آخرین اخبار

2. بهمن 1393 - 17:36   |   کد مطلب: 147
در این همایش استاندار کهگیلویه و بویر احمد گفت: منابع علمی ، ابتکار و نو آوری هر جامعه بیانگر قدرت و جایگاه آن جامعه است و بستر تحقق آن آموزش وپرورش است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، دکتر خادمی گفت: تعلیم و تربیت سفارش قرآن کریم و ائمه اطهار است و آموزش وپرورش در  برنامه محوری قانون اساسی و سند چشم انداز توسعه کشور جایگاه ویژه ای دارد .

وی اظهار داشت: در جوامعی توسعه همه جانبه محقق می شود که منابع انسانی توانمند داراست و آموزش وپرورش مسئول تربیت نیروی انسانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت فرهنگ سازی در امر مشارکت مردم اشاره کرد وگفت: مشارکت مردم در آموزش وپرورش مشارکت در سرمایه گذاری نیروی انسانی است.

وی گفت: از نتایج برجسته فعالیتهای شورای آموزش وپرورش برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز برای اولین بار در خارج از استان  و تعهد 160 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز است که 100 میلیار ریال آن تحقق یافته است .

نماینده شهرستانهای کهگیلویه و بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شورای آموزش وپرورش ظرفیتی اندیشمند برای ارتقاء فعالیتهای کیفی در عرصه تعلیم وتربیت است.

حجت السلام بزرگواری گفت: در شورای آموزش وپرورش باید مسائل روز تبیین شوند و تشریح اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اساسی است.

نماینده شهرستانهای بویر احمد ودنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: نیروی انسانی در هر جامعه زیر بنای توسعه است که پرورش آن از مدرسه آغاز می شود.

آقای زارعی گفت: مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی برای تحقق برنامه های آموزش وپرورش یک ضرورت است و مجلس شورای اسلامی هم نهایت تلاش خود را برای تحقق این اهداف انجام خواهد داد.

وی گفت : آموزش وپرورش تربیت کننده نسلی آینده ساز است و باید به آن توجه ویژه شود.

در ادامه امام جمعه دهدشت هم گفت: تعلیم وتربیت ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و مسیر کمال انسانیت با آموزش وپرورش محقق می شود.

حجت السلام حسینی گفت: خداوند دنیا را عالمانه خلق کرده و عالمانه هم آن را اداره می کند.

وی اظهار داشت: نادیده گرفتن پرورش همراه با آموزش مشکلات جبران ناپذیری را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه دهدشت گفت: مراقبت از فرزندان بویژه ترویج فرهنگ حجاب در مدارس یک ضرورت و مقدمه پاکی جامعه آینده است.

وی گفت: که نماز جماعت در مدارس باید به گونه ای انجام شود که فرهنگ نماز برای کودکان و نوجوانان به عنوان یک باور تعریف شود.

حاج آقا حسینی گفت: آموزش سبک زندگی ، الگوی صحیح مصرف احکام اسلام و همت برای اجرای سند تحول بنیادین از مهمترین ضروریات در مدارس است.

وی گفت : برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ برای رفع شبهات اعتقادی و ترویج فرهنگ مشارکت باید در بین مردم نهادینه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم گفت: در یکسال گذشته 88 درصد مصوبات شورای آموزش وپرورش در زمینه توسعه فضاهای آموزشی ، ارتقاء فعالیتهای آموزشی وپرورشی و مشارکت مردم اجرایی شده است.

آقای زارع پور گفت: آموزش وپرورش فرایندی تعاملی ، تعاونی و اجتماعی است که انسان را به عنوان محور توسعه تربیت می کند.

وی گفت: شورای آموزش وپرورش 13 شهرستان و منطقه در 28 آیتم مورد بررسی قرار گرفتند که در نهایت شورای آموزش وپرورش دهدشت به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت: در ارزیابی وزارت آموزش وپرورش شورای آموزش وپرورش استان به عنوان شورای ممتاز کشوری انتخاب شد.

 وی به موفقیتهای آموزش وپرورش استان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه مسابقات فرهنگی و هنری 76 رتبه و در حوزه آموزش 41 رتبه برتر کشوری کسب شد.

در ادامه فرماندار کهگیلویه هم گفت: شوراهای آموزش وپرورش ظرفیتی ارزشمند برای تحقق اهداف در عرصه تعلیم وتربیت است.

آقای کریمی گفت: اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش وپرورش مستلزم مشارکت دستگاههای اجرایی و مردم است.

وی عرصه تعلیم وتربیت را جایگاهی ارزشمند و قابل ستایش توصیف نمود و گفت: انتظار می رود که مسئولین و عوامل اجرایی کشوری در راه تحقق اهداف عالیه این دستگاه انسان ساز  همت و سعی وتلاش وافری داشته باشند.

در پایان این آئین از اعضای شورای آموزش وپرورش دهدشت به عنوان رتبه اول استانی تجلیل بعمل آمد.

 در ارزیابی شوراهای آموزش وپرورش ، دهدشت، لنده، دنا، باشت، مارگون ، گچساران ، لوداب ،بهمئی ، چاروسا ، دیشموک ، بویراحمد، و چرام رتبه های اول تا سیزدهم را کسب نمودند.

 

 

 

انتهای پیام : و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک