آخرین اخبار

17. خرداد 1402 - 15:37   |   کد مطلب: 11200
طی ۲ سال رفت و آمد سرپرست ها و یک شهردارمعزول در مسند یگانه قدرت اجرایی شهر دهدشت، عملکرد شورای ششم این شهر حکایت از ساخت اتوبان برای رفت و آمد شهرداران دارد.

 شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه متأسفانه در سال های اخیر به جای پیشرفت ، شاهد نزول و درجا زدن در بحث عمران، آبادانی، سیمای شهری و ... بوده است.

 

 

 

آن چه که در طول این سال‌ها شاهد آن هستیم این بوده است که ظرفیت شوراها مورد استفاده قرار نگرفته و متاسفانه شوراها در گذر زمان کم‌کم از مدیریت شهری دور شده‌ و دچار حاشیه های سیاسی و درون پارلمانی شدند و اختیارات خود را از دست داده‌اند و به زد و بند های سیاسی روی آوردند و اطرافیان برخی اعضای شورا برای آنها تصمیم‌گیری کرده و آنها ملزم به اجرا هستند.

 

 

 

شوراها یک نهاد تصمیم گیری یا یک پارلمان محلی است که بر اساس مقتضیات محلی شهرخود نسبت به وضع قوانین در حوزه انتخابی خود اقدام می‌کند که سیاست گذاری‌های محلی را بر اساس مقتضیات و شرایط منطقه انجام می‌دهند.

 

 

 

با توجه به اینکه شوراها در نظام مدیریتی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و باید همواره مورد توجه مسئولان عالی‌رتبه باشد، نهادهای نظارتی و امنیتی نباید از این پارلمان غافل باشند چرا که در سالیان اخیر با توجه به اینکه شورای شهر دچار سیاست زدگی بوده و آنگونه که باید اعضای این شورا نتوانسته‌اند به‌دور از سیاست‌زدگی در جهت منافع عمومی و مردم شهر قدم بردارند و آنگونه که باید در جهت عمران و آبادی شهر کوشش نکردند و دخالت های بیجا، دعواها و کشمکش های درونی موجب بدبینی مردم به شورا شده است، که این امر باید مورد توجه قرار گیرد، و اعضای شوراها به جای منفعت شخصی باید به فکر منفعت عمومی شهر باشند.

 

 

 

به هیچ عنوان نمی‌توان دغدغه معضلات شهری و اجتماعی داشت اما در عین حال از لحظه شروع به فعالیت مدام درگیر کشمش و درگیری های درون پارلمانی بود و برای عملکرد نامتعارف و ناقص شورا جشن شایستگی گرفت‌.

 

 

 

 طی ۲ سالی که شورای ششم شهر دهدشت اغاز به کار کرده شهرداری دهدشت تاکنون ۳ سرپرست به خود دیده است و تنها ۷ ماه شهردار منتخب شورای شهر بر صندلی شهرداری تکیه زد و یک ماه قبل از فرا رسیدن عید نوروز با اتفاق آرا اعضای شورا انتخاب خود را عزل کردند و مجدد شهر را دست سرپرستان سپردند.

 

 

 

 در ۲ سال رفت و آمد سرپرست ها و یک شهردار در مسند یگانه قدرت اجرایی شهر دهدشت عملکرد شورای این شهر گواه این مدعا است که معضلات ساختاری و سیاست‌زدگی در این ساختار ریشه دوانده است و امید است دستگاه‌های نظارتی در ۲ سال باقیمانده از عمر این شورا به جد بر عمکرد اعضاء نطارت داشته باشند تا شهروندان بیشتر از این متضرر عملکرد ضعیف شورا نشوند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک