آخرین اخبار

12. تير 1402 - 23:17   |   کد مطلب: 11234
اسماعیل آذری‌نژاد با حضور در دورترین نقاط محروم استان و سایر نقاط کشور تلاش دارد تا فرهنگ کتاب خوانی را از طریق قصه گویی ترویج دهد تا نسل کودک و نوجوان اثرگذار در آینده کشور باشند.

کارشناسان فرهنگی معتقدند مردم یک جامعه وقتی کتاب می‌خوانند، چهره‌ آن جامعه را عوض می‌کنند، یعنی به جامعه‌شان چهره می‌دهند.

 

 

 

در کنار اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، کودکان و نوجوانان امروز بیش از آنکه وقت خود را با مطالعه کتاب بگذرانند یا به کتابخانه بروند و به فعالیت‌های علمی، هنری و فرهنگی بپردازند،زمان خود را به فضاهای مجازی و بازی‌های الکترونیکی اختصاص می‌دهند و توجه و تمرکز بیش از اندازه به این بخش علاوه بر لطمات جسمی و روحی سبب از بین رفتن ظرفیت‌های فکری و علمی آنها خواهد شد.

 

 

بر همین اساس کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان کشور ایران اسلامی زمانی می‌توانند در آتیه کشور نقش آفرینی مثبت داشته باشند که در زمان کودکی استعداد و ظرفیت‌های آنها پرورش داده شود تا در بزرگسالی این ظرفیت‌ها در خدمت توسعه کشور قرار گیرد هرچند تحقق این موضوع با روی آوردن به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و پرورش خلاقیت‌های آنها خواهد بود.

 

 

 

 

بستر های تحقق رشد کودکان در حوزه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی، فرهنگی و سازمان‌های مختلف و اداراتی همچون ارشاد، سازمان‌های هنری و فرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در پرورش آینده‌سازان این کشور از طریق تولید محتوا متناسب با سلیقه آنها دارند و نقش هریک از ارگان‌های مختلف و تاثیر گذاری آنها در جامعه می تواند مورد بررسی قرار گیرد تا عملکرد آنها در این حوزه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا با یک آسیب شناسی، نقاط ضعف رفع شده و نقاط قوت آنها تقویت شود.

 

در کنار ارگان‌ها وسازمان‌های متولی اما برخی اقدامات فرهنگی خودجوش و اثر گذار در جامعه تاثیرات مثبتی را به همراه داشته است به‌گونه‌ای که اگر این ظرفیت‌ها مورد حمایت قرار گیرد می‌تواند زمینه ساز تغییر مناسبی در بین قشر کودک و نوجوان شود.

 

 

در سالیان اخیر اقدامات داوطلبانه و فرهنگی، روحانی معروف یعنی اسماعیل آذری نژاد در نقاط مختلف کشور تحت عنوان روحانی قصه گو به جامعه معرفی شده است.

 

 

 وی یکی از دغدغه‌های اجتماعی خود را آشنا کردن کودکان با کتاب و کتابخوانی عنوان می‌کند و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌های کم برخوردار کشورمان است.

 

آذری نژاد با بیان اینکه بنده از اهالی این استان هستم و دوست دارم کودکان محروم کهگیلویه و بویراحمد را با دنیای قصه‌ها آشنا کنم گفت: معتقدم کودکان در قصه‌ها دنیای بهتری دارند.

 

 

او معتقد است: دنیای کودکان روز به روز در حال زیباتر شدن است و امیدوارم بنده با کتابخوانی برایشان و آشنا کردنشان با این فرهنگ بتوانم تاثیرات فرهنگی مطلوبی را در زندگی آن‌ها داشته باشم.

 

این کارشناس فرهنگی اضافه کرد: با این کار علاوه بر خوشحال کردن کودکان به درون خودم هم مهربانی می‌کنم و اعتقاد دارم که مهربانی کردن برای مهربانی دیدن است و هر فردی باید بتواند تاریکی‌های اطرافش را ببیند و چراغی روشن کند.

 

 

دغدغه‌های این روحانی فرهنگی برای ارگان‌های مختلف فرهنگی می‌تواند سرمش و الگویی خوبی در حوزه فرهنگ باشد کسی که با دغدغه و بدون داشتن جایگاه مسئولیتی به دورترین نقاط محروم استان و کشور سفر می‌کند تا کودکان این مرز بوم در دنیای انفجار اطلاعات و فضای پهناور مجازی با همه آسیب‌ها و مزیت‌های آن از طریق قصه گویی، فرهنگ کتاب خوانی را آموزش دهد تا از بستر این موضوع شاهد رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و پرورش ذهن و فکر کودکان این سرزمین و تاثرگذاری مثبت آنها در آینده کشور باشد.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک