آخرین اخبار

29. خرداد 1394 - 15:10   |   کد مطلب: 2004
مدیر کنترل کیفیت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به استانداردهای ملی و نیز پایش‌های مداوم آب شرب شهر یاسوج از باکیفیت‌ترین آب‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، فرهاد صداقت امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به درج مطالبی مبنی بر کیفیت پایین آب شرب شهر یاسوج اظهار کرد: منابع آب شرب شهر یاسوج با توجه به آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی ماهانه و میکروبی روزانه که بر روی منابع تامین آب این شهر صورت می‌گیرد، از باکیفیت‌ترین آب‌های کشور می‌باشد که استانداردهای ملی نظارت بر کیفیت آب نیز این موضوع را تایید می‌کند.

 

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: عمده منابع و مخازن تامین آب شرب یاسوج محصور بوده و تملک و محصورسازی موارد بدون حصار در برنامه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه چشمه‌های تامین‌کننده آب شهر یاسوج در مناطق محمود‌آباد، آب نهر و آبشار قرار دارند، عنوان کرد: به رغم مراقبت‌ها و بهسازی‌های انجام شده در این چشمه‌ها هر ساله با آغاز فصل بارندگی به دلیل امکان ورود آب‌های سطحی به منافذ چشمه‌ها در فصل بهار گاهی دچار گل‌آلودگی شده که ترمیم و بهسازی این چشمه‌ها نیز از اولویت‌های اصلی شرکت آبفای استان می‌باشد.

 

صداقت با بیان اینکه گل‌آلود شدن آب در موارد احتمالی علاوه بر منشا فوق می‌تواند ناشی از موارد رفع شکستگی باشد، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود گل و لای در هنگام رفع شکستگی‌ها نیز نصب 25 عدد شیر تخلیه از برنامه‌های سال‌جاری شرکت آبفای استان می‌باشد که با نصب این شیرها نگرانی‌های احتمالی در این مورد نیز برطرف می‌گردد.

 

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مورد چشمه آبشار نیز که برخی سایت‌های محلی با انتشار مطلبی به آن پرداخته بودند نیز باید یادآور شد که با توجه به قدمت بهسازی چشمه‌ها، ارتقای وضعیت و ترمیم چشمه‌های آبشار یاسوج از مدت‌ها پیش در دستور کار آبفای شهری یاسوج قرار گرفته است و هم‌اکنون پیمانکار در حال اصلاح و بهسازی محل آبگیری چشمه آبشار است.

 

صداقت یادآور شد: آب تولید شده توسط چاه‌ها و چشمه‌ها پس از جمع‌آوری در مخازن ذخیره توسط دستگاه‌های کلرزنی اتوماتیک به صورت شبانه‌روزی گندزدایی می‌شوند و آزمایشات میکروبی شامل آزمون کلروفرم و هتروتروف و ... به صورت روزانه و هفتگی بر روی آب شرب مخازن شهرهای استان انجام می‌گیرد.

 

این مسئول در آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هر سال از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه به دلیل تعطیلات تابستانه علاوه بر محصورسازی محوطه چشمه‌های تامین آب شرب یاسوج، نگهبان نیز در محل استقرار می‌یابد.

 

وی ابراز کرد: ورود افراد متفرقه مانند گردشگران و ... به محل آبگیری چشمه آبشار ممنوع است و به همین دلیل شکسته شدن قفل درب ورودی چشمه آبشار در حال بررسی است و قطعا با فرد یا افراد متخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

 

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درج مطالب غیرکارشناسی در سایت‌ها موجب تشویش اذهان مردم می‌شود، بیان کرد: شایسته است که خبرگزاری‌ها و سایت‌ها این‌گونه گزارشات را به صورت کارشناسی و با توجه به واقعیت‌های علمی منتشر کنند.

 

وی با تاکید بر این موضوع که تامین آب شرب باکیفیت خط قرمز آبفای شهری استان می‌باشد، بیان کرد: آب شرب شهر یاسوج از با کیفیت‌ترین آب‌های کشور است و شهروندان هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک