کدخبر: ۱۱۴۵۵
۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۳
چاپ

با حضوررئیس سازمان‌بسیج‌دانش‌آموزی کشور صورت‌گرفت

افتتاح قرارگاه‌ ملی جهاد دانش‌آموزشی در یاسوج

آیین افتتاح قرارگاه ملی جهاد دانش آموزشی کشور با حضور سردار باستان رئیس سازمان‌بسیج‌دانش‌آموزی کشور با موضوع آغاز فعالیت ده‌ها گروه جهادی دانش آموزی از سرار کشور در مدرسه مولوی بلهزار شهر یاسوج برگزار شد.

 آموزش و پرورش در سند تحول تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی ایران است یکی از ویژگی ها کار جهادی است. رهبر معظم انقلاب فرمودند: جز با کار جهادی نمی‌توان کشور را پیشبرد و وظیفه ما این است که این اندیشه را آموزش و ترویج دهیم و امید داریم این اندیشه را دنبال کنیم تا اندیشه های رهبری معظم انقلاب قدم برداریم.

 

محمدجمالی آرندگفت: ازهمه افراد و شخصیت‌های این جلسه سپاه پاسداران، نوسازی مدارس و سازمان‌ها تشکر می‌کنم.

 

در ادامه نیز دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در این جلسه با گرامی داشت یاد و نام شهید رئیسی و ترویج روحیه جهادی توسط وی گفت: سپاه در مسائل مختلف سیل، زلزله حوادث حضور دارد و امروز گفتمان جهادی با نگاه معنادار رئیس جمهور شهید در آموزش و پرورش دیده می‌شود. اگر همدل و همگرا باشیم نصرت خدا که با جماعت همراه است، یاری خواهیم شد.

 

 ضرغام پرنیان ادامه داد: افراد ساخت بسیج را در حوزه نظامی می دانند اما سپاه در کنار همه دولت ها حضور دارد و اثرات و معجزات را در کشور می‌بینیم. قرار گاه عدالت تربیتی کارهای بزرگی داشته و در دستور کار دارد که شامل ۷۰ هزار کلاس درس ترمیم و مرمت و در سال جاری ۱۱۰ هزار مدرسه را در برنامه داریم. 

 

وی با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش به برکت نگاه شهید رئیسی مصوب شد گفت: شهید رئیسی به ما آموخت برای رشد حوزه آموزش و پرورش تمام ظرفیت های مردمی باید در کنار آن باشد تا به قله های پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

 

جانشین بسیج سازندگی کشور در این جلسه با بیان اینکه با زیبا سازی و مرمت این مدارس استفاده بهتر و مطلوب تر از این مدارس خواهد شد گفت: دشمنان امید داشتن انقلاب نوپای ایران در ابتدا از میان برود اما هر سال مقتدر و توانا تر از گذشته به پیش رفت چون دانش آموزان و شهدای دانش آموزان ما در مقابل دشمن و جبهه های حق علیه باطل و خودسازی و عرصه های علمی حضور پیدا کردند و امروز دانش آموزان با شعار ایمان، مجاهدت و قلم همه ویژگی ها را دارد و ما ادعا داریم که دانش آموزان در تراز انقلاب باید تربیت شود یکی از جنبه های آن حضور دانش آموزان در این برنامه های جهادی است.

 

سردار ابوالفضل طهماسبی گفت: شما کار دلی می کنید و کار دلی با کار مغزی جداست و اگر می گویم با امکانات اندک چطور می شود کارهای بزرگ انجام داد می توان گفت این مجاهدت های دانش آموزان و گروه های جهادی با بیعت با شهدا ادامه کار شهدا را در سنگری دیگر خدمت می کنند.

 

وی افزود: شما دانش آموزان در کنار کار جهادی مدیریت و آموزش و تربیت می شوید و این موضوع برای ما افتخار است که با چهره‌های مصمم آمده‌اید و با اندیشه ادامه راه شهدای دانش آموز برای خدمت تلاش می کنید و این حضور سبب اتحاد و یکپارچگی بین شما می‌شود.

 

گفتنی است طرح شهید عجمیان با همکاری بسیج سازندگی ، بسیج دانش آموزی ، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود.