آخرین اخبار

27. شهريور 1402 - 21:45   |   کد مطلب: 11315
پنجمین رویداد بزرگ استارتاپی تولید محتوای دیجیتال بسیج کهگیلویه و بویراحمد با حضور بیش از 33 تیم از شهرستان های سراسر استان از امروز دوشنبه 27 شهریور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "کهگیلویه" ائین افتتاحیه این رویداد صبح امروز با حضورآیت الله حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و برخی دیگر از مسئولان در حسنیه ثارالله یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم آغار به کار این رویداد گفت: امروز فضای مجازی تاثیرگذار است و باید در این فضا فعالیت‌های جدی و مستمر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مسائل فضای مجازی بستری برای ترویج فرهنگ است، افزود: امروز در فضای مجازی به حجاب و باورهای دینی مردم حمله می‌شود و پوشش‌ها و رفتارهایی که در جامعه می‌بینیم نشان از تاثیر فضای مجازی بر جامعه است.

حسینی با بیان اینکه امروز جنگ نرم را در پیش داریم، اظهارکرد: استعمار و استکبار در گذشته لشکرکشی می‌کردند و امروز این لشکرکشی‌ها دیگر جوابگو نیست و دشمن جنگ خود را به فضای مجازی کشانده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تصریح کرد: باید طرح‌ها و ایده‌های دشمن را شناسایی کنیم و اگر سواد رسانه‌ای نداشته باشیم نمی‌توانیم از فرهنگ و هویت کشور خود دفاع کنیم.

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه ما باید متناسب با لشکرکشی دشمن در فضای مجازی امکانات داشته باشیم، ادامه داد: امروز دشمن در این فضا تخریب باورهای دینی، فرهنگی، پیشرفت‌ها و تجهیزات ما را در پیش گرفته است و ما باید بتوانیم در مقابل این هجمه‌ها آثاری بهتر و اثرگذارتر تولید کنیم.

وی با اشاره به محتواهای تولید شده در فضای مجازی عنوان کرد: این محتواها مهندسی و علمی نیست و همان طور که دشمن مفاهیم ضد اخلاقی تولید می‌کند ما باید مفاهیم اخلاقی و موثر تولید کنیم.

همچنین سردار حمید خرم‌دل، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: در سال گذشته شرکت کنندگان ۲۰ گروه بودند و امسال به بیش از ۳۳ گروه افزایش یافتند که نشان از استقبال جوانان و نوجوانان از تولید محتوای موثر در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه هنر برای کمال است، افزود: هنر وظیفه و رسالتی دارد که امروزه غرب به خوبی از آن استفاده می‌کند و ما باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

خرم دل با اشاره به جنایت‌های آمریکا در عراق و افغانستان اظهار کرد: غرب امروز در تولیدات سینمایی خود طوری نمایش می‌دهد که انگار ناجی کشورهای عراق و افغانستان بوده است در صورتی که هزاران ظلم به مردم این کشورها روا داشتند.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی تصریح کرد: دشمن برای ۲۵ شهریور برنامه‌ریزی‌های زیادی داشت و جوانان بسیجی ما هم تولیداتی برای روشنگری در فضای مجازی داشتند که باعث آگاهی مردم شد و مردم هم با دشمن همراهی نکردند.

خرم‌دل با اشاره به بیانات رهبری برای انسجام ملی و امنیت ملی ادامه داد: امروز فعالان مجازی باید برای این دو کار کنند. ارزش‌های ما اعتقادات، باورها، مرزها، زبان فارسی و دین ما است و باید فعالان فضای مجازی برای حفاظت از آن‌ها فعالیت کنند.

وی با اشاره به قدرت بی‌نظیر جمهوری اسلامی عنوان کرد: امروز غرب با همه هیبت پوشالی خود در حال افول و فروپاشی است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز سختی‌هایی در جامعه وجود دارد که برای گذر از آن‌ها باید تحمل کرد. فعالان فضای مجازی رزمنده‌های میدان جنگ نرم هستند و باید با سواد رسانه‌ای عالمانه حرکت کنند.

 

محمدی، مسئول مجمع فعالان بسیج فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رویداد تولید محتوای دیجیتال با حضور بیش از ۳۳ گروه از سراسر استان امروز افتتاح شد. این گروه‌ها از بین ۵۵ گروه فعال انتخاب شدند و به مرحله استانی راه یافتند.

 

وی افزود: برگزیدگان این دوره در مسابقات مرحله کشوری که دهه فجر امسال برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که در پایان از فعالان برتر تولید محتوای فضای مجازی در سال گذشته تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک