آخرین اخبار

30. دى 1393 - 17:36   |   کد مطلب: 130
فرماندار کهگیلویه گفت: نظارت فنی بر پروژه‌ها ضعیف است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از فارس،کرامت کریمی ظهر امروز در بازدید سرزده از اداره راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این اداره در نشست صمیمی با رئیس اداره راه و شهرسازی پیرامون مسائل و مشکلات موجود در این حوزه بحث و گفت‌و‌گو کرد.

علی‌اصغر تارم، عدم نیروی متخصص اجرایی در شهرستان را یکی از مشکلات مهم فنی بر پروژه‌ها عنوان و با اشاره به اینکه ثبت شرکت برای پیمانکاران آزاد شده است، اظهار داشت: پیمانکاران اکثراً بی‌سواد هستند و به صورت عملی کار می‌کنند و به کارهای تئوری هیچ‌گونه توجهی ندارند.

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه، تخصیص اعتبارات ناچیز به شهرستان کهگیلویه را موجب ورود پیمانکاران ضعیف و بی‌سواد به این شهرستان عنوان و با توجه به اینکه کیفیت بالا است، متذکر شد: متأسفانه از خیلی از نظارت‌ها چشم‌پوشی می‌شود.

وی، عدم انگیزه پرسنل این حوزه به دلیل حقوق بسیار کم نسبت به بقیه ادارات، کم‌ کردن اضافه‌کاری‌ها و عدم ارتباط با مدیران و معاونان استانی را از مشکلات پرسنل اداره راه برشمرد و خواستار نشست مسئولان استانی با پرسنل اداره راه در هر ماه یک‌بار در این خصوص شد.

تارم با اشاره به اینکه شهرستان کهگیلویه نسبت به استان، راه‌های روستایی بیشتری را به خود اختصاص داده است، کمبود ماشین‌آلات را یکی دیگر از مشکلات اداره راه و شهرسازی‌ شهرستان کهگیلویه عنوان و خواستار توجه بیشتر مسئولان استانی در این خصوص شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه با بیان اینکه به‌ غیر از سال اول هنوز یک‌ ریال از یارانه مسکن دولت به کهگیلویه اختصاص داده نشده است، مجموع واحدهای مسکن این شهرستان را 912 واحد عنوان کرد و متذکر شد: تاکنون  150 واحد از مسکن دهدشت به متقاضیان واگذار شده است.

وی یادآور شد: در مجموع 400 واحد مسکن دیگر آماده واگذاری است که به دلیل عدم محوطه‌سازی مناسب هنوز تحویل داده نشده است.

به گزارش فارس؛ در ادامه کرامت کریمی فرماندار کهگیلویه فلسفه حضور در حریم‌ها به صورت سرزده را نظارت ملموس به صورت مثبت عنوان و با اشاره به اینکه ورود سرزده در فرهنگ ساختاری ما هنوز به معنای مچ‌گیری رخنه کرده است، این نوع نگاه را غلط دانست و بیان داشت: ورود سرزده به معنای شناسایی متنی و درون‌زایی یک حوزه و ارائه طریق با یک استراتژی مثبت جهت هوشیاری مدیران در حرکت‌ کردن برای شناسایی مشکلات است.

فرماندار کهگیلویه، نگاه نظارتی بر پروژه‌ها را ضعیف خواند و خواستار نگاه دقیق بر پروژه‌ها و مقید‌شدن نگاه فرهنگی در مطالعه قرارگرفتن پروژه‌ها شد و ادامه داد: به اینکه صرفاٌ پروژه‌ها تمام شوند اکتفا نکنیم.

کریمی، خارج‌ شدن برخی از پروژه‌ها از محدوده‌ زمانی تعیین شده را از مشکلات اداره راه و شهرسازی عنوان و تأکید کرد: پیمانکار موظف است، طبق تفاهم‌نامه در زمان تعیین‌ شده پروژه مورد‌نظر را به اتمام برساند.

وی، خواستار راه‌اندازی اتوماسیون اداری جهت صرفه‌جویی اقتصادی و بالا‌ بردن سرعت در انجام کارهای اداری در این حوزه شد.

فرماندار کهگیلویه، با توجه به کمی افتتاحیه‌ها در دهه فجر، علل آن را نبودن نظم و دقت در پروژ‌ه‌ها عنوان کرد و خواستار موظف‌ کردن پیمانکاران در اجرایی‌ کردن پروژه‌ها به مرحله نهایی شد.  

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک