کدخبر: ۱۱۴۹۷
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۷
چاپ

پیگیری مطالبات مردمی:

دهدشتی‌ها چشم انتظار استقرار ماموگرافی

شهروندان شهر دهدشت با بیان اینکه یکی از نیازهای درمانی دهدشتی‌ها ماموگرافی است اظهار داشتند: در نبود ماموگرافی ناچار به حضور در دیگر مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

بهداشت و درمان زیربنای اصلی و مهم رشد و توسعه جوامع انسانی است و جامعه‌ای می‌تواند در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته باشد که مقوله سلامت و درمان آن موردتوجه قرار گرفته باشد.

 

 در جوامع مختلف با نیازسنجی اولویت‌های حوزه بهداشت و درمان در جهت ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با آن تلاش دارند تا در سایه تحقق سیاست‌های سلامت اهداف توسعه‌ای در آن جوامع محقق شود.

 

رشد کمی و کیفی زیرساخت‌های درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

 

 کهگیلویه و بویراحمد در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش کمی و کیفی بهداشت و درمان روند مطلوبی دارد به‌گونه‌ای که ابتدایی‌ترین خدمات درمانی در خانه‌های بهداشت روستایی شکل‌گرفته است تا نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی در خود روستا دنبال شود و لازم به حضور در شهرها نباشد.

 

در کنار این موضوع رشد فزاینده بیمارستان‌ها، پزشکان متخصص، مراکز و تعدد درمانگاه‌های درمانی سبب شده است مطالبات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خود استان پیگیری شود و نگرانی شهروندان در این بخش به حداقل برسد.

 

کمبودهایی درمانی که نیاز به رسیدگی متولیان دارد

 

 در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته اما همچنان کمبودهایی وجود دارد و در برخی موارد این کمبودها تا حدود زیادی از اصلی‌ترین نیازهای مردم استان است و اولویت آن سبب شده است مطالبات مختلفی از متولیان حوزه درمان بیشتر شود تا کمبودها رفع شود. 

 

باید اشاره کرد برخی مطالبات در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در خصوص استقرار ماموگرافی و توجه به رفع برخی مشکلات «ام‌آر‌آی» مطرح شد. 

 

ماموگرافی مطالبه مهم دهدشتی‌ها از متولیان

 

دراین‌رابطه شهروندان در شهر دهدشت با بیان اینکه نبود ماموگرافی سبب می‌شود تا رسیدگی به مطالبات درمانی در دیگر مناطق استان پیگیری شود اظهار داشتند: متولیان حوزه بهداشت و درمان در شهرستان کهگیلویه می‌توانند با پیگیری برخی کمبودها به دنبال حل مطالبات درمانی شهروندان باشند.

 

این شهروندان اضافه کردند: یکی از مطالبات رسیدگی به برخی مشکلات «ام‌آرآی» و ماموگرافی در شهر دهدشت است تا نیاز نباشد مطالبات مختلف در دیگر شهرها دنبال شود. 

 

دهدشتی‌ها چشم انتظار استقرار ماموگرافی

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به اینکه این شهرستان «ام‌آر‌آی» دارد؛ اما گاز مربوطه آن به اتمام رسیده بود و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت گاز آن تأمین شد و در حال تزریق است گفت: ماموگرافی در شهرستان دهدشت نداریم؛ اما چون در تدارک کلنگ‌زنی بیمارستان جدید هستیم ضمن اینکه امکان درمانی مناسب است تلاش داریم بتوانیم پیگیری کنیم.

 

استقرار ماموگرافی را در دستور کار قرار می‌دهیم

 

سید منصور تقوی با بیان اینکه راه‌اندازی ماموگرافی در اولویت‌های ما نبود؛ اما این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد گفت: درصددیم با شروع به کار این بیمارستان موضوع استقرار ماموگرافی را دنبال کنیم.

 

وی در ادامه به آخرین وضعیت ساخت بیمارستان شهر دهدشت ادامه داد: مراحل کار برای احداث بیمارستان جدید با مصوب آن دنبال شد و اکنون در مرحله کلنگ‌زنی است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه زمین‌های مختلفی بررسی شد و نهایتاً زمینی پیشنهاد شد تا با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و تأیید زمین از تشکیل زمین مراحل بیمارستان دنبال شود.

 

تقوی به توضیح مهم‌ترین مطالبات شهرستان پرداخت و ادامه داد: ساخت بیمارستان جدید در شهر دهدشت یکی از مطالبات بود که در حال پیگیری است؛ اما در شرایط حاضر مطالبه‌ای در سه بخش قلعه رئیسی، سوق و دیشموک وجود دارد در این ۳ بخش باید به‌صورت ویژه تشکیلات سازمانی آنها موردتوجه قرار گیرد؛ یعنی فضای فیزیکی، نیرویی و امکانات موردتوجه قرار گیرد و وقتی تشکیلات سازمانی تغییر پیدا کند همه موضوعات مترتب بر این موضوع می‌شود. 

 

انتهای خبر/