۴۰۰ روستا در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه استاندار و نمایندگان نگاه ویژه ای به اجرای این پروژه و از رکود خارج کردن آن دارند، بیان کرد: پرداخت نشدن مطالبات قرار گاه خاتم در موعد مقرر باعث تعطیلی این پروژه شده که در حال حاضر که پول به این قرارگاه تزریق شده پیمانکار طرح دبه درآورده است.

 

پروژه احداث جاده پاتاوه - دهدشت شاهراه حیاتی جنوب به شمال کشور و از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ است و همچنان بدون داشتن آینده مشخص به حال تعطیل درآمده است.

 

 پروژه ملی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

 

فاز یک و چهار این محور به طول ۴۵کیلومتر به بهره برداری رسیده است و فاز دو این طرح به طول ۲۸کیلومتر از سرچنار تا لوداب ۶۵ درصد و فاز سوم آن از لوداب تا کوه پاد به طول ۶۳ کیلومتر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

تکمیل محور پاتاوه به دهدشت باعث کاهش فاصله ۲۰۰ کیلومتری بندر امام خمینی (ره) تا مرکز کشور خواهد شد.

 

در سفر وزیر جهاد کشاورزی در هفته دولت امسال به کهگیلویه و بویراحمد حجتی در جمع مسئولان استان گفت:  ضروری‌ترین کار برای این استان ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به خاطر تأثیری است که دراستان داشته و کهگیلویه و بویراحمد را به کل کشور وصل می‌کند.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک