کدخبر: ۱۱۴۷۷
۰۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
چاپ

همه تکلیف داریم به رئیس جمهور کمک کنیم/قید و شرط‌های تعامل مجلس با دولت جدی گرفته شود

امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه رمز موفقیت کشور و رییس جمهور منتخب تعامل و همراهی است، گفت: نمایندگان مجلس با دولت تعامل داشته باشند بر همه ما تکلیف است که رییس جمهور را کمک کنیم با هر گرایش سیاسی باید تلاش روزافزون داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت:امروز پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب شکوهمند اسلامی با حکم امام عظیم الشأن به امامت آیت الله طالقانی است این روز را گرامی می‌داریم.

 

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به فرموده امام مبنی براینکه همین نماز جمعه به عنوان یکی از برکات نظام کفایت می کند،افزود:رسول اکرم«ص» در باب اهمیت نماز جمعه می‌فرمایند در معراج مشاهده کردم که فرشتگانی برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می شوند طلب مغفرت می نمایند.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت بیان کرد: در قرآن توصیه به حضور در نماز جمعه شده و آمده است که وقتی ندای نماز آمد اذان نماز را شنیدید به سوی ذکر خدا یعنی نماز جمعه بشتابید مشخص می کند نماز جمعه ذکر خدای رحمان است.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه نمازی است که فرمان ترک داد و ستد برای اقامه آن داده شده هم وزن حج شمرده شده است، در خطبه و بعد از خطبه‌اش دعا به استجابت می رسد،سبک شمردن آن نشانه نفاق شمرده شده است.

 

امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه هم عبادی است هم سیاسی، نماز جمعه جایگاه تبیین و روشنگری است، بصیرت‌افزایی می کند.پیامبر «ص»سفارش کرد برای حضور در نماز جمعه زندانیان را آزاد کنید و نیز سفارش شده اگر می‌خواهید سفر بروید بعد از نماز جمعه بروید هم چنین یک روز از قبل سفارش به حضور می کنند.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه کفاره گناهان است ،افزود:نماز جمعه از الطاف جلیه الهی و از نعماتی است که به برکت نظام اقامه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبرانقلاب و توصیه رهبری به آنها را یادآور شد و به تبیین شاخص‌های مورد تأکید رهبر انقلاب برای انتخاب کابینه دولت پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری توصیه کردند نمایندگان مجلس با دولت تعامل داشته باشند و رمز موفقیت کشور و رییس جمهور منتخب تعامل و همراهی است،ادامه داد: بر همه ما تکلیف است که رییس جمهور را کمک کنیم با هر گرایش سیاسی باید تلاش روزافزون داشته باشیم.این تعامل مخصوصا نسبت ب کابینه بی قید و شرط نبود 12شاخص برای انتخاب کابینه مطرح فرمودند امیدواریم مورد توجه رییس جمهور قرار بگیرد.

 

امام جمعه کهگیلویه گفت: رئیس جمهور منتخب ملت یارانی با خود همراه کند که بتواند برنامه‌ها و اهداف را به کمک آنها پیش ببرد و نگاه ملی داشته باشند،تعلقات سیاسی را کنار بگذارد، منافع ملی را بر منافع جناحی تقدم بدارد.این اولین آزمون مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است آرزوی موفقیت برای این عزیزان داریم.

 

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم دولت را از رییس جمهور شهیدی تحویل می گیرند که دشمن شماره یک جمهوری اسلامی به موفقیت‌های او اشاره دارد،گفت: متاسفانه به دلیل جنگ شناختی و ضعف در اطلاع رسانی دولت سیزدهم کارهای بزرگ به گوش مردم نرسید باید گفت دلم برای رییسی سوخت که دشمن هم اعتراف می کند اما در داخل کسانی ندیدند.ما به رییسی و دولتش بدهکاریم.

 

خطیب نماز جمعه دهدشت با اشاره به حمله انصارالله به تلاویو تصریح کرد: پرنده‌ای از یمن بر قلب گنبد آهنین فرود آمد در واقع خنجر یمنی در قلب تلاویو بود.امروز دیگر تلاویو امن نیست .

 

وی ادامه داد: در کنگره امریکا برای جنایتخوار خونخواری که 20هزار کودک را به قتل رساندند کف زدند!دنیایی که می گفتند دنیای گفتمان است این است برای جانی جنایتکار دست میزنند آقایان در کنگره بدانند دستهایی که برای کف زدن برای نتانیاهو بالا رفت جبهه مقاومت پاسخ بیحرمتی شما را به زودی خواهد داد ان شاءالله.

 

امام جمعه دهدشت از ائمه جمعه پیشین این شهر یاد و از خدمات و زحمات آنها در برگزاری نماز جمعه قدردانی کرد.همچنین از اعضای ستاد نماز جمعه و آقای قنبری مسئول ستاد قدردانی کرد.