آخرین اخبار

3. بهمن 1402 - 14:56   |   کد مطلب: 11412
دانش آموزان دبستان دخترانه و پسرانه شاهد در اقدامی خلاقانه یک روز بدون کیف و کتاب را در مدرسه اجرا کردند و به بازی، سرگرمی و تفریح در کنار کادر مدرسه و اولیا خود به سر بردند.

دانش آموزان دبستان دخترانه و پسرانه شاهد در اقدامی خلاقانه یک روز بدون کیف و کتاب را در مدرسه اجرا کردند و به بازی، سرگرمی و تفریح در کنار کادر مدرسه و اولیا خود به سر بردند.

با تصمیم وزارت آموزش و پرورش قرار بر این شده است دانش‌آموزان در روزهایی از ماه با خود کتاب و دفتر به مدرسه نبرند و فارغ از مفاهیم کتاب‌های درسی ، آموزش و پرورش یک کار خلاقانه را تجربه کنند که به گفته متخصصان آموزشی اجرای «یک روز بدون کیف» به رشد خلاقیت و مهارت‌آموزی دبستانی‌ها کمک می‌کند.

برای هر کدام از ماها که فرزند مدرسه ای در خانه داریم، شاید بارها نسبت به استرس‌های دانش‌آموزان و درگیری آن‌ها با حفظیات کتاب های درسی فارغ از اینکه بدانیم درس ها را یاد گرفته اند یا نه، در مراوده های روزانه صحبت کرده‌ایم. حالا در طرح یک روز بدون کیف و کتاب که در مدارس در حال برگزاری است، آموزش و پرورش به ویژگی‌های دوران کودکی توجه بیشتری کرده است و به کاهش اضطراب، افزایش انگیزه و علاقه دانش‌آموزان پر و بال بیشتری داده است.

روز بدون کیف و کتاب در مدارس مانند جشن های دورهمی برای کودکان است. در واقع در روز بدون کیف آموزش تعطیل نمی‌شود و با توجه به موارد تربیتی فضای بیشتری برای بازی و یادگیری، پرداختن به مهارت‌های مختلف، خلق تجارب جدید و... برای دانش‌آموزان فراهم‌ می‌شود.

محمد حسین بخرد مدیر دبستان پسرانه شاهد دوره اول در این خصوص با اشاره به اینکه این اردوی درون مدرسه ای با هدف ایجاد یک روز به یاد ماندنی برای دانش آموزان و در راستای اجرای عملی سند تحول بنیادین آموزش وپرورش برپا شد گفت: با هدف اجرای فعالیت های مهارت محور ونشاط بخش مبتنی بر بازی وتحرک دانش آموزان وعلاقه مند کردن آنان به مدرسه و وایجاد،محیط شوق انگیز برای یادگیری وپرورش خلاقیت وتوجه به مهارت های عمومی وایجاد فرصت های یادگیری این اردو با مشارکت اولیا و همکاری همکارانم در دبستان شاهد برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این روز دانش آموزان به فعالیت های تربیتی ،آموزشی و ورزشی پرداختند افزود:این طرح باعث آشنایی فعالیت های فرهنگی وتربیتی وتجربه یک نوع دیگری از یادگیری می باشد وباز خورد این طرح به وضوح در چهره وگفتار دانش آموزان روشن بود.

هاجر سلیمی معاون آموزشی دبستان نیز گفت: طرح روز بدون کیف و کتاب با اهداف مختلف و توجه ویژه به ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین در دبستان دخترانه شاهد اجرایی شد.

وی افزود: برپایی فروشگاه دانش آموزی با پخت انواع غذاهای سنتی و سالم و فروش با قیمت مناسب، قصه خوانی، فعالیت های هنری از جمله کاردستی،نقاشی روی سفال و سنگ و .. ، بازی و شادی ، رفاقت و بازی کلاس ششمی ها با اولی ها با هدف حس تعلق خاطر کلاس اولی های و هدفمندی و مسئولیت پذیری ششمی ها و در پایان برپایی نماز جماعت از مهمترین برنامه هایی بود که در دبستان برگزار شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک