آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 22:08   |   کد مطلب: 2696
رئیس شورای اداری چاروسا خبر داد:
11 دهیاری جدید در چاروسا تاسیس می شود
رئیس شورای اداری چاروسا گفت: در راستای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از طریق دفتر امور روستایی و استانداری تعداد 11 روستای جدید چاروسا مجوز تاسیس دهیاری دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،حیات پرواز بخشدار چاروسا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده از طریق دفتر امور روستایی و استانداری تعداد 11 روستای جدید چاروسا مجوز تاسیس دهیاری دریافت کردند.

وی اذعان داشت: به همین منظور به شورای اسلامی روستاها ابلاغ گردید تا با هماهنگی روستاهایی که موفق به اخذ دهیاری جدید‌التاسیس شده‌اند با طی مراحل قانونی یک نفر به‌عنوان دهیار روستا با مدرک تحصیلی دیپلم ترجیحاً بیکار و ساکن همان روستا معرفی گردد.

پرواز به مزایای تاسیس دهیاری اشاره کرد و یادآور شد: از مزایای آن علاوه بر اشتغال یک نفر و پیگیری مسائل و مشکلات آن روستا، ماهیانه اعتباری از محل‌های مختلف به حساب آن روستا واریز می‌گردد.

رئیس شورای اداری چاروسا تاکید کرد: این دهیاری‌ها در روستاهای احمد سالار، پاتاوه پیرا، زرکل، گوراب، بناری، چال کلاغ، چهل نساء، چهاراه، دارگنجی، دستگرد و لح حوض می‌باشند.

پرواز اضافه کرد: بعد از انتخاب دهیاران در روستاها دهیار در جلسات مختلف حضور می‌یابد و در جهت حل مشکلات روستا و حل مشکلات عمومی تلاش می‌کند.

رئیس شورای اداری چاروسا خاطرنشان کرد: با بررسی مشکلات روستاها و اجرای طرح هادی در سطح روستاها از مهاجرت آنها به شهر کاهش می‌یابد و نیاز است که به روستاها بیشتر توجه کرد و تمام فکر و ذهن خود را معطوف شهرها نکنیم.

رئیس شورای اداری چاروسا بیان کرد: سفر به مناطق دوردست سبب مرتفع کردن مسائل و مشکلات مناطق دورافتاده و محروم شهرستان می‌شود و تلاش خواهیم کرد از روستاهای مختلف منطقه بازدید کنیم.

وی افزود: حضور مسئولان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته سبب دلگرمی اهالی این مناطق، برداشتن موانع و تسریع در روند فعالیت‌های عمرانی می‌شود. 

پرواز با بیان اینکه برطرف نشدن مشکلات روستاها توسط مسئولان سبب مهاجرت است تصریح کرد: باید مسئولان توجه خود را فقط بر شهرها معطوف نکنند و تلاش های خود را از شهرها به روستاها منتقل کنند تا بتوان مردم روستاها را از مهاجرت به شهرها منصرف کرد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک