آخرین اخبار

6. بهمن 1393 - 18:47   |   کد مطلب: 197
اهالی کوی امام علی(ع) بارها از وضعیت خدمات شهری ابراز گلایه کرده‌اند اما متاسفانه هنوز هیچ‌گونه رسیدگی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به نقل از فارس ساکنان کوی امام علی(ع) در دهدشت در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند، از نداشتن راه ارتباطی مناسب خصوصا در زمستان و نبود آب، برق و گاز که با توجه به اینکه این منطقه پیوست با شهرستان کهگیلویه نیز دارد، اما متأسفانه هیچ‌گونه تسهیلاتی برای این شهروندان در نظر گرفته نشده است.

به گفته اهالی منطقه کوی امام علی(ع) مکاتبات کتبی و حضوری با مدیران قبلی شهرداری دهدشت مبنی بر آسفالت‌ کردن ورودی‌های کوی امام علی(ع) و ساخت بیشتر زمین‌های راکد‌ مانده صورت گرفت، که تاکنون هیچ اقدامی بر ساماندهی و رفع مشکلات این منطقه صورت نگرفته است.

در همین زمینه یکی از شهروندان کوی امام علی(ع) گفت: سال‌هاست برای دریافت تسهیلات جهت ساخت و ساز واحد مسکونی خود ثبت‌‌نام کرده، اما متأسفانه به رغم پیگیری‌های بسیار زیاد موفق به دریافت هیچ‌گونه تسهیلاتی نشدیم و همچنان منتظر هستیم.

عدم پیشرفت این شهرستان با گذشت 30 سال مهم‌ترین علت مهاجرت مردم این شهر به یاسوج است.

شاید به همین دلیل اکثر مردم گزینه مهاجرت را انتخاب کردند، چراکه هیچ‌گونه خبری از رونق اقتصادی مردم نیست.

به همین منظور با توجه به حساس‌ بودن موضوع، صبح امروز فرماندار کهگیلویه به همراه شهردار، مدیر آب و فاضلاب، مدیریت محترم اداره راه و شهرسازی، رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه و مدیریت اداره بنیاد مسکن از این منطقه (کوی امام علی(ع)) بازدید کردند.

کرامت کریمی سهل‌انگاری در تصمیم‌گیری‌ها را باعث عملی‌ نشدن این طرح دانست و گفت: در این راه نباید فقط به فکر راضی‌کردن مردم با وعده‌های پوچ و خوش‌نام کردن خودمان باشیم.

کریمی هزینه‌های چندگانه در روندهای مختلف اجرایی و عمومی نگاه‌ کردن به طرح بدون پشتوانه مالی را از مشکلات مهم راکد بودن کوی امام علی(ع) عنوان کرد و با اشاره به اعتبارات ناچیز و اینکه هزینه‌های صورت گرفته درست اجرا نمی‌شود، ادامه داد: تا وقتی مکانیزم‌ها به درستی رعایت نشود هیچ‌گونه مشکلی حل نخواهد شد.

وی گفت: اصول بنیادین و رعایت کلیات، منوط به طرح تفکیکی جهاد کشاورزی است که باید اصلاح شود.

جواد تخشا با توجه به اینکه طرح تفکیکی این زمین‌ها در دستور جهاد کشاورزی است، خواستار طرح تفکیکی سرانه‌ها شد و گفت: طبق ماده یک زمین‌ها از جهاد گرفته شود و در دستور کار شهرداری قرار گیرد که ساخت و ساز آن‌ها شروع شود.

وی با اشاره به پیوست کوی امام علی(ع) به شهر خواستار روند تسریع مقدمات کار از فرماندار کهگیلویه در این خصوص شد.

سعید درخشیان رئیس بنیاد مسکن شهرستان کهگیلویه با توجه به اینکه قسمتی از این منطقه جزو طرح تفصیلی شهر می‌باشد، ادامه داد: اداره بنیاد مسکن آمادگی دارد، در قالب یک شهرک کوچک امکاناتی از جمله پروانه ساخت، تسهیلات مسکن و تغییر کاربری را در اختیار شهروندان قرار دهد.

در ادامه شعبان صادقی رئیس شرکت گاز ناحیه کهگیلویه هم از اعلام آمادگی هرگونه خدمات گازرسانی به طرح‌های آماده خبر داد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک