آخرین اخبار

29. فروردين 1394 - 17:41   |   کد مطلب: 1211
حساسیت‌ها انواع مختلفی دارند، معمولاً حساسیت‌های فصلی کودکان در رده سنی شش سال ریمیت آلرژیک دارد که شامل آبریزش بینی و عطسه صبحگاهی و عصرگاهی می‌شود که کودکان زیادی به آن مبتلا می‌شوند البته امسال سرفه بین کودکان شایع‌تر شده است که مربوط به عفونت‌های ریوی می‌شود و بیشتر کودکان یک‌ساله دچار آن می‌شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، یک متخصص اطفال گفت: با شروع فصل بهار حساسیت‌های فصلی در بین کودکان نیز افزایش می‌یابد که مادران باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

 

 

سیده‌زهره ترابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شروع حساسیت‌های فصلی در بین کودکان اظهار کرد: واکنش سیستم دفاعی بدن در مقابل عناصر خارجی را آلرژی (حساسیت) می‌گویند. هنگامی‌که کودک در تماس با مواد حساسیت‌زا قرار می‌گیرد، به آن دست می‌زند، تنفس می‌کند، می‌خورد یا حتی به او تزریق می‌شود، بدن او به‌ اشتباه این مواد را دشمن فرض می‌کند و در برابر آن گارد دفاعی می‌گیرد و برای مبارزه با آن اقدام می‌کند.

 

 

وی افزود: حساسیت‌ها انواع مختلفی دارند، معمولاً حساسیت‌های فصلی کودکان در رده سنی شش سال ریمیت آلرژیک دارد که شامل آبریزش بینی و عطسه صبحگاهی و عصرگاهی می‌شود که کودکان زیادی به آن مبتلا می‌شوند البته امسال سرفه بین کودکان شایع‌تر شده است که مربوط به عفونت‌های ریوی می‌شود و بیشتر کودکان یک‌ساله دچار آن می‌شوند.

 

 

ترابی تصریح کرد: اگزما و کهیر نیز از دیگر انواع حساسیت‌های پوستی است که این حساسیت‌ها دلایل مختلفی دارد. از عوامل دخیل در ایجاد حساسیت گردوغبار، پرز و موی حیوانات، گرده درخت، گیاهان و گل‌ها و انواع خوراکی مثل گوجه‌فرنگی، بادنجان و غذاهای سرخ‌کردنی هستند که والدین باید دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند همچنین در خانواده‌هایی که پدر، مادر و یا هر دو نفر آن‌ها مبتلا به حساسیت هستند، ممکن است فرزند آن‌ها نیز حساسیت پیدا کند.

 

 

این متخصص یادآور شد: اصولاً علائمی نظیر مکرر بودن آبریزش بینی، عطسه و سرفه نشانگر بروز حساسیت است که خانواده‌ها باید در این صورت به پزشک متخصص مراجعه کنند البته بهتر است قبل از شروع حساسیت در راستای پیشگیری به پزشک مراجعه کنند. 

 

 

 

انتهاي پيام:و/آ

منبع: عصر ايران

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک