آخرین اخبار

11. شهريور 1394 - 8:58   |   کد مطلب: 3204
چهره ای مصصم دارد و باور قلبی به اینکه معلولیت محدودیت نیست، با وجود معلولیت برای کسب روزی حلال وارد عرصه کار و تلاش شده است و با تعمیر دوچرخه زندگی خود را به حرکت درمی آورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، شايد در زندگي روز مره خود از كنار خيلي از معلولان بگذريم و بدون اينكه حتي كوچكترين نگاهي به آنان بياندازيم از كنار آنان رد شويم و آنهايي كه هم نيم نگاهي به معلولان دارند با ديده ترحم و ناتواني به آنان نگاه مي كنند كه واقعيت امر اين گونه نيست.

 

معلولان افرادي داراي معلوليت هاي جسمي و حركتي اند كه برخي از آنان سرچمشه خيلي از استعداد هاي غيرقابل باور در ذهن كوچك ما انسان هاي سالم هستند كه مصاديق اين قبيل افراد در جامعه زياد اند.

این بار نيز می خواهیم با دوست پرتوانی آشنا شویم که با وجود معلولیت جسمی و حرکتی شديدي كه دارد هرگز از تلاش دست برنداشته است و با توکل به خدا در جهت رسیدن به موفقیت و كسب روزي حلال، فعالیت مستمر دارد. پس بیشتر از این نگاه هاي منتظرتان را چشم انتظار نمي گذاريم و پاي صحبت هاي شنيدني اين معلول توانمند خواهيم نشست:

 

 ضمن معرفی خودتان خلاصه ای از تحصیلات، فعالیت و نوع معلولیتی که دارید برایمان بگوئید؟

 

 فضل الله باقري هستيم متولد 1360 ساكن شهرستان لنده و مجرد هستم، معلول جسمي حركتي شديد هستم و به دليل نوع معلوليتي كه داشتم چندين سال است كه زیر پوشش اداره بهزيستي شهرستان لنده مي باشم، من به دليل معلوليتي كه داشتم و نامناسب بودن فضاي ورودي مدارس و مشكلاتي كه داشتم تنها تا سوم راهنمايي قادر به ادامه تحصيل بودم و معلوليت بنده بيشتر از ناحيه كمر و دست و پا مي باشد كه باوجود چندين عمل چيزي قريب به دوسال به طور كامل فلج و در منزل بستري بودم كه با تلاش هاي پدرم بعد از دوسال بهبود نسبي پيداكردم و توانستم قدري راه بروم و مشغول ادامه زندگي شوم ، هم اكنون هم عضو جامعه معلولان شهرستان كهگيلويه هستم و درتمام جلساتشان هم شركت مي كنم.

چگونه با مقوله معلولیت کنار آمدید و با چه انگیزه ای برای موفقیت بیشتر تلاش کردید ؟

 

در كار خداوند هيچ كس نبايد گلايه و نارضايتي داشته باشد چرا كه خداوند قادر متعال اگر نعمتي را از كسي مي گيرد به يقين نعمت هاي بيشتري به وي عنايت مي كند، من مشيت الهي را پذيرفتم و با انگيزه تلاش براي ادامه زندگي و اينكه معلوليت هيچ گاه نبايد محدود به معلوليت شود زندگي خود را در كنار پدر و مادرم ادامه دادم تا الان كه محضر شما هستم.

چطور به فكر راه اندازي تعميرگاه دوچرخه افتاديد، آيا تجربه و سرمايه كافي در اين زمينه داشتيد؟

 

حقيقتش را بخواهید من خيلي وقتها فکر ميکنم معلول نيستم، چون مثل آدمهاي سالم و گاهي بهتر از آنها نیز از عهده‌ي مشکلات و سختيهاي زندگي برمي آیم و به همين منظور و باتوجه به علاقه و تجربه اي كه از كوچكي به دوچرخه داشتيم ، با مراجعه به اداره بهزيستي شهرستان لنده تقاضاي وام اشتغال كردم كه با همكاري كاظمي رئيس اين اداره مبلغ 10ميليون تومان وام گرفته و اقدام به ايجاد فروشگاه و تعميرگاه دوچرخه در اين شهرنموده ام كه هم بتوانم علاقه ام را به اين شغل افزايش دهم و هم بتوانم لبخند را روي لبان بچه ها بنشانم.

 لحظات شيرين و سخت زندگي و كار شما کدامند؟

 

در واقع سختيها و مشکلات زندگي هميشه هست ولي هنر در ساختن نردبان براي حركت به سوي موفقيت ها است.

شيرين ترين لحظات : شيرين ترين لحظاتم وقتي است كه مشتريانم با رضايت كامل از فروشگاهم خارج مي شوند كهآن لحظه برايم خيلي شيرين است چرا كه احساس مي كنم توانستم رضايت خلق الله را جلب كنم.

تلخ ترين لحظه: وقتي است كه مشتري بيايد و كارش آماده نباشد كه ما شرمنده شان شويم.

به ورزش چقدر اهميت مي دهي، ورزش مورد علاقه شما چيست وچه تيم هاي را دوست داري؟

 

من هميشه به ورزش اهميت زيادي مي دهم و باوجود معلوليتي كه دارم امكان ندارد هفته اي يك تا دوبار فوتسال بازي نكنم و در ميان تيم هاي ورزشي داخلي علاقه زيادي به پرسپوليس  و تيم بارسلونا و ليگ اسپانيا دارم و گاهاً نيز بازي هاي را تا پاسي از شب نگاه مي كنم.

چند ساعت در روز كار ميكني؟  خسته نمي شوي؟

 

به نظر من كار جوهره وجود يك مرد است و بايد براي كسب روزي حلال تلاش كرد، از ساعت 8صبح تا حدود 12در نوبت صبح و عصرها نيز از ساعت 17 تا 21فعاليت مي كنيم البته خسته هم مي شوم ولي وقتي دوستانم نزد من هستند خستگي كمتربه سراغم مي آيد.

تا حالا شده با مشتريان مشكلي پيدا كني و با آنان بحث كني؟ وضعيت درآمد شما چگونه است؟

 

 شكر خدا اكثر مشتريانم انسان هاي باشخصيتي هستند ولي گاهاً بعضي از آنان در هنگام پرداخت حق الزحمه چاني زني زيادي دارند كه باتوجه به وضعيت اقتصادي و محروميت منطقه ماهم سعي ميكنيم راضي از مغازه بيرون بروند.

 الحمدالله درآمد خوب است اما بيشتر در همين چندماهه فصل تابستان است چرا كه اول مهر بازگشايي مدارس است و بچه ها كمتر از دوچرخه استفاده ميكنند و اوج كار ما فقط همين ايام تابستان است.

انتظارشما از مسوولان چيست؟

 

انتظار دارم مسوولان با فراهم كردن امكانات و تجهيزات زمينه اشتغال معلولان را جهت كاهش مشكلات روحي و رواني آنان مهيا كنند و قدري نيز در زمينه كمك هاي مادي نيز ما را ياري كنند چرا كه ما مشكلات زيادي در زمينه تامين هزينه هاي درماني داريم كه باتوجه به حقوق كم و وضعيت نابسامان اقتصادي خانوار هايمان تأمين هزينه ها برايمان دشوار است.

آرزو و سخن آخر ...

 

مهمترين آرزو در زندگيم ام سلامتي پدر و ماردم كه خيلي برايم زحمت كشيده اند و آرزوي ديگرم توانايي پوشيدن كفش است كه بتوانم راحت تر راه بروم و در سالن هاي فوتسال بازي كنم.

آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند/آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند

 

آري خواستن توانستن است و هنر معلولان ما عينيت بخشيدن اين جمله است و در زندگي خويش همراه باور داشتن ، اميدوار بودن و تلاش براي رسيدن به اهداف در زندگي را از مهمترين اولويت هاي زندگيشان مي دانند.

از وقتي كه در اختيار ما گذاشتيد تشكر مي كنيم، ماهم به سهم خود براي فضل اله باقري و خيلي از باقري هايي كه باخودباوري و اتكا با شعار«ما مي توانيم» توانستند زندگي خوبي را براي خود فراهم كنند آرزوي سلامتي کامل و شادمانی مي كنيم.

منبع: پايگاه اطلاع رساني خبرلنده

انتهاي پيام/م/200

تصاویر تکمیلی: 
 
 
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک