آخرین اخبار

27. مرداد 1394 - 11:06   |   کد مطلب: 3019
امام جمعه شهر لیکک در مراسم بزرگداشت مقام دختر در شهر لیکک گفت:برای تحکیم بیان خانواده نیاز به ازوداج موفق است و ازدواج موفق نیز نیاز به شاخصه هایی دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و تکریم مقام دختر برنامه با شکوهی در پارک شهدای گمنام شهر لیکک برگزار شد.

 

در این برنامه که با حضورمردم و مسئولان شهرستان بهمئی برگزار شد ،امام جمعه شهر لیکک در مورد عوامل موثر بر ازدواج موفق صحبت کرد.

 

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با اشاره به نقش ازدواج در تحکیم بیان خانواده در جامعه، خاطرنشان کرد:خانواده نیاز به محبت،عشق و صمیمیت دارد.

 

وی افزود:خانواده ها باید آئین،روش ها و قابلیت های زن و شوهری را یاد بگیرند و در زندگی بکار گیرند.

 

امام جمعه شهر لیکک گفت: عشق ناگهانی نیست و باید به تدریج و آموختن مهارتهای خاص در زوجین شکل بگیرد.

 

افروغی افزود: خانواده ها برای یک ازدواج موفق که محصول آن فرزند صالح می باشد، به آموختن مهارتهای خاص نیاز دارند که باید در این آموزش ها عوامل موثر بر ازدواج موفق را بیاموزند.

 

این کارشناس مسائل دینی برای ازدواج انسان نیاز از به چندین بلوغ برسد که مهم ترین آنها بلوغ جسمی،جنسی،عاطفی،فرهنگی،اقتصادی و بلوغ عقلی است.

 

افروغی باید خانواده ها دقت داشته باشند که افرادی که صاحب ثروت های هنگفت هستند همیشه افراد بالغ اقتصادی نیستند ، گاهی یک دانشجویی که از رفتارهایش مشخص می شود می تواند گلیم زندگی خود را از آب بیرون بکشد ؛خانواده های دختر دار می توانند به چنین کسی اعتماد کنند و به او دختر بدهند.

 

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به کم رنگ شدن ازدواج های دانشجویی گفت:درست است که دو دانشجو می توانند در رشته های خود موفق باشند اما این دانشجویان شاید نتوانند یک زوج خوب و موفق باشند پس نباید بدون دقت و صرف دانشجوی خوب بودن یک زوج دانشجو برای زندگی انتخاب کرد.

 

افروغی ادامه داد:بیشتر مشکلاتی که سد راه ازدواج های دانشجویی وجود دارد اختلاف فرهنگ های جزئی است که اگر زوجین به موقع با آن کنار نیایند دچار درد سر می شوند.

 

این کارشناس مسائل دینی راه حل به حداقل رساندن اختلاف فرهنگ های جزئی در ازدواج های دانشجویی را زندگی کردن در شهر سومی عنوان کرد که نه در کنار خانواده پسر و نه خانواده دختر باشند و در بیشتر مواقع با این کار زندگی های موفقی شکل گرفت.

 

افروغی به دیگر بلوغ های مورد نیاز ازدواج اشاره کرده و بلوغ عقلی را مهم ترین شاخصه ازدواج موفق دانست و افزود: بلوغ عقلی که تلفیقی از مجوعه بلوغ های دیگر است که بر همه  آنها سایه دارد و یکی از مهم ترین آیتم های رسیدن به این بلوغ شخصیت است.

 

وی گفت:دختران امروزی حداقل دوشخصیتی هستند و نیاز است برای شناخت شخصیت پنهان آنها خانواده اجازه دهند قبل از ازوداج رسمی زوجین تحت مدیریت خانواده این شناخت حاصل شود.

 

افروغی خوش اخلاقی را عامل دیگر ازدواج موفق دانست و گفت:باید زوجین به اهمیت حسن خلق پی ببرند که عموما فرزندان خانواده های با اصالت دینی و خانوادگی دارای حسن خلق هستند.

 

وی افزود:ضرب المثل حکیمانه لری"مادرو ببین ،دخترو بگیر"مصداق اهمیت اصالت خانوادگی است که مورد تایید روانشناسان و مشاوران خانواده ها نیز می باشد.

 

امام جمعه شهر لیکک در مطالب پایانی خود به اهمیت و نقش عفاف و حجاب در ازدواج موفق نیز اشاره کرد و گفت:بد حجابی هم به ضرر شخص و هم به ضرر جامعه است ؛ اگر بدحجابی در جامعه رواج پیدا کند جوانان تمایل به ازدواج ندارند و در نهایت منجر به سست شدن بنیان خانواده می شود.

 

 منبع:آوای ماغر

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک