آخرین اخبار

29. تير 1394 - 12:40   |   کد مطلب: 2546
گزارش سیلاب شب گذشته کن و سولقان/ در حال به‌روزرسانی
کشف ۶ جسد در جاده/احتمال بارندگی و طوفان امروز در کن‌ /جست‌وجو برای یافتن اجساد
سیلاب شب گذشته در تهران و به خصوص در منطقه امامزاده داوود خسارات زیادی بر جای گذاشت. آمارهای متناقضی از کشته‌شدگان سیلاب تاکنون اعلام شده است. ۵۸ نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند و تردد به سمت امامزاده داوود ممنوع است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه،  ساعت 19 شب گذشته بود که به یکباره هوای شهر تهران تیره و تار شد نظیر آنچه سال گذشته در تهران رخ داد.

متعاقب این رخداد در تهران بارندگی شدیدی آغاز شد که در عرض چند ثانیه تبدیل به سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهر تهران و از همه مهمتر ریزش کوه در منطقه امامزاده داوود تهران شد.

20 کشته در حادثه امام زاده داوود

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد طوفان دیشب 20 کشته بر جا گذاشت.

ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به طوفان و سیل شب گذشته اظهار داشت: بر اثر این بارندگی و سیل مقداری از کوه‌های سمت امامزاده داوود ریزش کرده است.

وی تصریح کرد: به علت ریزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و در مسیر پل کیگا قرار گرفته و به همین جهت تعدادی از شهروندان که در این مسیر قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی گفت: البته آماری که هنوز قطعی نیست اما حدوداً 20 نفر تلفات در این حادثه داده شده است.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: شب گذشته و در پیرو حادثه شهردار منطقه نیز در محل حاضر شد.

جزییات جدید از حادثه ریزش کوه در امام زاده داوود

به گزارش فارس، به گفته یکی از شاهدان عینی یک لامپ روشن در این محدوده نبود و هوا بسیار تاریک و تمام جاده را گل و لای گرفته بود.

ماموران تا صبح مسیر را باز کردند.

مسیر از 4 کیلومتر بالاتر از پل کن تا مسیر بیراه کشار بسته شده بود.

2 هزار و 500 ماشین پشت این ریزش گرفتار شده بودند و راهداری باید راه را باز می کرد. بعد از چند ساعت فعالیت یک باریکه راه باز شد و ماشین ها تک تک حرکت می کردند و تا صبح کل مسیر باز شد ولی به قدری تاریکی بود که کسی متوجه فوتی یا سقوط در دره نمی شد.

مردم در کوهستانی گرفتار شده بودند که یک لامپ نداشت و شرایط بسیار سخت بود.

عملیات جستجو و امداد رسانی ادامه دارد/برق منطقه قطع شد

بر اساس این گزارش، رودخانه در مسیر امامزاده داود طغیان و کوه ریزش کرد. تونل سولقان بسته شد و افرادی که برای تفرج به کن رفته بودند پشت تونل گرفتار شدند.

بعد از عملیات ماشین‌ها تخلیه و راه یکطرفه شد.

براساس این گزارش آتش‌نشانی‌، اورژانس‌، هلال احمر و سایر عوامل به منطقه آسیب دیده رفتند تا به مردم آسیب دیده امدادرسانی کنند.

روستاهای اطراف کن آسیب دیده و همچنان جستجو و ونجات ادامه دارد.

تا ساعت 4 صبح مسیر باز شد، برق منطقه هم قطع شده بود.

طوفان مصدومی نداشت/ خسارت مالی زیاد بود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت:‌ خوشبختانه تاکنون طوفان دیروز مصدومی نداشته است، ولی خسارت‌های مالی برجا گذاشته است.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفت: ساعاتی قبل طوفانی با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در پایتخت به وقوع پیوست که در اثر این طوفان تعدادی از درختان شکسته شده و چند داربست نیز در سطح خیابان‌ها ریزش کرده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز نیروهای خدمات شهری شهرداری در حال پاکسازی معابر و خیابان‌ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون 40 حادثه در پایتخت اتفاق افتاده است و نیروهای آتش نشانی با آماده‌باش کامل در صحنه‌های حوادث حضور داشته‌اند.

ملکی افزود: در اثر حوادث تعدادی از ماشین‌های شخصی دچار آسیب‌هایی شده بودند.

ملکی یادآور شد:‌ از سوی سازمان هواشناسی وقوع طوفان از قبل به سازمان آتش نشانی شهر تهران اعلام نشده بود و ستاد مدیریت بحران شهر تهران وقوع طوفان را به آتش نشانی گزارش داد.

اظهارات سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص حادثه

به گزارش فارس، این در حالی است که معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع سیلاب در رودخانه جاده امامزاده داوود گفت:‌ این سیلاب، جان 3 نفر را گرفت.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در جاده امامزاده داوود، گفت:‌ خوشبختانه اکنون جاده امامزاده داوود بازگشایی شده و تمام خودروهایی که در جاده گیر کرده بودند از منطقه تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه 58 نیروی امدادی کار جست‌وجو در مسیر رودخانه را بر عهده دارند، گفت: متأسفانه کنار رودخانه و جاده چند خودروی بدون سرنشین پیدا شده که امدادگران احتمال می‌دهند صاحبان این خودروها در سیلاب افتاده باشند، به همین دلیل کار جست‌وجو را در مسیر رودخانه انجام می‌دهند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: متأسفانه سه نفر از هموطنان که در حاشیه رودخانه حضور داشتند به داخل سیلاب افتاده و جان خود را از دست داده‌اند.

تردد از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه در حال پاکسازی مسیر امامزاده داود هستیم، گفت: تردد خودروها از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

سرهنگ عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، گفت: در حال حاضر تردد از امامزاده داود به کوهسار بدون مشکل اما از میدان کوهسار به سمت امامزاده داود ممنوع است.

وی گفت: عوامل سازمان‌های امدادی در حال پاکسازی مسیر از بقایای گل و لای هستند و به محض کامل شدن این پاکسازی، هر دو مسیر برای تردد باز خواهد شد.

عابدی درباره تعداد تلفات و خودروهای گرفتارشده در گل و لای نیز گفت: ما مرجع اعلام تلفات نیستیم، اما حدود 6 خودرو و چندین دستگاه موتورسیکلت در گل و لای گیر کرده بودند.

عابدی افزود: در کل شهر تهران، شب گذشته چندین مورد آبگرفتگی معابر و چند مورد هم قطع درختان داشتیم که در زمان مناسب، معابر پاکسازی شد.

آمار کشته شدگان متفاوت است/برخورد خودروها به تاسیسات عمومی/جاده همچنان مسدود است

رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس؛ درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلی که شب گذشته در منطقه کن و سولقان در استان تهران اتفاق افتاد اظهار داشت: در حال حاضر از وضعیت بحران خارج شده‌ایم ولی همچنان نیروهای امدادی و خدماتی در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این بخش هستند و تا ساعاتی دیگر جلسه مشترکی با دستگاه‌های زیرمجموعه از جمله هلال‌احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود و میزان خسارت وارده اعلام خواهد شد.

وی درباره تعداد کشته شدگان سیل شب گذشته اظهار داشت: آمارهای متفاوتی در این باره اعلام می‌شود ولی آمار رسمی که تاکنون مشخص شده و پزشکی‌ قانونی تایید کرده است حاکی از آن است که دو نفر در این سیل جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش آن نیز منوط به تایید قوه قضاییه وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نیز اظهار داشت: خسارت مالی بسیاری این سیل بر جا گذاشته است و خودروهایی به تاسیسات عمومی برخورد کرده است و جاده‌های مرتبط با کن و سولقان همچنان مسدود است.

عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: در شهرستان شمیرانات بارندگی‌های شب گذشته خسارتی بر جا نگذاشته بلکه تعدادی از روستاها برق آنها قطع شده بود که وصل شده است.

کارگروه سیلاب در فرمانداری تهران تشکیل شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، کارگروه سیلاب شهر تهران که شب گذشته در کن و سولقان و امامزاده داوود اتفاق افتاد صبح امروز در فرمانداری تهران تشکیل شد.

در این کارگروه به جمع بندی نهایی میزان خسارات وارده و کشته شدگان پرداخته می‌شود و نمایندگان دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدماتی نیز در این کارگروه حضور دارند.

واژگونی خودروها در سیلاب شب گذشته/آماری از کشته شدگان نیست/ارائه اطلاعات دقیق تا ساعتی دیگر

پرویز سروری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داود اشاره کرد و گفت: این حادثه در 2 مسیر رخ داد یکی در مسیر پر پیج و خم و باریک امامزداده داود  و دیگری در روستای وردیج و باریج.

به گفته سروری این روستا در محدوده فرمانداری تهران و بخشداری کن بوده و ربطی به شهرداری نداشته است، اما عوامل شهرداری با کمک راهدای مسیر را باز کردند.

وی با اشاره به اینکه این سیلاب خسارت زیادی به بار آورده است، گفت: خسارت هم جانی و هم مالی بوده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

سروری با تأکید بر این موضوع که قطعاً این حادثه تلفاتی داشته است، گفت: اطلاعات دقیقی هنوز از تعداد کشته‌شدگان به دست نیامده است.

وی ادامه داد: ظرف چند ساعت آینده اطلاعات تکمیل می‌شود.

سروری با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفته است، گفت: این حادثه در حوزه راهداری بوده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه باید از این حوادث عبرت بگیریم، گفت: هر جا که به طبیعت تعرض شده، طبیعت انتقام خود را اینگونه گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها صورت گرفته است، گفت: بیشتر خسارات نیز در حاشیه رودخانه‌ها بوده است.

وی همچنین به چپ شدن بسیاری از ماشین‌ها در اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: اطلاعات دقیقی از تعداد خودروهای واژگون شده نیست.

جسد 6 نفر در جاده امامزداده داوود پیدا شد/ احتمال افزایش اجساد

فرماندار تهران به حادثه شب گذشته در جاده امامزاده داوود اشاره کرد و گفت: اجساد 6 نفر پیدا شده و احتمال افزایش اجساد وجود دارد.

عیسی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با بیان اینکه هلال احمر و پزشکی قانونی باید اجساد را شناسایی کنتد گفت:‌ بعد موضوع اعلام می‌شود.

یه گفته فرماندار تهران، یک نفر چینی در بین اجساد بوده و احتمالاً تبعه‌های کشور افغانستان نیر بوده‌اند چرا که در آن مسیر مشغول فعالیت بوده‌اند.

ناپدید شدن دو کارگر چینی/ از بین رفتن باغات سنگان

سیل در روز گذشته خسارت مالی و جانی زیادی را به مناطق سولقان و سنگان وارد کرد و در پی این حادثه تعدادی از شهروندان، کارگران چینی ناپدید شده‌اند.

در پی بارندگی، طوفان و سیل شب گذشته در تهران خسارات مالی و جانی زیادی به اطراف تهران از جمله مناطق سنگان و سولقان وارد شده است.

در پی این حادثه جاده سولقان و سنگان در حال حاضر مسدود بوده و تنها ماشین‌های امدادی، پلیس و عوامل شهرداری حق تردد در این جاده را دارند.

به گفته علی یکی از مسئولین کارگران پروژه آزادراه تهران-شمال، دو نفر از کارگران چینی روز گذشته به دلیل سیل ناپدید شده‌اند و تاکنون خبری از این دو کارگر چینی نشده است.

این گزارش حاکی از ان است که همچنان جاده سولقان به طرف سنگان همچنان مسدود بوده و برخی از ماشین ها همچنان زیر آوار سنگین مانده‌اند.

به گفته اهالی منطقه سنگان، خسارت زیادی به باغات این منطقه وارد شده است و درختان زیادی در این باغات از بین رفته است.

به گزارش فارس، عوامل شهرداری تهران (معاونت خدمات شهری) به همراه نیروهای اورژانس، امداد و پلیس در تلاشند که مشکلات بوجود امده در مناطق سنگان و سولقان را مرتفع سازند.

به گفته یکی از سفره خانه‌داران منطقه سولقان، تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها و سفره خانه‌ها روز گذشته در مسیر سیل قرار گرفتند و خسارت زیادی به صاحبان این مغازه ها وارد شده است.

به گفته این فرد، روز گذشته در حالی سیل رخ داد که تعداد قابل توجهی از مردم در سفره‌خانه‌ها حضور داشته‌اند.

جنازه یکی از کارگران چینی در بوستان جوانمردان دهکده المپیک پیدا شد



بارندگی، طوفان و سیل شب گذشته تلفات جانی و مالی در مناطق سنگان و سولقان به جا گذاشته است.

در پی این حادثه دو کارگر چینی که در پروژه پل آزادراه تهران ـ شمال مشغول به کار بودند، در پی این سیل ناپدید شده بودند که دقایقی پیش و با تلاش مأموران امداد و نجات و شهرداری تهران، جنازه یکی از این کارگران در بوستان جوانمردان واقع در دهکده المپیک پیدا شد.

شعاری یکی از مسئولان پروژه پل آزادراه تهران ـ شمال در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، ضمن تأیید ناپدید شدن دو کارگر چینی خاطرنشان کرد: روز گذشته و در پی وقوع سیل، تعداد قابل‌توجهی از کارگران در کانکس‌ها مشغول به استراحت بودند که در زمان سیل، تعدادی از آنها توانستند با خروج از کانکس‌ها به محل امنی بودند.

شعاری خاطرنشان کرد: در این حادثه دو کارگر چینی که مشغول استراحت در یکی از کانکس‌های مجاور رودخانه سنگان بودند، از کانکس بیرون آمده و متأسفانه جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: در این حادثه خسارت زیادی به دستگاه‌های مرتبط با این پروژه وارد شده است و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به دلیل خسارت به بار آمده، کار در این پروژه متوقف شود.

شعاری ادامه داد: خوشبختانه تمامی کارگران در این پروژه تحت پوشش بیمه بودند و قطعاً بیمه خسارت به وجود آمده را پرداخت خواهد کرد.

سیلاب از کشار آغاز شد/قهوه خانه را آب برد/ناپدید شدن 2 موتور سوار

سیلاب شب گذشته از روستای کشار آغاز شد. حادثه به قدری سریع رخ داد که مردم امکان فرار نداشتند. آب قهوه‌خانه‌ای که در مسیر روخانه بود را با خود برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سیلاب شب گذشته در جاده امامزاده داود از روستای کشار آغاز شد. شیاری بین این روستا و رودخانه وجود داشت که آب تا ارتفاع زیادی بالا آمده و تمام گل و لای را وسط جاده سولقان آورد.

براساس این گزارش، درختان با قدمت بسیار بالا در مسیر حادثه قطع شدند. صخره‌هایی بر روی ماشین ها افتاده اما بسیاری از سرنشینان به موقع از خودروها خارج شدند.

 در روزهای تعطیل مردم در بستر رودخانه ها برای تفرج می‌روند که در این حادثه با طغیان آب، تعدادی زیادی از افراد ناپدید شدند.

قهوه‌خانه‌ای در طول مسیر قرار داشت که تخت‌های بسیاری در کنار روخانه گذاشته بود که تعدادی از مشتریان آن را آب برده است. به قدری حادثه سریع رخ داد که مردم امکان فرار نداشتند. همچنین چند موتورسوار در مسیر جاده بر اثر سیلاب ناپدید شدند.

چون مسیر کوهستانی بوده، آمار دقیقی از تلفات در دست نیست، اما برخی از مسئولان ا علام کردند که 2500 قبض برای خودروها در پارکینگ صادر شده است.

سیلاب کن و سولقان در 40 سال گذشته بی‌سابقه بود/ 13 روستا دچار مشکل شد

فرماندار تهران گفت: سیلاب شب گذشته منطقه کن و سولقان در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است و در حال حاضر از وضعیت بحران خارج شده‌ایم.

به گزارش خیرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عیسی فرهادی در کارگروه مدیریت بحران اظهار داشت: روز گذشته ساعت 19 تا 19 و 30 دقیقه در  منطقه 5 و 22 شهرداری تهران در روستاهای سولقان شاهد سیل، طوفان و خسارت‌های بسیاری بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ایام تعطیل تعداد زیادی از شهروندان برای زیارت به امامزاده داوود رفته بودند، جاده‌های منتهی به این مکان زیارتی با مشکلات زیادی به دلیل سیلاب‌ها مواجه شده بود.

فرهادی اظهار داشت: در اثر سیلاب بیش از 3 کیلومتر از مسیر و نرسیده به تونل سولقان مسدود شده بود و برق تعدادی از روستاها نیز قطع شد.

فرماندار تهران اظهار داشت: بعد از 5 ساعت تلاش دستگاه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدماتی بیش از 6 هزار خودرو که در ترافیک این مسیر حضور داشتند، از ترافیک خارج شدند.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه در اثر این سیلاب به باغات و جاده‌ها خسارات زیادی وارد شده است، گفت: در این حادثه یکی از اهالی روستا که خانمی 36 ساله بود جان خود را از دست داد و جسد 5 نفر دیگر نیز در جست‌وجوهای هلال احمر پیدا شد که از این تعداد، یک نفر تبعه کشور چین است که کارگر آزادراه تهران ـ شمال بوده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی دال بر مفقود شدن افراد اعلام نشده است.

فرهادی گفت: برق و آب اکثر روستاهای حادثه‌دیده تاکنون وصل شده است و تنها یک روستا به دلیل ترکیدگی لوله آب، با قطعی آب مواجه است که مقرر شده با اتصال انشعاب با تانکر نسبت به آبرسانی در این روستا اقدام شود.

وی یادآور شد: در 40 سال گذشته چنین سیلی در منطقه کن و سولقان اتفاق نیفتاده بود و در عرض چند دقیقه تبدیل به بحران شد و در حال حاضر نیز مسیر تمام روستاها کاملاً باز است.

فرهادی ادامه داد: با توجه به مشکلات و لغزندگی زمین، احتمال رگبار و رعد و برق همچنان وجود دارد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: شناسایی کشته‌شدگان در این حادثه توسط هلال احمر و پزشکی قانونی انجام می‌شود و با توجه به حضور کارگران تبعه افغانستان در این مسیر، احتمال دارد با افزایش جسد کشته‌شدگان از این تبعه نیز در بین آنها باشد.

فرهادی با تأکید بر اینکه هر 13 روستای دچار سیلاب شده، در حال حاضر مشکلی ندارند، گفت: تمامی روستاها و جاده‌های حادثه‌دیده نیاز به پاکسازی کامل دارند.

فرماندار تهران گفت:‌ در این جلسه مصوب شد تنها نهاد رسمی در اعلام آمار کشته‌شدگان در حادثه سیلاب، فرمانداری تهران باشد.

جست‌وجو برای یافتن اجساد در رودخانه کن/ارتفاع 6 متری آب در برخی نقاط

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: جست‌وجو برای پیدا کردن جنازه‌ها در رودخانه کن ادامه داد و در برخی از نقاط آب در مسیر جاده تا حدود 6 متر ارتفاع داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مجتبی عبداللهی در حاشیه بازدید از منطقه سنگان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به طوفان و بارندگی شدید روز گذشته در تهران اظهار داشت: این بارندگی خسارات جانی و مالی را در مناطق سنگان و سولقان به جا آورده است.

وی تصریح کرد: بارندگی شدید در روز گذشته باعث شد که آب از مسیر خود از مناطق سنگان و سولقان خارج و به خیابان‌ها وارد شود که همین امر مشکلاتی را برای شهروندان و مسافرین این منطقه به بار آورد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری تهران در همان ابتدای وقوع حادثه سریعا نیروهای خود را به دو منطقه سنگان و سولقان اعزام کرد و بدین ترتیب از ظرفیت سازمان آتش‌نشانی مناطق 21، 22، 5، 2 برای ارائه خدمات و مرتفع کردن مشکلات استفاده کرده است.

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری از کشته‌شدگان در این حادثه دارد یا خیر، گفت: آمار دقیقی در این زمینه ندارم و بایستی مسئولان جمع‌بندی کنند و درنهایت اعلام کنند، اما از صبح امروز تا به الان 5 الی 6 در مسیر رودخانه کن پیدا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه منطقه سنگان و سولقان در حیطه کاری شهرداری قرار ندارند، گفت: این مناطق در اختیار راهداری هستند، اما شهرداری از شب گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را برای ارائه خدمات و رفع مشکلات در این مناطق داشته است.

وی همچنین به 50 مورد حادثه شهر تهران در روز گذشته و در پی وقوع بارندگی شدید اشاره کرد و افزود: شکسته شدن درختان، واژگون شدن تیرهای برق، افتاده شدن داربست‌های مناطق، برخی از حوادثی است که در روز گذشته در شهر تهران رخ داد که با تلاش مأموران آتش‌نشانی و شهرداری مشکل خاصی برای شهروندان به‌وجود نیامده است.

عبداللهی در پایان گفت: شهرداری تهران تلاش خواهد کرد تا تردّد و عبور و مرور در منطقه سنگان و سولقان به حالت عادی برگردد.

اتمام عملیات پاکسازی اولیه جاده کن و سولقان تا قبل از ظهر

شهردار منطقه 5 از اتمام عملیات پاکسازی اولیه جاده کن و سولقان تا قبل از ظهر خبر داد.

به گزارش فارس، سیدمحسن اسدی اظهار داشت: شهرداری منطقه 5 پس از آگاهی از طغیان رودخانه کن و انسداد جاده امامزاده داوود و روستاهای اطراف و ایجاد مشکلاتی برای شهروندان در بالادست جاده با فوریت عوامل اجرایی خود را با تمامی امکانات به محدوده اعزام کرد.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه 3 دستگاه لودر، 7 دستگاه باب کت و 20 نیروی اجرایی به منطقه اعزام شدند، افزود: شهرداری منطقه 5 با بهره گیری از نیروهای حریم بان و شهربان و امکانات این نیروها در تمامی نواحی 7گانه وارد عملیات کمک رسانی و باز کردن جاده ها شد. بعد از چند ساعت نیز با کمک و همراهی مناطق همجوار تعداد باب کت ها به 20 دستگاه افزایش پیدا کرد و درنهایت نیز در ساعت 12 شب مسیر جاده کن و سولقان باز شد.

شهردار منطقه 5 با بیان اینکه در حال حاضر 100 نفر از نیروهای اجرایی شهرداری در جاده کن و سولقان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: نیروهای شهرداری از ساعت 6 صبح بار دیگر عملیات پاکسازی جاده را آغاز کردند و پیش بینی می شود تا قبل از ظهر پاکسازی اولیه به اتمام برسد.

اسدی ادامه داد: در حال حاضر نیز تمامی خودروهای موجود در منطقه تخلیه شدند و خدمات رسانی به شهروندان ادامه دارد.

وی در ادامه به دلایل حضور شهرداری در پاکسازی منطقه پرداخت و گفت: حوزه مسئولیت شهرداری تهران در حریم مربوط به کنترل ساخت و ساز است و در این مورد بخشداری و وزارت راه و شهرسازی وظیفه نگهداری جاده را بر عهده دارند.

شهردار منطقه 5 در پایان تصریح کرد: با این وجود شهرداری منطقه 5 صرفاً از باب همکاری به موضوع ورود پیدا کرد و خدمات لازم را با کمک نیروهای شهربان و حریم بان ارائه داد.



هواشناسی سیلاب را به درستی اطلاع‌رسانی نکرد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با توجه به اینکه سازمان هواشناسی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود،‌ولی اطلاع‌رسانی به درستی انجام نشده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، رحمتی در جلسه مدیریت بحران شهر تهران که درخصوص سیلاب شب گذشته تشکیل شده بود، اظهار داشت: در اثر این سیلاب خسارت‌هایی به بخش عمومی وارد شده است که باید دستگاه‌های ذیربط نسبت به جمع‌آوری میزان خسارت و ارسال آن به سازمان مدیریت بحران استان تهران اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشته‌‌شدگان این حادثه احتمال وجود اتباع خارجه وجود دارد بهتر است فرمانداری تهران نسبت به اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بیان داشت: دو جاده اوشان فشم و جاده میگون باید در طرح ویژه عملیاتی مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت بروز حادثه بتوانیم بهتر اقدام کنیم و تعداد کشته‌‌شدگان نیز کاهش یابد.

رحمتی خاطرنشان کرد: روز گذشته هواشناسی رگبار و رعدوبرق را اعلام کرده بود، ولی اطلاع‌‌رسانی دقیقی صورت نگرفت و مردم نیز آموزش لازم را برای مواجه با این گونه حوادث ندیدند، لذا پیشگیری و جلوگیری از افزایش تلفات و خسارات هنگام حوادث از وظایف ذاتی مدیریت بحران است و باید نسبت به آموزش شهروندان اقدام شود.

احتمال بارندگی و طوفان امروز در کن‌سولقان

رئیس مدیریت بحران شهر تهران گفت: دستور ویژه‌ای باید برای ساماندهی ساخت‌سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه داده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، احمد صادقی در جلسه مدیریت بحران شهر تهران که درخصوص سیلاب شب گذشته در منطقه کن و سولقان برگزار شد، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

وی ادامه داد: هر کجا به طبیعت دست‌اندازی شده است طبیعت نیز انتقام خود را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دستور ویژه‌ای داده شود تا تفرج‌گاه‌های مسیر رودخانه‌ها هرچه زودتر ساماندهی شود.

صادقی افزود: منطقه 5 شهرداری تهران از زمان بروز حادثه در آماده‌باش کامل بوده است و با همکاری هلال احمر، سازمان آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط نسبت به جست‌وجوی اجساد و پاکسازی اقدام کرده‌اند.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران بیان داشت: در بوستان جوانمردان نیز تیمی درحال جست‌وجوی اجساد احتمالی است و قطعاً آمار کشته‌‌شدگان در این حادثه افزایش خواهد یافت.

ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه با کمک دستگاه قضایی هرچه سریع‌تر تخریب شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با همیاری دستگاه قضایی باید ساخت‌ وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه‌ هرچه سریع تر تخریب شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، واحدی در جلسه مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: قطعاً در هنگام بروز حوادث باید نسبت به مدیریت آن و پیشگیری و جلوگیری از تلفات و خسارات اقدام کرد و هر نوع سهل‌انگاری موجب افزایش تلفات خواهد شد.

وی گفت: محور امامزاده داوود به‌دلیل اینکه گردشگری و زیارتی است در ایام تعطیل حجم زیادی از مسافران را در خود جای داده است و با توجه به اینکه اقدامات گسترده‌ای در این محور از لحاظ استانداردهای جاده‌ای صورت نگرفته است،‌ در صورت بروز حوادث شاهد خسارت‌های زیادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید هشدارهای هواشناسی گسترده‌تر باشد تا افرادی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند، از آن مسیر دور شوند.

واحدی خاطرنشان کرد: باید با ساخت و سازهای غیرمجاز در این مسیرها به‌صورت قاطع و جدی برخورد شود و به کمک مراجع قضایی تمامی تأسیسات غیرمجاز در این مسیر تخریب شوند.

وی گفت: در محور فشم به میگون آسیب‌پذیری‌مان بیش‌تر است، لذا باید به حوزه آبخیزداری که شاید سال‌ها فراموش شده است بیش‌تر توجه کرد.

انتهاي پيام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک