آخرین اخبار

23. شهريور 1402 - 0:55   |   کد مطلب: 11310
آیین اختتامیه‌ی ششمین سوگواره‌ی منطقه‌ای شعر عاشورایی «مشک تشنه» و نخستین سوگواره‌ی عکاسی با موبایل «جلوه‌های عاشورایی» با حضور نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه، ائمه جمعه استان و شاعران برگزیده در کهگیلویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "کهگیلویه" امین درخشان _ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه _ در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی اظهار داشت: شعر آئینی همزاد و همگام پس از حادثه عاشورا تا کنون به عنوان یکی از مولفه های موثر و قدرتمند در ترویج فرهنگ عاشورا همواره بوده و نسل به نسل زنده تر خواهد شد.

درخشان پیاده روی اربعین حسینی را بزرگ ترین اجتماع بشریت دانست و افزود: این اجتماع، بزرگ ترین جلوه و فضیلت عاشورا را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: آنچه در قالب پیاده روی اربعین حسینی ما شاهد هستیم عظمت عاشورا است که سال به سال و نسل به نسل به زیبایی هر چه تمام تر نشان خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز جایگاه شعر آئینی به عنوان یک هنر ناب دینی که از سر چشمه معرفت الهی و از عمق دل شاعرانی که دل در گرو اسلام و آئین ها دارند سرچشمه می‌گیرد.

درخشان بیان کرد: وقتی شاعری در مکتب عاشورا شعر می‌سراید بایستی بدانیم چه انسان فاضل و اندیشمندی است.

عبدالکریم عبودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در این آیین هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فرهنگ اصیل عاشورایی و ثبت جلوه های هنری دانست و افزود: سوگواره منطقه‌ای شعر عاشورایی «مشک تشنه» با حضور شاعران برگزیده از استان های اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

عبودی با بیان اینکه دو ماه کار فراخوانی این سوگواره را انجام دادیم افزود: در این مدت  قریب به 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد که با حضور داوران این آثار انتخاب شدند.

وی افزود: پس از داوری در سه بخش کلاسیک سپید و گویشی، در هر بخش سه نفر به عنوان برگزیده سوگواره شعر منطقه‌ای انتخاب شدند.

 

انتهای پیام/

 

تصویر: سید مهدی اشکاوند

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک