آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 16:31   |   کد مطلب: 3109
مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در خصوص خطر نفوذ دشمن به کشور، هشدار جدی دادند و فرمودند"نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست. نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه‌ی توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌".

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در خصوص خطر نفوذ دشمن به کشور، هشدار جدی دادند و فرمودند"نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم؛ ما این راه را به طور قاطع خواهیم بست. نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه‌ی توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌".

 



 
رهیاب تا امروز در  پرونده ویژه خود به نام "نفوذ" به نقش رسانه ها و مطبوعات وابسته ، شرکت های چندملیتی و ایجاد دودستگی یا دوگانه‌سازی اشاره کرده است در این گزارش به چهارمین راه نفوذ یعنی حضور جاسوسانخواهیم پرداخت.
 
 
حضور جاسوسان کارآزموده به بهانه بازرسی یکی از راه‌های نفوذ دشمن به کشور است
 
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت:بازرسانی که غرب می فرستد جاسوسان کارآزموده ای هستند که به دنبال پیدا کردن اشخاص نفوذپذیر و بررسی راهکارهای نفوذ در کشورمان هستند.

 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان تصریح کرد: با اینکه دولتمردان توافق برجام را موفقیت بزرگی عنوان کرده  و از این طریق حضور جاسوسان را در ایران توجیه می کنند ولی واقعیت غیر از این است و غرب پیگیر اهداف خصمانه خود است.
 
 


 
بازرسان آژانس جاسوسان سیا و موساد هستند 
 
حضرت آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: بازرسان آژانس جاسوسان حرفه ای سیا و موساد و سرویسهای جاسوسی اروپا هستند؛ ملت حق دارد سؤال کند که آژانس چگونه در این توافق هسته ای، حَکَم قرار داده شده است؟
 
 
 


 
آنچه که اسنودن در خصوص جاسوسی امریکا از کشورهای مختلف دنیا افشا کرده  است موضوع بسیار مهمی است این اقدامات بزرگترین جاسوسی در تاریخ بشریت نه تنها در آمریکا بلکه علیه تمامی جهانیان است آیا امریکایی ها با این پیشنیه و سالها دشمنی برای ما توطئه ها در سر ندارند؟
 
 
افشاگری روزنامه نگار انگلیسی: آمریکا روزانه یک میلیارد تماس تلفنی را برای جاسوسی ذخیره می‌کند
 
 
"گلن گرینوالد"، روزنامه نگار گاردین که با انتشار گزارشی درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا کرده بود، اعلام کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا قادر است در طول هر روز سوابق بیش از یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند.
 
وی افزود که این اطلاعات را از اسناد محرمانه ای به دست آورده است که توسط ادوارد اسنودن افشا شده اند.
 
گرینوالد گفت: ما داریم از یک سیستم محلی صحبت می کنیم که هرگونه ارتباط الکترونیکی بدون نظارت آن امکان بروز نمی یابد.  این به آن معنا نیست که آنها  همه تماس ها را شنود می کنند بلکه نشان می دهد که آنها هر روز مکالمات را ذخیره می کنند و می توانند هر زمان خواستند به آنها گوش بدهند.
 
افشاگری هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»:جاسوسی آمریکا از نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن
هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» به تازگی اعلام کرد  به اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده  که نشان می‌دهد،دولت آمریکا از دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در واشنگتن جاسوسی کرده است.
 
این سند که گفته می‌شود از طریق ادوارد اسنودن به رویت مجله اشپیگل رسیده، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به ارتباطات میان مقرهای اتحادیه اروپا در بروکسل، واشنگتن و سازمان ملل نفوذ کرده است. این نوع نفوذها در قالب ورود به شبکه کامپیوتری داخلی این اتحادیه انجام شده که اجازه دسترسی به اسناد و ایمیل‌های این اتحادیه را به نهادهای امنیتی آمریکا داده است.
 
 
یکی ار شیوه های جاسوسی در پوشش سفارت خانه هاست

 
 
 آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار سایت کریمه در این خصوص گفت: این موضوع را نیز نباید فراموش کنیم که تاریخ گواه است که سفارت‌خانه انگلیس در ایران راهی برای جاسوسی و نفوذ دشمن است؛ چرا که سینه تاریخ کشورمان پر است از خیانت‌های دیپلمات‌های انگلیس؛ بنابراین مبادا در سایه غفلت مسئولین این سفارتخانه تبدیل به لانه جاسوسی شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولین را بیداری و هوشیاری فراخواند و بیان کرد: بنابراین مسئولین مربوطه باید خیلی مواظب باشند که مبادا این روابط پای دشمن را به کشور برای جاسوسی و دخالت در امور کشورمان باز کند.
 
 
جاسوسی به اسم استاد دانشگاه پژوهشگر و خبرنگار

 
استفاده از پوشش استاد دانشگاه، پژوهشگر و خبرنگار، ابزاری است که نمونه آخرین آن، «جیسون رضائیان»، خبرنگار دورگه ایرانی ـ آمریکایی روزنامه واشنگتن‌پست است.
 «جیسون رضائیان»، خبرنگار دورگه ایرانی ـ آمریکایی روزنامه واشنگتن‌پست است. فردی که هم‌اکنون به اتهام جاسوسی در اختیار مقامات اطلاعاتی و قضایی ایران قرار دارد و در روزهای اخیر هم رسانه‌های خارج از کشور، سروصدای زیادی برای فشار به جمهوری اسلامی ایران در جهت آزادی وی به پا کرده‌اند. 
 
 
جاسوسی به اسم کار خبری...
 
 این روزها مردم کشورمان خبر باز شدن دوباره پای خبرنگاران بی‌بی‌سی به ایران را هم می‌شنوند. آخرین خبرنگار این شبکه انگلیسی حدود 6 سال پیش به دلیل مسائل امنیتی و انتشار اخبار کذب از کشورمان اخراج شد و به این شبکه به دلیل انتشار اخبار خلاف واقع تذکر جدی داده شد. 
 

 بازگشت خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی به ایران علاوه بر این‌که تلاش این شبکه برای شکست قبح حضور مجددش به صورت دائم در ایران است، از منظر دیگری نیز قابل تأمل است. خبرنگاری که به ایران آمده است و بر اساس مجوز صادره قرار است در سطح شهر تهران گزارش تهیه کند و با مقامات ایران مصاحبه نماید، سابقه‌ای از فعالیت در حوزه ایران در کارنامه خبری خود ندارد و از آن مهم‌تر، این خبرنگار رابطه نزدیکی با وزرای خارجه آمریکا و به طور خاص هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق این کشور دارد. حوزه تخصصی این خبرنگار، سیاست خارجی آمریکا و حوزه عربستان است.

 
 "خبرنگاری فروخته‌شده" 
 
"ادو اولفکات" خبرنگار آلمانی در کتاب خود به نام "خبرنگاری فروخته‌شده" اسامی خبرنگارانی را افشا کرده است که در شبکه‌های اطلاعاتی غربی و به خصوص آمریکایی فعالیت می‌کنند. وی در گفت و گو با خبرنگار مشرق می‌گوید: من به علاوه خبرنگاران زیادی که آن‌ها را می‌شناسم از دسته خبرنگارانی بودیم که با نهادهای امنیتی کار می‌کردیم.

 
برای مثال سازمان اطلاعات آلمان را در نظر بگیرید. نمایندگانی از این سازمان به دفتر من می‌آمدند و از من می‌خواستند گزارش‌هایی را که نوشته‌اند برایشان منتشر کنم. حتی به من اجازه نمی‌دادند بررسی کنم که آیا گزارش‌شان صحت دارد یا نه. فقط مجبور بودم آن‌ها را منتشر کنم. بنابراین آن‌ها گزارشی می‌نوشتند، اما وقتی این گزارش منتشر می‌شد، اسم من پای گزارش خورده بود. آن‌چه من می‌توانم به شما بگویم این است که دست‌کم، یعنی حداقل 50 درصد از خبرنگاران غربی در خاورمیانه، عواملی هستند که علاوه بر خبرگزاری‌های مختلف، برای سازمان‌های اطلاعاتی نیز کار می‌کنند.
 
اولفکات درباره نمونه‌کارهایی که خبرنگاران خارجی که برای سرویس‌های اطلاعاتی خارجی ممکن است انجام دهند به تجربیات خود اشاره می‌کند و به خبرنگار مشرق می‌گوید: "من سال‌ها برای سازمان سیا در تهران با پوشش خبرنگاری، جاسوسی می‌کردم. من را برای نمونه‌برداری از خاک ایران، به مشهد و تهران اعزام کردند. می‌خواستند ببینند آیا اثراتی از مواد رادیواکتیو در آن وجود دارد یا نه. دلیل این کار هم این است که وقتی شما به عنوان خبرنگار به کشوری می‌روید، تعجب نمی‌کنند اگر مقداری خاک با خود ببرید، چون از دیدگاه توریسم به آن نگاه می‌کنند.
 
یکی از کارهای دیگری که از من خواستند، این بود که سؤالاتی را از مقامات ایرانی بپرسم که خودشان نمی‌توانستند بپرسند. من بارها با افرادی مثل "علی‌اکبر ولایتی" و دیگر مقامات ارشد ایرانی مصاحبه کردم. قبل از مصاحبه به من می‌گفتند چه سؤالاتی بپرسم. سؤالات خودم نبودند، بلکه سؤالاتی بودند که قبل از مصاحبه مثلاً از طریق سفارت آلمان در تهران به دست من می‌رسید و باید آن‌ها را می‌پرسیدم.
 
 
و در پایان...
حقیقت این است اگر هوشیار نباشیم دشمن از برجام برای نفوذ در کشور سواستفاده خواهد کرد آنها که با دشمنی آشکار نتواستند به اهداف شوم خود برسند حالا از در دوستی وارد شده اند تا زهر خود را به انقلاب اسلامی ایران بریزند لذا مسئولین باید مراقب نفوذ جاسوس ها در این فضای باز پسامذاکره باشند.
انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک