کدخبر: ۱۱۴۹۸
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۰
چاپ

در آستانه کنگره‌ ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه‌وبویراحمد؛

بزرگترین نمایشگاه کتاب یاسوج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: تفاوت نمایشگاه امسال با سال های دیگر در این است امسال در فضای معطر به رنگ و بوی شهدا است.

در خصوص برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک وقفه تقریبا ۴ الی ۵ ساله همزمان با برنامه های دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار خواهد شد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاوت نمایشگاه امسال با سال های دیگر در این است امسال در فضای معطر به رنگ و بوی شهدا است و در کنار آن‌ نمایشگاه علوم قرآنی و محصولات فرهنگی بدلیل تنوع محصول که برای مخاطب جذابیت و اهمیت دارد برگزار می‌شود. 

 

وی افزود: با توجه به اینکه یک منظومه از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله نمایش فاخر و بین المللی فصل شیدایی تا برنامه‌های جانبی و نمایشگاهی در پارک مهرورزی که به پیشواز کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گفت: در این مکان خیمه هنر نیز برگزار می‌شود؛ در این خیمه بخش قابل توجهی از محتواهایی که مرتبط با سیره شهدا و سایر مسائل فرهنگی و هنری استان است از تعزیه خوانی، اجرای نمایش، تجلیل از فعالان قرآنی، محافل شعرخوانی، داستان و برنامه های جانبی ویژه کودکان و نوجوانان و برنامه هایی که برای تکریم و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی است تولید و تجسم مرتبط با سیره شهدا که در اینجا برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: برنامه نقد کتاب را خواهیم داشت و ورکشاپ های تجسمی و اجرای تئاترهای خیابانی از جمله برنامه‌هایی هستند که در حاشیه این نمایشگاه و در خیمه هنر برگزار خواهد شد. 

 

درخشان گفت: بیش از ٣هزار کتاب و محصولات فرهنگی دراین نمایشگاه در معرض دید و خرید و عرضه علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت، بیش از ۴ هزار جلد و عنوان محصولات قرآنی با تخفیف های ۱۰ الی ۴۰ درصدی متناسب با موضوعاتی که در کتب و محصولات فرهنگی موجود است عرضه خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: تاریخ برگزاری این نمایشگاه از ۱۵ مرداد تا ۲۰ شهریور است که برای اولین بار در استان بیش از یک ماه در خدمت هم استانی های عزیز خواهد بود.