آخرین اخبار

13. شهريور 1394 - 15:33   |   کد مطلب: 3230
امام جمعه موقت دهدشت واقعه 17 شهریور سال 57 را سند افتخار ملت ایران و عامل تسریع کننده در پیروزی انقلاب عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت به تبیین عظمت یکی از فضایل مهم اخلاقی پرداخت و اظهار کرد: حفظ اسرار و آبروی مومن در آیات و روایات مورد تاکید واقع شده است.

 

امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به  احادیثی از ائمه اطهار در این باره افزود: حرمت آبروی انسان مومن از کعبه معظمه بالاتر است و کسانی‌که حرمت مومن را نگه ندارند به عذاب سخت و دردناک مبتلا خواهند شد.

 

وی با بیان این‌که نقل اسرار از مصادیق کسانی است که دلشان می‌خواهد زشتی‌های مومن آشکار شود تاکید کرد: انسان در همه مسایل باید در حفظ اسرار برادر مومن بکوشد.

 

خطیب موقت جمعه دهدشت حفظ اسرار در مسایل سیاسی، اقتصادی را ضروری خواند و گفت: البته در بحث مسایل خانوادگی این موضوع اهمیت بیشتری دارد. چرا که وقوع بسیاری از طلاق‌ها ناشی از همین افشاگری‌ها است.

 

وی با بیان این‌که اسرار مردم امانت است که باید حفظ شود افزود: یکی از ویژگی‌های اخلاقی انسان مومن این است که دلش صندوقچه اسرار باشد.

 

امام جمعه موقت دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری واقعه 17 شهریور سال 57 از این مناسبت به یوم‌الله نام برد و گفت: در این روز بسیاری از افراد مومن و انقلابی توسط رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

 

خطیب موقت نماز جمعه دهدشت تصریح کرد:17 شهریورکه به جمعه سیاه نام گرفت واقعه‌ای در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت منجر به وقوع انقلاب 1357 در کشورمان شد.

 

تقوی با یادآوری کشتار بیرحمانه مردم انقلابی در 17 شهریور گفت: تظاهرات انقلابیون و مخافین شاهنشاهی در میدان ژاله تهران منجر به سرکوب خونین تظاهر کنندگان توسط نیروهای ارتش شاهنشاهی شد.

 

وی هم‌چنین سخنان رهبر معظم انقللاب در جمع اعضای مجلس خبرگان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان روشنگرانه بر لزوم دشمن شناسی تاکید داشتند.

 

تقوی از استکبار جهانی به دشمن حقیقی اسلام نام برد و افزود: آمریکا و صهیونیست مصداق بارز استکبار هستند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک