آخرین اخبار

12. دى 1393 - 18:37   |   کد مطلب: 18
سفرنماینده ولی فقیه به همراه 20 مدیر کل استانی به شهرستان كهگيلويه و بخش سوق:
حضرت آيت الله ملك حسيني گفت:هدف شنیدن دردهای مردم و درک دقیق مشکلات آنها می باشد
حضرت آيت الله ملك حسيني در ديدار با مردم شهرستان سوق گفت: هدف شنیدن دردهای مردم و درک دقیق مشکلات آنها می باشد./مهندس نيك اقبالي: مهمترین اولویت جاده ارتباطی سوق به دهدشت است که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ماده 180 اعتبار 2 میلیاردی به آن اختصاص داد/ تصويب كمك اعتباری اداره برق استان بالغ بر 900 میلیون ریال جهت پایه های عمود و روشنایی بلوار ورودی لنده به سوق به شهرداری از مصوبات در جريان اين سفر بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كهگيلويه ،حضرت آيت الله ملك حسيني و جمعي از مسئولان و مديران استاني در ادامه سفر خود به شهرستان كهگيلويه به شهر سوق سفركردند: دیدار با اعضاء شورا و شهردار, باز دید از طرح های نیمه تمام اقتصادی (کارخانه آجری- طرح آبرسانی اراضی حومه دهدشت غربی), دیدار با مردم سوق, دیدار با مردم دهستان راک بود.

در جلسه اعضاء شورا, مهندس مرادی شهردار و یعقوبیان رئیس شورای سوق به مشکلات این شهر از جمله: ورودی لنده به سوق, نبود پارک مناسب و بزرگ جهت استراحت مسافران, نبود جایگاهی و زمینی مناسب برای نگهداری از وسایل نقلیه,مشکلات پارک جنگلی و همچنین کمبود اعتبارات عمرانی اشاره نمودند.
همچنین ایشان به همراه مسئولین از طرح های نیمه تمام کارخانه آجری و آبرسانی اراضی حومه دهدشت غربی بازدید و از نزدیک به مشکلات آنها بررسی کرد. که مهمترین مشکل این طرح ها کمبود اعتبارات لازم بود.

 از دیگر مشکلات مردم سوق که در این جلسه بیان شد, نبود بانک دولتی بود.بانک صادرات تنها بانکی است که باجه ای از آن در این شهر مستقر است و به دلیل خصوصی بودن و نداشتن سرمایه و اعتبار لازم از ناحیه ی مدیر عامل این بانک مقرر شد هفته ای 3 روز خدمات به مردم برساند.
حضرت آیت الله ملک حسینی در جمع مردم سوق: شکل گیری تمدن انسانی را بر پایه سه عنصر مهم عبادت, عدالت و صداقت خواند و گفت: سه حق شهروندی زمینه را برای شکل گیری مدنیت و آنگاه برای سیطره بر تاریخ و شکل گیری تمدن فراهم می کند.

ایشان عبادت را حکایتگر رابطه ی انسان با خدا, عدالت را حکایتگر رابطه ی مدیران جامعه با مردم و صداقت را شکل دهنده رابطه انسانها با مردم دانست.

 وی مردم سوق را دارای این ویژگیها خواند و گفت: اگر این سه عنصر مهم در هر شهری وجود داشته باشد شهر به معنای حقیقی شکل خواهد گرفت.

 نماینده ولی فقیه مردم سوق را مردمی بافرهنگ, با اصالت و دارای پیشینه ی تاریخی و مردمانی هنرمند و هنرپرور خواند و گفت: اگر مدیران کل و شهرستانی و ائمه ی جماعات در این شهر آورده می شود برای حل سریع مشکل نیست بلکه شنیدن دردهای دل مردم, دیدن مشکلات از نزدیک و زمینه را برای تصمیم سازی آن فراهم کردن است و این قطعأ حاصل خواهد شد.

حضرت آيت الله ملك حسيني در ادامه هدف از این سفرها را نشستن با مردم فهیم مناطق بیان کردو خاطر نشان کرد: هدف شنیدن دردهای مردم و درک دقیق مشکلات آنها می باشد. زیرا هدف است که شکست و پیروزی تصمیم را تعیین می کند.

 ایشان به دغدغه های فرهنگی مردم این شهر از جمله تکمیل دارالقرآن و احداث مصلی اشاره نمود و قول مساعد داد که اعتبارات لازم را در این خصوص انجام دهد.

برنامه پایانی آیت الله ملک حسینی به همراه مسئولین, نشست صمیمی با مردم سوق بود.

 

مهندس نیک اقبال اولویتهای مردم سوق را به چهار قسمت تقسیم کرد و گفت : مهمترین اولویت جاده ارتباطی سوق به دهدشت است که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ماده 180 اعتبار 2 میلیاردی به آن اختصاص داد.

 وی گفت: این جاده نیاز به 6 میلیار دارد که به پایان برسد. فاز اول آن شروع شد و فاز دوم هم در چند روز آینده پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.
دومین اولویت که می تواند سوق را نجات دهد و آینده ی خوبی برای سوق داشته باشد پمپاژ آب اراضی حومه دهدشت غربی است که بیش از 100 میلیارد لازم است که این پروژه مهم را به پایان برساند و با توجه به شرایط خواص کشور در سال آینده 10 میلیارد به آن اختصاص داده شد

 وی گفت سال آینده بیشترین رشد اعتبار در کشور رو ما در حوزه ی آب در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم یعنی اعتبارات ما نسبت به امسال 3 برابر افزایش داشته است.
سومین اولویت سوق پل ارتباطی بین بخش سوق با شهرستان بهمئی می باشد که حضرت آیت الله تاکید داشتند که این پروژه مطالعاتی بشود و روی آن بحث شود.
اولویت چهارم منطقه گردشگری بلوط بنگان است که طراحی این مکان گردشگری انجام شده و کارهای اولیه آن توسط میراث فرهنگی انجام شده و دحال این است که بالاخره عملیات اجرایی آن شروع شودو بسیار برای گردشگری جای مستعدی هست و می تواند در آینده ی این منطقه نقش مهمی داشته باشد.

در جلسه شوراي اداري مصوب شد: اداره برق استان اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال جهت پایه های عمود و روشنایی بلوار ورودی لنده به سوق به شهرداری اهدا نماید.

اصغرکریمی به عنوان نماینده مردم سوق, مهمترین دغدغه این مردم را جاده ی ارتباطی سوق به دهدشت خواند و گفت:که این جاده نزدیک به 49 نفر از هموطنان سوقی را به کام مرگ کشاند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک